Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@20:22:09 GMT

ورود ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق توسط افراد خاص

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۵۴۱۴

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی امتداد نیوز، با بیان اینکه آنچه امروز ما را نگران کرده بحث قاچاق برنج است، گفت: تولیدات داخل کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور هستیم سالیانه حدود یک میلیون و دویست هزار تن برنج وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در توافق‌نامه‌ای که وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت برای واردات برنج با طرف‌های هندی منعقد کرده‌اند، الزاماً باید برنج‌هایی از این کشور وارد ایران شود که در استان‌های کشت  شده باشند که خاک پاک دارد و آلوده به آرسنیک نیستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تصریح کرد: با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از ورود برنج‌های قاچاق در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: برخی از محموله‌های قاچاق برنج نیز از طریق مبادی رسمی و از سوی افراد خاص وارد کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مجلس جلوی واردات ۹۳هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای را گرفت

قربانی با اعلام اینکه سالیانه حدود ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتاً آلوده به آرسنیک است، اظهار داشت: این مقدار معمولاً از طریق برخی افراد که دارای رانت‌های خاص هستند وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنده آماری دارم که در یک روز حدود ۷۰۰ تن برنج قاچاق وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان

وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مهاجرین حکومت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت 234 نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان 80 نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت حکومت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دخترانمعاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان: در تلاشیم شرایط ادامه تحصیل دختران فراهم شودآمادگی دانشگاههای ایران برای تحصیل دختران افغانستانی

خبرگزاری دولتی «باختر» گزارش داده بود روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز «قلندر عباد» وزیر بهداشت حکومت طالبان گفته بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است