Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، «نسرین و محمد، خواهر و بردار بلوچی که اهل یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان هستند، هر دو از ابتدای تولد با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند. وضعیت بیماریشان سبب شده پدر هر ماه همراه کودکان 12 و 14 ساله‌اش به تهران بیاید تا شاید پزشکان مرهمی برای زخم‌های فرزندانش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کودک هر دو مبتلا به نوعی از سرطان پوست هستند و ظاهر صورتشان هم تا حدود زیادی گویای این مسئله است.»

این مطلب گویای بخشی از وضعیت این دو خواهر و برادر سیستانی است، خواهر و برادری که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبودند و برای درمان راهی تهران شدند تا شاید بتوانند راهی برای درمان پیدا کنند.

«عماد،کودکی با بیماری نادر ژنتیکی»

«عماد» نام کودکی مبتلا به بیماری نادر ژنتیکی است،هنگامی‌ که خانواده وی پس از پیگیری‌ها و مراجعات فراوان راهی برای درمان فرزندشان پیدا نکرده بودند، با مراجعه به مجلس شورای اسلامی تقاضای دیدار با نمایندگان مجلس را داشتند که این دیدار مصادف شد با حمله تروریست‌های داعش به مجلس شورای اسلامی!

اما تلاش این خانواده که برای نجات جان این کودک از لنز دوربین‌های عکاسان دور نماند و همین موضوع باعث پخش تصاویر این کودک در رسانه‌های داخلی و خارجی شد؛ پس از انتشار این عکس‌ها خانواده عماد در مصاحبه‌ای دلیل مراجعه‌شان به مجلس را پیگیری درمان بیماری کودکشان عنوان کردند.

پس از اطلاع خبرنگار فارس از وضعیت جسمانی و مالی نامناسب این خانواده‌ها، این خبرگزاری طی گزارشی به شرح حال این کودکان پرداخت و با تشکیل کمپینی از مردم جامعه و خیرین برای کمک و یاری این کودکان دعوت به‌عمل آورد.

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار این گزارش نگذشته بود که خیرین، بازیگران و تعداد کثیری از مردم جامعه برای کمک به این دو کودک بیمار گام برداشتند و هریک در حد توانشان برای بهبود یافتن وضعیت آن‌ها کمک کردند. برخی از افراد با کمک مالی و برخی دیگر با حضور در بیمارستان و ملاقات کردن این دو کودک سعی کردند زخمی از زخم‌های آن‌ها را مداوا کنند.

«کمپین نذر مهربانی»

با برگزاری کمپین «نذر مهربانی»، طی مراسمی از خانواده «نسرین و محمد» و اعضای موسسه خیریه «وفاق سبز علوی» دعوت بعمل آمد، که در این جلسه مسئولان این مؤسسه قول تهیه منزل مناسب و تأمین هزینه‌های درمانی را به این خانواده دادند.

اکنون نزدیک به دو ماه از برگزاری این کمپین می‌گذرد و با همت خیرین و موسسه «وفاق سبز علوی» برای این خانواده منزلی مناسب تهیه شد که همین حس نوع‌دوستی توانست خنده را بر لب‌های نسرین و محمد جاری سازد.

 

 

بذر مهربانی

پس از اطلاع یافتن خیران و رئیس موسسه خیریه بنیاد سبز علوی طی جلسه‌ای که با مسئولان این سازمان و خانواده این دو کودک بلوچ برگزار شد، در پس اطلاع رسانی‌های صورت گرفته توسط خبرگزاری فارس و اعلام شماره حساب جهت دریافت کمک‌های مردمی خیرین و مردم جامعه مبلغی بالغ بر 880/826/894 ریال جمع آوری و برای تهیه منزل برای خانواده‌های این بیماران نادر تخصیص داده شد.

 

از جمله کمک‌های موسسه وفاق سبز علوی و خیرین می‌توان به تخصیص 958/000/000 ریال جهت خرید و بازسازی یک باب منزل برای خانواده «نسرین و محمد» و تخصیص 258/000/000 ریال جهت اجاره یک باب منزل مسکونی برای خانواده «عماد» در نظر گرفته شد.

همچنین موسسه خیریه وفاق سبز علوی با کمک خیرین اقدام به خرید لوازم مورد نیاز منزل این دو خانواده کمک بسیاری برای تامین آسایش این کودکان انجام داد.

 

خبرگزاری فارس از تمامی خیرین و این موسسه خیریه قدردانی به‌عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد