Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری نشست های اندیشمندان بین المللی در ایام اربعین گفت: ارائه باید ها و نبایدهای اربعین و الزامات فرهنگی از طریق حوزه تبلیغی از عمده اقدامات یاوران معنوی اربعین می باشد.

حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به برخی فعالیت های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال رویکرد کمیته فرهنگی به اربعین ورود به فضای علمی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا جلساتی با مسئولان و اساتید دانشگاه علامه طباطبایی و کربلا برگزار شد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب چهارشنبه و پنجشنبه چهارم و پنجم آبان ماه همایش ملی و بین المللی اربعین در دانشگاه کربلا برگزار می شود.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به برگزیده شدن تعدادی مقاله علمی اربعین از سوی اساتید در این همایش، اظهار کرد: از جمله اقدامات دیگر نیازسنجی های علمی از مخاطبین اربعین بود.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: در این راستا از مخاطبین، مسئولان، مدیران کاروان ها، روحانیون کاروان ها و غیره اطلاعاتی در حوزه فرهنگی و نیازهای فرهنگی جمع آوری کردیم تا تمامی جهت گیری ها پایه علمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تدوین و قالب بندی مشاهدات ما نیاز به مستند سازی داشت، تصریح کرد: به این ترتیب نشست های اندیشمندان بین المللی در حوزه فارسی زبان و غیره ایرانی از دو روز قبل اربعین تا یک روز بعد از آن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی افزود: بخشی از این میهمانان به دعوت ما به این نشست ها می آیند و بخشی نیز از زائران کربلا و امام حسین (ع) می باشند که در این نشست ها حضور خواهند داشت.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به شروع به کار یاوران معنوی اربعین گفت: همایش های یاوران معنوی اربعین در استان ها در حال برگزاری است و استان های تبریز و لرستان نیز در حال برگزاری این همایش هستند.

وی گفت: با هماهنگی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین هر استان که متشکل از نمایندگان اوقاف، حوزه علمیه، رسانه، ستاد بازسازی عتبات، ائمه جمعه و روحانیون هستند، محوریت پیاده روی اربعین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به وظایف و رسالت یاوران معنوی اربعین تاکید کرد: ارائه باید ها و نبایدهای اربعین و الزامات فرهنگی و بهداشتی و برخی سفارشات به زائران از طریق حوزه تبلیغی از عمده اقدامات یاوران معنوی اربعین می باشد.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»