Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه هزینه نگهداری رویه آسفالت۳۰کیلومتر جاده با هزینه احداث یک کیلومتر راه جدید برابری می کند،گفت:تخصیص منابع برای احداث راه جدید منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود کشاورزیان در نهمین همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه این همایش از معدود همایش های کاربردی است که به ارتقای بهره وری محصولات داخلی کمک می کند، گفت: وضعیت موجود راه های کشور بر اساس سامانه پی ام اس به گونه ای است که ۲۵ درصد از رویه راهها سالم است و ۲۵ درصد خرابی کامل دارد، ۵۰ درصد باقیمانده نیز خرابی متوسط و ضعیف دارند که می توان با حفاظت و بهسازی، عمر آن را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر بخواهیم عملیات نگهداری راهها را به وجه مطلوب انجام دهیم باید سالانه ۲۴ میلیون تن آسفالت توزیع کنیم، اما به دلیل کمبود اعتبارات این کار نشدنی است، به همین دلیل سال گذشته ۱۰ میلیون تن آسفالت توزیع شد و امسال این میزان به ۸ میلیون تن می رسد که عمدتا بار آن روی دوش پیمانکاران است.

رئیس سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در شرایط تگنای اعتباری تخصیص بهینه نابع اهمیت دارد و اولویت با نگهداری راههای موجود است تا احداث راههای جدید ادامه داد: پولی که صرف احداث یک کیلومتر راه می شود می تواند برای نگهداری ۳۰ کیلومتر راه مصرف شود، بنابراین منطقی نیست برای احداث راه جدید هزینه کنیم، ولی برای نگهداری از راههای موجود منابعی نداشته باشیم.

کشاورزیان در خصوص اقدامات فنی سازمان راهداری اظهار داشت: اولین کار ما استقرار سامانه پی ام اس که در ۵۲ هزار کیلومتر راه شریانی اجرا شده است. امیدواریم به زودی برای راههای غیرشریانی کشور نیز این سامانه اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد بودن محصولات کارخانه های آسفالت برای سازمان راهداری تصریح کرد: برخی کارخانه های آسفالت که فاقد گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی هستند بر اساس سیاست های سازمان راهداری قرار است قرارداد با آنها امضا نشود.

به گفته کشاورزیان در حال حاضر از ۸۵۰ کارخانه آسفالت ۳۵ کارخانه گواهینامه فنی دارند و ۲۰۰ کارخانه دیگر در مرحله اخذ این گواهینامه هستند، بنابراین تنها با آن دسته از تولیدکنندگان آسفالت همکاری می کنیم که گواهی فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در تلاشیم حتی المقدور نیازهای خود را در خصوص بهسازی رویه آسفالت جاده ها از کارخانجات دارای گرید A تامین کنیم، به همین منظور از کارخانجاتی آسفالت سازی که از قیر امولوسیون استفاده می کنند آسفالت خریداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از تانکر دوجداره برای حمل قیر از محل تولید تا محل مصرف عملیاتی شده ادامه داد: سازمان راهداری این نوع تانکرها را در اختیار تولیدکنندگان قیر قرار می دهد تا کیفیت آسفالت ارتقا یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی واردات اتوبوس با نرخ سود ۹ درصد گفت:شرکت‌ها تا صبح فردا برای اعلام تعداد ناوگان وارداتی فرصت دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر یادآور شد: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ 600 میلیون یورو و همچنین 4000 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود 9 درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فاز نخست 150 میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از 5 سال ( قیمت هر دستگاه تا 220 هزار دلار) در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح  فردا شنبه 8 اردیبهشت، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

وی تاکید کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

به گزارش تسنیم، بر اساس دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره 7 قانون بودجه 1402 اولویت واردات اتوبوس با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنهاست.

شرکت‌های حمل‌ونقل باید تعهد دهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.

هر شرکت می‌تواند حداکثر 25 دستگاه اتوبوس وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند، در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن 10 سالگی امکان فروش آنها را ندارند.

حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید 150 هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری کاهش یابد.

واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری  امکان پذیر خواهد بود..

شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند 3)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس