Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم در این نهاد باعث شد که 15 دفتر متخلف پیگیری امور مربوط به موقوفات خاص در استان با چهار هزار پرونده در این زمینه توقیف شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد احمدزاده دوشنبه شب در نشست کمیته حل اختلاف مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی خراسان رضوی در تالار نور مشهد افزود: در خراسان رضوی 2 هزار متولی موقوفه، 6 هزار مسجد با 20 هزار عضو هیات امنا، 254 بقعه متبرکه امامزادگان با یکهزار و 500 عضو هیات امنا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اواخر سال گذشته برای نخستین بار در کشور یکان حفاظت از اراضی موقوفی در استان شکل گرفت که با تلاش این یکان در 6ماه اول امسال به 30 مورد تغییر کاربری اراضی موقوفی در استان رسیدگی شد.
وی افزود: همچنین در 6 ماهه ابتدای امسال با همکاری یکان حفاظت از اراضی موقوفی استان سه میلیون مترمربع اراضی موقوفی متصرف شده به ارزش سه هزار و 500 میلیارد ریال در استان آزادسازی شد.
وی اظهار کرد: تشکیل کمیته یاوران امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه، راه اندازی سامانه جی پی اس در کلیه رقبات، سنددار کردن 70 درصد از رقبات موقوفات در استان، انجام فعالیت های فرهنگی مختلف با محوریت اصحاب وقف از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در خراسان رضوی بوده است.
وی درباره کمیته حل اختلاف مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی خراسان رضوی نیز گفت: این کمیته از زمان تشکیل خود در استان به 48 موضوع رسیدگی کرده که این مسائل توسط اعضای آن به خوبی حل و فصل شده است.
به گزارش ایرنا، 23 هزار موقوفه و 125 هزار و 830 رقبه اعم از منفعتی و انتفاعی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی