Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - امارت تاریخی استانداری آذربایجان شرقی امروز میزبان هیات شش نفره از ایتالیا بود که برای رایزنی و مذاکره در خصوص راه های گسترش و توسعه همکاری های دو جانبه با این خطه از میهن اسلامی حضور یافته بودند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا، مسئول بخش بین المللی استانداری، مشاور استاندار، رئیس هیات مدیره شرکت های سازنده قطعات و ماشین آلات خودرو سازی (autopromotec )، مدیر فنی شرکت مرمت و بازسازی (assorestauro ) و همچنین مشاور ارشد مرمت و بازسازی سایت های باستانی و مدرن در خارج و داخل ایتالیا (شرکت assorestauro) این هیات را تشکیل می دادند که با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار اشتیاق زیاد هیات ایتالیایی برای بازدید از مراکز صنعتی و دانشگاهی استان به چشم می خورد و بارها در حین صحبت ها از سوی نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا تاکید بر امضا تفاهم نامه همکاری بین دو استان شد به طوری که در پایان دیدار هنگام تحویل هدایا به یکدیگر پالما کاستی با اهدای جعبه ای که حاوی خودکار و خودنویس بود تاکید کرد امیدواریم تفاهم نامه همکاری بین دو استان با این خودکار امضا شود.
همچنین نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا از معاون استاندار خواست به منظور گسترش و توسعه روابط بین دو استان در آینده نزدیک به این استان ایتالیا سفر کند، وی همچنین خواستار حضور تجار، بازرگانان، محققان و فناوران استان در نمایشگاه های مختلف بین المللی استان امیلیا رومانیا، شد.
همچنین مدیر فنی شرکت مرمت و بازسازی assorestauro در این دیدار علاقه خود را جهت مرمت و بازسازی مسجد کبود تبریز با شور و اشتیاق بسیار بیان کرد.

** آذربایجان شرقی آماده گسترش همکاری های دو جانبه با ایتالیاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: این استان با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
علی نواداد افزود: آذربایجان شرقی با 4 هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی چهارمین استان صنعتی کشور و یکی از قطب های صنعتی تولید کننده ماشین آلات و قطعات خودرو است.
وی با بیان اینکه این استان دارای ذخایر معدنی بسیار غنی است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با 8.2 میلیارد تن ذخیره معدنی رتبه اول کشوری را داراست.
نواداد گفت: در این استان معادن بسیار غنی همچون معدن مس سونگون و معدن مس انجیر فعال است که با کشورهای مختلف در ارتباط است.
وی ادامه داد: وجود شهرک سرمایه گذاران خارجی در 20 کیلومتری تبریز یکی از مزیت های این استان برای سرمایه گذاران است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: دارا بودن نیروی کار ارزان قیمت و انرژی ارزان قیمت آب، برق و گاز از دیگر مزیت های این استان برای سرمایه گذاران خارجی است.
وی با اشاره به منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس در 100 کیلومتری شمال تبریز گفت: در این منطقه به صورت ویژه مزیت های مختلف همچون معافیت های بسیار مهم در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار داده می شود.
نواداد اضافه کرد: وجود دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه ای برای تربیت نیروهای ماهر و مستعد جهت اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی از مزایای دیگر این استان است.
وی همچنین با اشاره به دیگر پتانسیل ها و ظرفیت های استان خاطرنشان کرد: آماده توسعه و گسترش روابط دو جانبه بین دو استان هستیم.

** امضای تفاهم نامه همکاری بین دو استان آذربایجان شرقی و امیلیا رومانیا
نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا در این دیدار نیز گفت: این استان با 4 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در شمال شرق ایتالیا قرار دارد.
پالما کاستی افزود: درآمد خالص سرانه استان سالانه بیش از 145 میلیارد یورو است که 60 میلیارد آن از طریق صادرات می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف این استان ایتالیا در بخش های مختلف دانشگاهی، صنعتی، خودروسازی، کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار کرد: علاقمند به گسترش روابط با استان آذربایجان شرقی هستیم.
نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در سال 2018 میلادی گفت: آماده افزایش همکاری در بخش توریسم نیز هستیم و می توانیم در بخش مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این شهر همکاری کنیم.
وی تاکید کرد: خواهان امضای تفاهم نامه همکاری با استان آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف هستیم تا براساس آن همکاری بین تجار و بخش خصوصی دو استان شکل گیرد.
کاستی اضافه کرد: نباید این بازدیدها فقط در حد بازدید باقی بماند و به عنوان ارگان رسمی به دنبال فراهم کردن بستر های افزایش همکاری ها هستیم.

** آماده همکاری برای مرمت و بازسازی مسجد کبود هستیم
مدیر فنی شرکت مرمت و بازسازی (assorestauro ) نیز در این دیدار با اشاره به انجام پروژه های مختلف این شرکت در کشورهای خارجی از جمله ترکیه گفت: علاقمند به همکاری در زمینه مرمت و بازسازی مسجد کبود هستیم.
آندره گریلتتو افزود: مسجد شیخ سلیمان کشور ترکیه که از آثار تاریخی به جا مانده از دوره بیزانس است توسط این شرکت مرمت و بازسازی شد.
به گزارش ایرنا، استان امیلیا-رومانیا در شمال مرکزی ایتالیا واقع شده و مرکز آن شهر بولونیا است، این ناحیه از دو منطقه تاریخی به نام‌های امیلیا و رومانیا تشکیل شده و دارای جمعیتی در حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر است.
خبرنگار ع: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا که امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات عالی اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با شماری از مقامات آفریقایی گفتگو کرد و نظر آنها را درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران جویا شد:

میشل اوکیبه بافل معاون وزارت صنعت و تجارت غنا: 
امروز ایران جایگاه مهمی در منطقه دارد و من فکر می‌کنم کشور‌های آفریقایی قدر تعامل با ایران را به خوبی می‌دانند. ما باور داریم ایران کشور مهمی است که باید به شکل جدی به آن نگاه شود و به همین علت ما از غنا به اینجا آمده ایم. ما باور داریم که ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها میتواند به توسعه آفریقا کمک کرد. باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در آفریقا برای تجارت و ایجاد ثروت استفاد کرد. آفریقا بازار‌های خوب و دست نخورده و رو به رشدی دارد. باید به آفریقا به عنوان تنها بازار بکری که اکنون وجود دارد، نگاه کرد. بنابراین معتقدم امروز ایرانی‌ها باید نگاه خود را بیشتر به آفریقا و سرمایه گزاری بیشتر در این قاره معطوف کنند. 

کنستانتینو چیونگا، معاون رئیس جمهور زیمبابوه: 
اولا به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و آفریقا تبریک می‌گویم. زیرا این اقدام در راهبرد برد-برد، هم به آفریقا و هم به ایران کمک خواهد کرد؛ و این اعتمادی است که ما به دنبال آن هستیم. ایران در مسیر رو به جلو حرکت می‌کند و بازار یک و سه دهم میلیارد نفری ایران و افریقا  هم فرصت‌های تجاری زیادی را برای قاره افریقا و ایران به همراه می‌آورد. ما مصمم هستیم تا این همکاری بر اساس اعتماد متقابل به خوبی پیش برود.

بازار تجارت ایران رو به رشد است و نمایشگاهی که ما طی این دو روز مشاهده می‌کنیم، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌هایی را که ایران به دست آورده است، نشان می‌دهد. ما بر اساس یادداشت‌های تفاهمی که امضا کردیم، اقدام خواهیم کرد. در هیئت همراه ما، وزیر آموزش زیمبابوه حضور دارد، زیرا ما می‌خواهیم در حوزه تحقیقات پیشرفت داشته باشیم. در حوزه آموزش، در حوزه نوآوری و... بنابراین همکاری زیادی در این حوزه مشخص وجود دارد. به یاد داشته باشید که تمام موضوعاتی که ما درباره آن گفتگو می‌کنیم، موتور آن آموزش است. وقتی شما آموزش دیده باشید، می‌توانید آن کار را انجام دهید. اگر شما می‌خواهید در حوزه مهندسی یا فن آوری یا پزشکی و... فعالیت کنید، باید آموزش آن را دریافت کنید؛ بنابراین این حوزه‌ای است که ما آن را مد نظر قرار داده ایم. حوزه فناوری، حوزه کشاورزی، حوزه معدن، تولید و همه اینها حوزه هایست که از نظر همکاری بین ایران و زیمبابوه مد نظر ماست و ما قصد داریم همه این‌ها را از طریق تفاهم نامه‌هایی که در سفر ژوئیه گذشته آقای رئیسی به زیبمابوه، امضا شده است، دنبال کنیم.

وزیر صنعت افریقای مرکزی
به نظر من ایران کشوری قوی و پرظرفیت است که هنوز در آفریقا آنطور که باید و شاید، شناخته نشده است. مراسم افتتاحیه امروز و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب بود. من از دولت و رئیس جمهور ایران می‌خواهم تمام تلاششان را برای تقویت توافقات و همکاری‌ها با قاره آفریقا به کار گیرند. کشور من جمهوری آفریقای مرکزی‏ برای همکاری گسترده با ایران به ویژه در زمینه تجارت آماده است. کشور من هم مانند ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و ما به عنوان کشور‌هایی که روابط دوستانه داریم خواهان توسعه روابط تجاری هستیم.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد