Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:25:21 GMT

احداث ۱۶۳ پایگاه سلامت در سطح شهر قم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۴۵۶۶

احداث ۱۶۳ پایگاه سلامت در سطح شهر قم

قم - رئیس مرکز بهداشت قم از احداث ۴۱ مرکز جامع سلامت و ۱۳۶ پایگاه سلامت در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد باقری در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای طرح تحول بهداشت در شهر قم اظهار کرد: بنا بود این طرح در حاشیه کلان شهرها اجرا شود اما در قم این طرح را برای کل شهر انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اجرای این طرح٬ در حوزه بهداشت هم تنوع خدمات گسترش پیدا کرد و هم واحدهای بهداشتی در دسترسی مردم قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت قم اظهار کرد: قبل از طرح تحول بهداشت، در شهر قم ۲۰ مرکز سلامت جامعه داشتیم که به ۴۱ مرکز رسید و تعداد پایگاه‌های سلامت هم از ۵۰ پایگاه به ۱۳۶ پایگاه بهداشت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قم تحت پوشش این طرح هستند، گفت: از نظر نیروی انسانی فعال ارائه کننده خدمات هم در این طرح تحول ایجاد شد طوری که قبل از اجرای طرح ۱۸ پزشک داشتیم و بعد از آن تعداد پزشکان به ۸۱ نفر رسید.

باقری خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه و روانشناسان هم پیش از اجرای طرح در مراکز سلامت حضور نداشتند و بعد از اجرای طرح مستقر شده و بسیاری مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: قبل از طرح ۳۳۹ نفر نیرو داشتیم که الان به ۱۰۱۶ نفر افزایش پیدا کرده که از طریق بخش خصوصی خرید خدمت کردیم.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیب در استان قم گفت: از ابتدای سال پرونده الکترونیک سلامت برای تمام شهروندان قم تشکیل داده و خدمات کاغذی را حذف کردیم.

وی ادامه داد: کسب این اطلاعات بسیار ارزشمند و با استفاده از آن برای مدیریت سلامت می توانیم خدمات بهتری بدهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این حادثه ساعت عصر امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل_چ (ع) کاشمر منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد