Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد که تقاضای انرژی در منطقه جنوب شرق آسیا تا سال 2040 حدود 60 درصد افزایش می یابد و زغال سنگ و نفت اصلی ترین تقاضاها برای بخش حمل و نقل و الکتریسیته منطقه را تشکیل می دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'جاکارتا پست'، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است که منطقه جنوب شرق آسیا به دلیل سه برابر شدن حجم اقتصاد و همچنین رشد جمعیت آن، یک تقاضا کننده اصلی انژری در جهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما هزینه واردات انرژی نیز با توجه به کاهش تولیدات نفتی در حال افزایش است، موضوعی که نگرانی های بسیاری در خصوص امنیت انرژی به وجود آورده است.
بر اساس این گزارش، منطقه جنوب شرق آسیا باید در سال 2040 بیش از 300 میلیارد دلار فقط به واردات انرژی تخصیص دهد که این رقم معادل با چهار درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه است.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده از آنجایی که این کشورها به طور عمده برای بخش حمل و نقل جمعیت روبه رشد خود از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، نرخ خالص واردات انرژی در سال 2040 برای این منطقه 6 میلیون و 900 هزار بشکه در روز است که این میزان سالانه حدود 280 میلیارد دلار هزینه بر این کشورها تحمیل می کند.
مصرف روزانه نفت در این کشورها در حال حاضر چهار میلیون و 700 هزار بشکه است.
این سازمان در گزارش سالانه خود که در هفته بین المللی انرژی سنگاپور منتشر شده با بیان اینکه تعداد خودروهای منطقه جنوب شرق آسیا در دوهه آینده با افزایش دو سومی به حدود 62 میلیون دستگاه می رسد، سال های پس از 2040 را مورد بررسی قرار نداده است.
تلاش جهانی برای جایگزین کردن موتورهای الکتریکی بجای موتورهای قابل احترام به منظور مقابله با تغییرات جوی این نگرانی را در صنعت نفت به وجود آورده است که تقاضای بین المللی نفت در 10 تا 20 سال آینده به اوج خود می رسد.
اما با این وجود، سازمان بین المللی انرژی پیش بینی می کند که نفت همچنان 90 درصد از نیازهای مرتبط با حمل و نقل در منطقه جنوب شرق آسیا را تامین می سازد.
در سال 2040 از مجموع 62 میلیون خودرو معمولی حدود چهار میلیون خودرو برقی در جهان وجود دارد، اما با این وجود الکتریسیته تنها یک درصد از تقاضای انرژی مورد نیاز بخش حمل و نقل را تامین می کند.
تولید برق در این منطقه در سال 2040 از رقم فعلی 240 گیگاوات به 565 گیگاوات افزایش می یابد که زغال سنگ و انرژی های تجدیدپذیر حدود 70 درصد از ظرفیت جدید تولید را به خود اختصاص می دهد.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعات برگرفته شده از سایت COMET (دانشگاه Leeds)، یکی از زون های با مقادیر بسیار بالای فرونشست زمین در ایران، محدوده رفسنجان است گفت:  گستره ای در 60 کیلومتری شمال غرب آن( حوالی بهرمان) یکی از نقاط مهم فرونشستی این زون است که نمودار سری زمانی 9 ساله آن در شکل نشان داده شده است.

وی افزود: بیش از 2000 میلی متر( بیش از 2 متر) فرونشست زمین در بازه زمانی 9 ساله در این ناحیه رخ داده است که عدد حیرت انگیزی است.

او توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته  به نمودار وشیب خط آن، معرف عدم تغییر روند فرونشست زمین در 10 سال اخیر و بیانگر استمرار فرونشست زمین طبق روال پیشین است.

بیت اللهی اظهار کرد: با فرونشست زمین، آبرفت متراکم شده و توانائی جذب و انتقال آب را از دست می دهد. این امر به کشاورزی، باغداری و از همه مهمتر به  محیط زیست منطقه لطمه جدی وارد می سازد.

او گفت: تاکید می شود که فرصت برای اقدامات کاهش خطر فرونشست زمین در کل کشور به سرعت از دست می رود و ضرورت دارد تا مقررات ملی فرونشست زمین در کشور تدوین و ابلاغ و لازم الاجرا شود‌

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه