Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از کارفرمایان بدهکار تامین اجتماعی، تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران را ابزاری برای پرداخت نکردن معوقات خود کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان، مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی امروز کارخانه پوشاک قهرود کاشان و روبرو شدن کارگران با در های بسته محل کارخود گفت: مسوول این واحد صنعتی بااستفاده ابزاری از کارگران و تعطیلی کارخانه سعی داشت ملکی را که وثقیه سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی معوقه حق بیمه این واحد بود، پیش از پرداخت حق بیمه آزاد کند در حالیکه این درخواست غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد گورابی افزود: با کمک این ترفندها و با ضمانت و میانجیگری مسئولان شهرستان مثل فرماندار کاشان و رئیس شعبه شهرستان سند ملک آزاد شد و در اختیار شرکت قرار گرفت.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه ها باید از حق پرداخت بیمه شدگان تامین اجتماعی کسب درآمد کند که متاسفانه بیشتر کارفرمایان حاضر به پرداخت حق بیمه ها نیستند.
صبح امروز کارگران کارخانه پوشاک قهرود کاشان وقتی به محل کار خود رفتند، با در‌های بسته مواجه شدند.

دانلود
دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهروند خبرنگاری در پیامی از بیکار شدن کارگران نساجی بروجرد خبر داده و خواستار رسیدگی مسئولان شده است.  
چند سالی است که نساجی بروجرد در مشکلاتی گرفتار شده است، کارخانه‌ای که بیش از ۳۰ سال با نشان تجاری معروفش  توانسته نه تنها تولیدات خود را در داخل بلکه به خارج از کشور هم  عرضه نماید.
در دی‌ماه سال گذشته،   تعدیل ۵۰۰ نفر از کارگران نساجی بروجرد خبر ساز شد.
مسئولان نساجی بروجرد  اعلام کردند که ۵۰۰ کارگر اخراج نشده بلکه قراردادشان تمام شده است و دیگر نیازی به حضور آن‌ها در کارخانه نیست.
گفته می‌شود بعد از گذشت بیش از یک ماه از سال جدید و  پایان یافتن تعطیلات هنوز این کارخانه فعالیت خود را آغاز نکرده است.
این در حالیست که هرساله ۱۵ فروردین این کارخانه خط‌های تولید را راه‌اندازی می‌کرد و کارگران مشغول به کار می‌شوند.
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد گفته: مدیریت نساجی بروجرد اعلام کرده که با کمبود نقدینگی روبروست.
به گفته مهدی سراب‌نشین: نساجی بروجرد هم اکنون یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر دارد که سه ماه حقوق معوقه دارند و بیمه آنان حدود سه ماه است که پرداخت نشده است.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:
نساجی بروجرد، یکی از بزرگ‌ترین نساجی‌های پارچه ایران است که چندین وقت است کارگران آن با مشکل اخراج و حقوق نگرفتن مواجه هستند. خواهشمندیم رسانه ملی این موضوع را پیگیری کند.

 

 

دیگر خبرها

  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی