Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه مشکین شهر ، سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای گردان علی اصغر(ع) با محوریت سردار شهید حاج میر محمود بنی هاشم گفت: این یادواره روز پنج شنبه 12 مرداد ماه رأس ساعت 17 در محل گلزار شهداء با حضور سردار حاج مصطفی اکبری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان میر محمود بنی هاشم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





فرمانده سپاه مشگین‌شهر گفت: گردان حضرت علی اصغر (ع) به فرماندهی سردار شهید بنی‌هاشم از جمله گردان‌های مهم و خط شکن و پیاده در طول هشت سال دفاع بود که بیشتر شهدای گردان نیز از شهرستان مشگین‌شهر داشت.



وی افزود: سردار میر محمود بنی هاشم از فرماندهان بنام استانی و کشوری است که در سال جاری به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده است لذا لازم است عموم مردم شهرستان و استان این شهید والا مقام را شناخته و در امورات جاری خود از رشادت‌های این رزمنده شهید بهره‌مند شوند.



وی خاطر نشان کرد: امام شناسی، دشمن شناسی و زمان‌شناسی شهدا موجب شد با ایستادگی در مقابل غرب و شرق انقلاب اسلامی به پیروزی رسد لذا نسل حاضر باید از این شهداء درس عبرت گرفته و آنان را برای خود الگو قرار دهند و وظیفه ماست که این شهداء را با برگزاری یادواره‌های شهداء و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به نسل جوان معرفی کرده و آنان را با رشادت‌های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.



پورمند تاکید کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌های جمعی خود را در فضای سیاسی و اجتماعی غرق کردند و از پرداختن به سردارانی همچون شهید بنی هاشم و ... سر باز زده‌اند لذا از رسانه‌های جمعی انتظار می‌رود با ظرفیت‌هایی که در دست دارند نسبت به معرفی شهدای شهرستان خصوصاً شهدای شاخص همت بیشتری داشته باشند.



فرمانده سپاه مشگین‌شهر به تشریح بخشی از زندگی‌نامه این شهید پرداخت:



میر محمود بنی هاشم 10 خرداد ماه 1337 در روستای ساطی سفلی از توابع مشگین شهر به دنیا آمد.

قرآن را در کودکی از مادرش یاد گرفت و تحصیلاتش را تا سطح راهنمایی ادامه داد اما ولی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده از تحصیل جا ماند.
سال 1354 ازدواج کرد و در سال 1356 خدمت سربازی خود را در نیروی هوایی تهران شروع کرد. وی ضمن خدمت در توزیع اعلامیه های حضرت امام همکاری می کرد، تا اینکه با فرمان حضرت امام از پادگان فرار و بعد از انقلاب در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران درآمد.
او پس از آموزش به جبهه اعزام شد و در عملیات های بیت المقدس، والفجر2، 4، خیبر و بدر و کربلای 8 و نصر 7 شرکت داشته و فرماندهی گردان های حضرت قاسم و علی اصغر (ع) لشگر عاشورا را بر عهده داشت. بنی هاشم غیر از حضور در جبهه در مقطعی نیز مسئولیت بسیج مشگین شهر را بر عهده داشت.
او در سال 1365 تصادف کرد به همین دلیل از عملیات کربلای 5 بازماند و برادرش مسلم در این عملیات به شهادت رسید. سر انجام سال ها بعد از حضور در جبهه در 14 مرداد سال 1366 همزمان با عید سعید قربان در جریان عملیات نصر 7 و با مسئولیت فرماندهی گردان حضرت علی اصغر(ع) در منطقه سردشت و در ارتفاعات "دو پازا" به شهادت رسید.



وی همچنین با بیان خاطراتی از شهید بنی‌هاشم گفت: شهید بنی هاشم ارادتی بس عجیب به حضرت فاطمه زهرا(س) داشت و همیشه می گفت بسیجیان خوب من، با دید باز وارد میدان شوید. قبل از اینکه تجهیزاتتان را چک کنید، انگیزه تان را چک کنید، سپر و حافظ شما ملائک خداوند هستند. مبادا ذکر فراموشتان شود، به ویژه ذکر مبارک یا فاطمه زهرا(س).



پورمند تاکید کرد: شهید بنی‌هاشم در وصیت نامه خود آورده است: مادران و پدران و جوانانمان باید مثل انصار رسول(ص) و انصار حسین(ع) باشند. ای امت حزب الله سنگرها را خالی نگذارید و به قول امام امت مسجد سنگر است و نمازهای جماعت را حتما به پا دارید. مبادا روزی برسد که مثل سابق مساجد ما فقط در ماه محرم و رمضان باز باشد بقیه روزها بسته، بچه ها در مساجد بزرگ شوند.



شهید بنی هاشم خطاب به مسئولان گفته است: ای برادران مسئول توجه داشته باشید روی میزی که نشسته اید نتیجه خون شهیدان است پس در برخورد با امّت حزب الله خیلی دقّت کنید خود را خادم این امّت بدانید بطوریکه امام امّت خود را خدمتگذار این امّت می داند و به آن نیز افتخار می کنند شما مسئولین نوکرهای این ملّت هستید چطور نوکر با ارباب خود برخورد می کند شما نیز با آنها برخورد کنید و در حفظ بیت المال کوشا باشید و توجّه داشته باشید که حضرت علی(ع)در رابطه با بیت المال چه نوع برخورد داشتند حتی در زندگی یکبار هم که شده نامه حضرت علی(ع)به مالک اشتررا بخوانید خیلی مفید است .خود را حافظ خون شهدا بدانید مبادا این قدر کوتاهی بکنید که خشم ملّت مظلوم که نمونه خشم خداست گریبانگیر شما باشد آن موقع است که دمار از روزگارتان در می آورند و این را بدانید که فردای روز قیامت حسابرسی است شهیدان شما را زیر سؤال خواهند برد در برخورد با خانواده شهداء و مجاهدین اسلام نهایت دقت را بکنید.



وی همچنین خطاب به امت حزب الله گفته است: خانواده های شهدا مخصوصا خانواده های مفقودین که واقعا در گردن ما حق دارند را فراموش نکنید و به دیدار آنها بروید و از آنها دلجویی کنید. مبادا ما در مقابل هجوم کفار جهانی از خودمان سستی نشان بدهیم که این واقعا خطرناک است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

ایسنا/یزد مراسم یادواره شهید گمنام به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین این شهید در دانشگاه علم و هنر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود.

این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد