Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور از کسب رتبه بيست و يکم تيم ملي مهارت آموزان جمهوري اسلامي ايران در چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت ابوظبي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، محمد امين سازگار نژاد با بيان اينکه مهارت آموزان ايراني در اين دوره از مسابقات علاوه بر کسب يک مدال طلا در رشته آکواترونيک و يک مدال برنز در رشته لوله کشي ، شش مداليوم نيز بدست آوردند اين موفقيت ارزشمند را به همه مدال آوران و خانواده هاي آنان و همچنين مردم ايران تبريک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتقاي شانزده پله اي جايگاه ايران
وي جايگاه تيم ايران در چهل و سومين دوره مسابقات جهاني مهارت را که دوسال پيش در کشور برزيل برگزار شد سي و هفتم دانست و افزود : تيم ايران با کسب مقام بيست و يکم در ابوظبي موفق شد جايگاه خود را تا شانزده پله ارتقا دهد .
سازگارنژاد با اشاره به اينکه تيم جمهوري اسلامي ايران در 29 رشته مهارت حرفه اي در مسابقات جهاني ابوظبي شرکت کرده است از اينکه برگزار کنندگان اين دوره از مسابقات بدليل تحريم هاي ظالمانه تيم ايران را از حضور در چهار رشته منع کردند ابراز تاسف کرد و گفت: با اين حال کارآموزان ايراني با همه وجود در اين مسابقات شرکت کردند و خوش درخشيدند .
وي سطح رقابت ها را در اين دوره از مسابقات بسيار بالا و پيچيده توصيف کرد و افزود: در دوره هاي پيشين شرکت کنندگان با کسب 500 امتياز مداليوم دريافت مي کردند حال آنکه در اين دوره براي اعطاي اين نوع مدال بايد هريک از شرکت کنندگان 700 امتياز کسب بدست مي آوردند .
اعطاي وام 100 ميليون توماني به مدال آوران
سازگارنژاد اعطاي وام 100 ميليون توماني به مدال آوران اين دوره از مسابقات جهاني مهارت را از مهمترين اقدامات دولت براي حمايت از مهارت آموزان دانست و گفت: علاوه بر اين از اين پس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به همه مدال آوران مسابقات ملي مهارت نيز وام 50 ميليون توماني با هدف آمادگي براي حضور در مراحل بعدي اعطا مي کند .
وي برگزاري اردوهاي تدارکاتي خارج از کشور براي مدال آوران ملي و افراد زير 21 سال را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده اين سازمان دانست و گفت: با اين رويکرد تلاش مي شود تا نوجوانان ايراني در مسابقات بين المللي روسيه که قرار است در سال 2019 برگزار شود با آمادگي بيشتري حضور داشته باشند .
درخواست رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي از صنعت گران براي آشتي با مهارت آموزان
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي از صنعت گران کشور خواست براي ارتقاي سطح مهارت، مهارت آموزان زير 21 سال و حضور موثرتر آن ها در مسابقات جهاني مهارت با اين گروه از نوجوانان ماهر آشتي کنند.
محمد امين سازگار نژاد آمادگي مهارت آموزان زير 21 سال را براي کسب رتبه هاي عالي در مسابقات جهاني مهارت بسيار با اهميت دانست و تاکيد کرد: اين آمادگي فقط با توجه بيش از پيش مديران صنايع کشور به مهارت آموزان حفظ مي شود.
وي دليل موفقيت بسياري از مهارت آموزان ساير کشورها را در مسابقات جهاني مهارت ارتباط تنگاتنگ صنعت با مهارت و حمايت آن ها از نوجوانان ماهر دانست.
سازگارنژاد با بيان اينکه در اين رويکرد سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به هيچ وجه دنبال هزينه تراشي براي بخش صنعت نيست، از صنعت گران کشور خواست هنرآموزان را در بخش هاي تکنولوژي و فني کمک رساني کنند.
همه نوجوانان مي توانند در مسابقات مهارت شرکت کنند
وي همچنين از اجراي طرحي خبر داد که براساس ان از اين پس همه نوجوانان زير 21 سال ايراني خارج از کشور نيز مي توانند در مسابقات جهاني مهارت شرکت کنند.
سازگارنژاد استفاده از تمام استعدادهاي ماهر را از اهداف اجراي اين طرح دانست و تاکيد کرد: اين افراد مي توانند با حضور در مسابقات جهاني مهارت و کسب مدال براي ايران جايگاه کشورمان را در سطح جهان ارتقا بخشند.
محمد امين سازگارنژاد گفت: مسابقات جهاني مهارت فرصت مناسبي براي نمايش صلاحيت ها، دانايي و توانايي نخبگان مهارتي و شناسايي نقاط ضعف و قوت تيم مهارت کشورمان و ارتقاي جايگاه ايران در مسابقات آتي است.
وي با تأکيد بر نقش اثربخش رسانه هاي ارتباط جمعي حمايت همه جانبه اصحاب رسانه را در مسابقات جهاني مهارتي پيش رو خواستار شد.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور با اشاره به حساسيت مسابقات جهاني مهارت اظهار اميدواري کرد تا شاهد رقابت هايي در فضاي عادلانه با ميزباني مبتني بر اخلاق حرفه اي و عدالت باشيم.
وي افزود: اميدواريم که جوانان ماهر کشورمان با توکل به خداوند در سايه ارزيابي منصفانه و دقت سرعت و با خاطري آسوده مسير پيروزي را طي کنند.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري و رييس جمهور بر مهارت آموزي افزود : خوشبختانه امروز گفتمان مهارت به گفتمان ملي تبديل شده است.
تشکيل سازمان مردم نهاد متعلق به مدال آوران مسابقات
سازگارنژاد همچنين از تشکيل سازماني مردم نهاد متعلق به مدال آوران مسابقات جهاني مهارت در ماه هاي اخير خبر داد.
وي ضمن تشکر از حمايت هاي صنايع اظهار اميدواري کرد که صنعت بستري مناسب تر و بهتر را در تعامل با قهرمانان مهارتي کشور فراهم سازد.
معاون وزير تعاون بيان داشت: موضوع اشتغال در گروي پيوند صنعت و مهارت پيش مي رود که در اين بخش نيازمند توسعه تعاملات هستيم.
گفتني است: چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت از 23 تا 26 مهر ماه امسال در ابوظبي برگزار شد که تيم اعزامي مهارت کشورمان 34 نفر شامل 31 نفر مرد و 3 نفر زن بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان