Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، گفت: عملیاتی کردن رویکردها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی، خوداتکایی اقتصادی، درآمدزایی تضمین شده و خودکفایی ملی و منطقه‌ای را نوید می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جعفر مسعودسینکی عضو هیات علمی گروه کشاورزی واحد دامغان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کلاته رودبار و شهردار از طرح همکاری مشترک با شورای اسلامی شهر کلاته استقبال کرد و گفت: «واحد دامغان با سابقه‌ی طولانی در پرورش متخصصان علوم کشاورزی و باغبانی و با در اختیار داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و تجهیزات روزآمد، آمادگی دارد با تعیین کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کرده و در تعاملی دوسویه و هم‌افزایی علمی، پژوهشی و تجربی، بخشی از اهداف را تا وصول نتایج مثبت پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سینکی افزود: « مطالعات مشترک واحد دامغان و جهاد کشاورزی و انجمن پسته در زمینه تخصصی پسته، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه در حال بررسی است و این واحد دانشگاهی آماده است تا با سرمایه 60 هکتار زمین مرکز مطالعات کشاورزی در کیلومتر 5 جاده دامغان – سمنان و چاه آب و امکانات مربوط به آن، مجموعه طرح‌های مشترک را عملیاتی کند.»

رئیس شورای شهر کلاته و همراهان و شهردار این شهر، پیشنهادهای خود را به منظور همکاری مشترک در زمینه ایجاد باغ گل محمدی با تاکید به عصاره‌گیری، پرورش آهو و اصلاح نژاد با ایجاد شکارگاه حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری در ایجاد پارک در منطقه پیر خوشدر، پرورش زرشک بی‌دانه، پرورش ماهی‌های سردابی در منطقه ییلاقی کلاته و ... مطرح کردند و مقرر شد با تعیین کارگروه‌های تخصصی، زمینه‌های همکاری مشترک و چگونگی سرمایه‌گذاری، بررسی شود و در اولین فرصت، شیوه‌های اجرا در قالب تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد.

کلاته یا کلاته رودبار یکی از شهرهای استان سمنان در بخش مرکزی شهرستان دامغان است و جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال نود و پنج، ۴٬۶۱۱ نفر گزارش شدده است؛ کلاته رودبار، ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۰ با تبدیل شدن از روستا به شهر، به‌عنوان یکی از ۱۸ نقطه شهری استان سمنان شناخته می‌شود و از جاذبه‌های توریستی و موقعیت‌های اقتصادی مطلوبی برخوردار است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان