Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:43:22 GMT

ارتقای 20 پله ای شاخص کسب و کار خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۷۳۲۵

ارتقای 20 پله ای شاخص کسب و کار خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: شاخص کسب و کار این استان در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته 20 رتبه ارتقا یافت.

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نتایج پایش ملی محیط کسب و کار توسط اتاق بازرگانی ایران، جایگاه استان خراسان رضوی در این زمینه طی مدت مزبور از رتبه بیست و سوم کشور به رتبه سوم ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شاخص این استان در فضای کسب و کار که در زمستان سال 1395 برابر با 6.03 بود در بهار امسال به 5.22 رسید که بعد از استان‌ های فارس و گیلان در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
وی گفت: این ارزیابی در میان سه هزار و 876 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشور انجام شده که از این تعداد 289 واحد متعلق به خراسان رضوی بوده و این استان بعد از تهران بیشترین نمونه ارزیابی شده را داشته است.
رشیدیان افزود: بهبود و رونق فضای کسب و کار در حوزه اشتغال استان هم تاثیر مثبت داشته بطوریکه از ابتدای پاییز پارسال تا انتهای تابستان امسال 184 هزار اشتغال جدید در این استان ایجاد شده که این امر در سایه هماهنگی و همکاری همه بخش ها اعم از خصوصی، دولتی، عمومی و بانک ها محقق گردیده است.
وی اظهار کرد: این شرایط موجب شده است نرخ بیکاری استان هم به 10.1 درصد کاهش یابد.
بر اساس برنامه ریزی ها امسال علاوه بر حفظ و تثبیت اشتغال موجود 160 هزار اشتغال جدید نیز در استان خراسان رضوی ایجاد می شود.
پایش ملی محیط کسب ‌وکار ایران طبق ماده چهار قانون بهبود مستمر محیط کسب ‌و کار از سوی اتاق بازرگانی ایران انجام می ‌شود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان