Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > غرب آسیا -
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت، ائتلاف با حزب‌الله در انتخابات آتی پارلمان این کشور امری عادی است.

 نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به پرسشی درخصوص ائتلافش با حزب‌الله گفت: این که انسان با خودش ائتلاف کند، امری عادی است. ما در همه حوزه‌ها با هم متحد هستیم.

او افزود: من و سیدحسن نصرالله اعتقادها و اندیشه‌های مشترکی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک روح در دو بدن هستیم و همه باید این نکته را بدانند. رسول اکرم (ص) فرمودند، کسی که با دیگران مشورت می‌کند، در واقع در عقل آنها شریک می‌شود. آیا شراکتی بیش از این وجود دارد؟

به گزارش ایسنا به نقل از العهد،نبیه بری گفت: من هرگز در فکر تعویق انتخابات نبوده‌ام اما سعد الحریری در دیداری که با من داشت، خواستار تعویق انتخابات شد و گفت به علت آن که قادر نیست به طرابلس برود، در صورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر، در این انتخابات شرکت نخواهد کرد. من نیز برای آن که به منطق افراط‌گرایی و داعش اجازه پیروزی ندهیم، با درخواست او موافقت کردم.

او در بخش دیگری خاطرنشان کرد: موضع من بر پایه منافع عالی کشور است که گاهی فراتر از قانون اساسی و مقررات است. به طور مثال، مسأله داشتن سلاح بدون مجوز براساس قانون ممنوع است. اما وقتی اسرائیل به ما حمله می‌کند یا کشور ما اشغال می‌شود، با اتکا بر منافع عالی کشور توزیع سلاح و مقاومت در برابر اشغالگران واجب می‌شود. یک‌ بار فؤاد السنیوره، نخست‌وزیر اسبق از من خواست مقاومت لبنان را خلع سلاح کنیم و من به او گفتم هر وقت شما از اسرائیل قدرتمندتر شدید، درخواست خلع سلاح را مطرح کنید.

نبیه بری درخصوص مسأله آوارگان سوری نیز گفت: برخی مناطق سوریه از امنیت برخوردار شده‌اند و بخشی از آوارگان باید به خانه‌هایشان بازگردند. برخی در دولت نمی‌خواهند با سوریه تعامل داشته باشند اما برخی دستگاه‌های رسمی نظیر دستگاه امنیتی و ارتش با دمشق تعامل دارند و می‌توان از آنها به عنوان کانال تماس استفاده کرد. اگر از من بخواهند، برای ایجاد چنین کانال‌هایی آمادگی دارم.

در همین زمینه: گوترش به لبنان خلع سلاح حزب‌الله را متذکر شد حزب‌الله لبنان: نمی‌گذاریم لبنان بازیچه دست آمریکا و اسرائیل شود یهودیان حسابشان را ازصهیونیست‌ها جداکنند | جنگ شود فرصت ترک فلسطین را ندارند حمایت قوی میشل عون از حزب الله لبنان سعد حریری: اسد باید از قدرت کنار برود نارضایتی بغداد از انتقال داعشی‌ها به نزدیکی مرزهای عراق سیدحسن نصرالله: هرگز از موضوع‌های انسانی سوءاستفاده نکرده‌ایم نصرالله: شکستی سخت‌تر از قبل در انتظار صهیونیست‌هاست وزیر خارجه لبنان: آوارگان سوری‌ به کشورشان بازگردند انتخابات پارلمانی لبنان سال آینده برگزار می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور دو بیانیه جداگانه از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و پایگاه جاسوسی آنها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه‌های حزب الله آمده است: برای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۳۵ بعدازظهر جمعه به وقت محلی مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در مقر «السروات» در مقابل شهرک یارون با سلاح موشکی هدف قرار دادند.

مجاهدان حزب الله همچنین ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت محلی، تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه رویسات العلم در بلندی‌خای اشغالی کفرشوبا با سلاح مناسب و به وصرت مصتقیم هدف قرار دادند.

کد خبر 6095950

دیگر خبرها

  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • فیلم| ماجرای هدیه‌دادن سیدحسن نصرالله به معلم سردار زاهدی
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی