Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد درباره قطعنامه مورد حمایت آمریکا درباره تمدید فعالیت بازرسان سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی در سوریه رای گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل در حالی قصد دارد امروز سه شنبه درباره قطعنامه مورد حمایت آمریکا در خصوص تمدید ماموریت بازرسان شیمیایی رای گیری کند که سئوال بزرگ این است که آیا روسیه این قطعنامه را وتو خواهد کرد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان سازمان منع اشاعه سلاح های شیمیایی در حال فعالیت در سوریه هستند تا مشخص کنند چه کسی مسئول حملات شیمیایی در سوریه بوده است.

روسیه از برنامه موسوم به مکانیسم تحقیقات مشترک انتقاد کرده است. میخاییل اولیانوف نماینده روسیه که ریاست هیات این کشور در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده دارد، 13 اکتبر به خبرنگاران گفته بود که مسکو می خواهد منتظر گزارش بازرسان بماند.

گزارش بازرسان سازمان منع اشاعه سلاح های شیمیایی قرار است 26 اکتبر یعنی دو روز دیگر درباره حمله شیمایی 4 آوریل در خان شیخون منتشر شود. در این حمله بیش از 90 نفر کشته شدند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل فشار زیادی را وارد کرده بود تا این رای گیری قبل از انتشار گزارش بازرسان انجام شود.

هیلی چهارشنبه گذشته در اظهاراتی تاکید کرد: یک حمایت قریب به اتفاق و کلی در بین اعضای شورای امنیت برای تمدید فعالیت بازرسان شیمیایی در سوریه وجود دارد. ولی روسیه می خواهد اول ببیند آیا این گزارش دولت سوریه را به خاطر حمله شیمیایی خان شیخون سرزنش می کند یا نه. در خصوص این پرونده، مسکو هیچ اعتقادی به تحقیقات سازمان منع اشاعه سلاح های شیمیایی و سازمان ملل نخواهد داشت. البته موضع روسیه غیرقابل قبول است. ما نمی توانیم این گونه عمل کنیم.

حمله شیمیایی در خان شیخون با واکنش های گسترده بین المللی روبرو شده است. تعداد زیادی از کودکان سوری در جریان این حمله کشته شدند.

آمریکا بارها ارتش سوریه را به خاطر این حمله شیمیایی مورد سرزنش قرار داده است و چند روز پس از این حمله، به پایگاه هوایی شعیرات حمله موشکی کرده است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه بارها اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن را رد کرده است.

کمیته حقیقت یاب که از سوی سازمان منع اشاعه سلاح های شیمیایی تشکیل شده، در گزارش 30 ژوئن اعلام کرده است که در این حمله شیمیایی از گاز سارین استفاده شده است. ولی این کمیته از اعلام مسئول اصلی این حمله خودداری کرده است. این وظیفه به مکانیسم تحقیقات مشترک واگذار شده است.

روسیه نیز کشورهای غربی را متهم به پیشداوری درباره حمله شیمیایی در خان شیخون و سرزنش کردن دولت سوریه به خاطر این حمله کرده است. مسکو گزارش 30 ژوئن کمیته حقیقت یاب را به شدت زیر سئوال برده و آن را کاملا متعصبانه ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق