Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید مؤید علویان، رییس شبکه هپاتیت ایران از آغاز واکسیناسیون آرایشگرها، مسئولین جمع‌آوری پسماند در شهرداری، کودکان کار و زندانیان علیه بیماری هپاتیت B خبر داد.

ایران آنلاین / دکتر سید مؤید علویان، گفت: ایران الگوی سلامت خون در منطقه است که در طی سال‌های متمادی با اجرای برنامه‌های مناسب پیشگیرانه توانسته از بار بیماری‌های کبدی ناشی از هپاتیت‌های ویروسی بی و سی بکاهد و با غربالگری خون‌ها از نظر هپاتیت و انتخاب مناسب افراد و رعایت استانداردهای لازم در هنگام اهدای خون به الگوی سلامت خون در منطقه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه هپاتیت ایران اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر در ایران مبتلا به هپاتیت بی و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت سی هستند. البته خوشبختانه واکسیناسیون نوزادان از سال ۷۳ سبب شده تا هپاتیت بی در افراد زیر ٢٣ سال مطرح نباشد و بیشترین مبتلایان به هپاتیت بی در کشور در محدوده سنی ٢٧ تا ٥٠ سال قرار داشته باشند. شیوع هپاتیت بی در چند سال گذشته ۵ درصد بوده که الان به جز در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

علویان ادامه داد: به تازگی واکسیناسیون آرایشگرها، مسئولین جمع آوری پسماند در شهرداری، کودکان کار و زندانیان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار زندانی در کشور علیه هپاتیت بی واکسینه شوند و موارد مبتلا به هپاتیت سی نیز پیگیری و درمان شوند. از آنجا که شیوع هپاتیت در کودکان کار شایع‌تر است، این طرح واکسیناسیون در دو منطقه در تهران به صورت آزمایشی آغاز شده و بعد از حصول نتایج به صورت کشوری اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص شیوع هپاتیت سی نیز گفت: مطالعات متعدد نشان می‌دهد شیوع این بیماری در ایران که غالبا از طریق استفاده از سوزن و سرنگ مشترک در میان معتادان تزریق است زیر نیم درصد و کمتر از کشورهای همسایه است که این مهم مرهون تلاش شبکه بهداشت و درمان و سازمان انتقال خون ایران است.

وی همچنین افزود: با ورود داروهای جدید و ساخت داخل داروها جهت درمان قطعی هپاتیت سی، برنامه ریزی شده است تا سال ۱۴۱۰ شاهد ریشه کنی این بیماری در کشور باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه بقیه الله همچنین در خصوص بیماران خاص مبتلا به هپاتیت سی تصریح کرد: به طور کلی در کشور آمار بیماران مبتلا به هپاتیت سی در میان بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی در مجموع زیر ۱۰۰۰ نفر است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ شاهد ریشه کنی هپاتیت سی در بیماران خاص نیز باشیم.

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون در امر سلامت خون به مناسبت آغاز هفته اطلاع رسانی هپاتیت از جایگاه خوب ایران از نظر شیوع هپاتیت‌های ویروسی  بی و سی در منطقه خبر داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد