Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: رحلت شهادت گونه آیت‌الله سید مصطفی خمینی یکی از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود،همچنین که امام خمینی (ره)، ضایعه رحلت سید مصطفی را یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی که با حضور مراجع تقلید در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به شخصیت سید مصطفی خمینی اظهار داشت: در مرحله نخست سید مصطفی خمینی (ره) فرزند امام خمینی(ره) بوده و در ایام تبعید امام (ره) به ترکیه،ایشان امام راحل را همراهی کرده و کمال استفاده را از محضر امام خمینی (ره) برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سید مصطفی خمینی (ره) شخصیتی بی‌بدیل بودند، افزود: سید مصطفی خمینی (ره) نمونه بارز امام(ره) و خلق‌وخوی و منش ایشان مانند امام (ره) بود.

استاد برجسته حوزه علمی، مقام علمی سید مصطفی خمینی(ره) را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: چاپ یک دوره اصول کافی و پنج الی شش جلد تفسیر تا اواسط سوره بقره از جمله فعالیت‌های سید مصطفی خمینی (ره) در عرصه علمی است.

وی با اشاره به اینکه سید مصطفی خمینی (ره) در هنگام شهادت 49 ساله بودند، عنوان کرد: فعالیت‌ها و برکات این شهید مختص استعداد ایشان نبوده است، بلکه تلاش بی‌وقفه و توفیقات الهی نیز در مثمر ثمر بودن ایشان دخیل بوده است.

نظری منفرد عنوان کرد: همان‌طور که امام (ره) فرمودند سید مصطفی امید آینده اسلام بودند، چراکه امام خمینی(ره) از نبوغ ایشان اطلاع داشتند.

وی به نقش سید مصطفی خمینی در به ثمر رسیدن انقلاب اشاره و ابراز کرد: عوامل متعددی در به ثمر رسیدن انقلاب مؤثر بودند که در رأس آنان امام راحل بودند که بزرگ‌ترین نقش را در زمینه پیروزی انقلاب داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه عامل دوم پیروزی انقلاب را مردم دانست و بیان کرد: مردم ولایت مدار نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشتند، چراکه در آن عصر رژیم شاهنشاهی تمام امکانات را در اختیار داشت اما بااین‌وجود مردم از صحنه بیرون نرفتند.

وی با تأکید بر نقش سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب، تصریح کرد: رحلت شهادت گونه سید مصطفی خمینی یکی دیگر از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود، همچنین که امام خمینی (ره)، ضایعه رحلت سید مصطفی را یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کرده‌اند.

نظری منفرد ادامه داد: رحلت سید مصطفی خمینی در آن زمان زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی انقلاب بود، چراکه فاصله رحلت ایشان با قیام 19 دی دو ماه بیش نبود.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود