Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:35:30 GMT

چرایی رنگ غیر عادی آب شرب مهاباد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۵۹۹۰

چرایی رنگ غیر عادی آب شرب مهاباد

مدیر آبفای شهری مهاباد درباره چرایی رنگ غیر عادی آب شرب مهاباد توضیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مکریان، هر از چندگاهی تصاویری از آب شرب مهاباد در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. تصاویری که شهروندان در شرح آن می نویسند آی یا نوشابه! از شیر های آب مهاباد بجای آب زلال، قهوه جاری می شود!

مدیر آبفای شهری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار مکریان از علت اصلی رنگ غیر عادی آب شرب این شهر را در وجود جلبک هایی که به کلرزنی واکنش نشان می دهند عنوان می کند  و می گوید: همانگونه که مستحضر هستسد آب شرب شهر مهاباد سالسان درازی است که از طریق سد این شهرستان تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این آب برای اینکه وارد شبکه آبرسانی شهری شود ابتدا باید از فیلتراسیون و مراحل گندزدایی عبور داده شود که در این مرحله به علت وجود جلبکی به نام دیاتوما در آب مهاباد این موجودات زنده ذره بینی به مواد گندزادایی واکنش نشان می دهند و در اثر این واکنش رنک آب تغییر پیدا می کند.

معروفی به کمبود بارش ها اشاره می کند و می افزاد: بر اساس ضوابط تعین شده و وضعیت سد مهاباد مصرف آب شرب از لایه های بالای آب ذخیره شده در این سد تامین می شود و هرچه حجم سد کاهش پیدا کند میزان بهره برداری از آب سد برای مصارف شرب کاهش پیدا می کند.

مدیر آبفای مهاباد با تاکید بر این موضوع که در شرایط فعلی مشکلی برای تامین آب شرب وجود ندارد و آب موجود در شبکه آبرسانی شهری کاملا بهداشتی محسوب می شود می گوید: بر اساس آزمایشات انجام شده توسط شبکه بهداشت شهرستان آب مهاباد کاملا با شاخص های تعین شده سلامت همخوانی دارد و هیچ در مشکلی در این باره متوجه همشهریان نیست.

معروفی خاطر نشان می کند با افتتاح و بهره برداری از تصفیه خانه جدید مهاباد که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نظر جالب مدیر سابق شبکه سه درباره عادل فردوسی‌پور و علی فروغی
  • سورپرایز مدیر بایرن: خبری از سوال تکراری نبود!
  • پاسخ وزیر ورزش به چرایی فضای ملتهب فوتبال
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور مهاباد
  • ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور