Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناوه-ایرنا- بخشدارمرکزی دیلم استان بوشهر گفت: عملیات احداث طرح تونل انتقال آب سدچم شیر به دشت لیراوی این شهرستان 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر گله گیر روز سه شنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح افزود: طول این تونل هفت کیلومتر است که تاکنون بیش از 2100 متر آن به انجام رسیده و عملیات حفر و خاکبرداری در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تونل انتقال آب سد چم شیر قادر به انتقال 514 میلیون مترمکعب آب در سال به دشت لیراوی در شمال استان بوشهر است.
گله گیر، تسریع در اجرای این طرح را بسیار ضروری دانست و گفت: از مقام های وزارت نیرو انتظار داریم نسبت به تامین اعتبارات لازم این طرح اهتمام جدی ورزند.
بخشدار مرکزی دیلم اظهارکرد: این شهرستان با دارابودن قابلیت های فراوان بندری و گردشگری با حدود 60 هزار هکتار زمین های مستعد کشاورزی دومین شهرستان استان بوشهر پس از دشتستان در این بخش است که ظرفیت بسزایی در زمینه کشت گندم و جود دارد.
در این بازدید تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان بخش کشاورزی شهرستان دیلم حضور داشتند.
با بهره برداری از سد چم شیر ، 110 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر زیر کشت آبی می رود و 282 مگاوات برق‌ آبی وارد مدار انرژی کشور می شود.
ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی و ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از دیگر مزایای اجرای این سد است.
عملیات ساخت سد چم شیر از سال 1391 آغاز شد و بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (RCC) در ایران است.
مطالعه احداث این سد از سال 73 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.
نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و روی رودخانه زهره در دست ساخت است.
شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای زمین های مستعد کشاورزی است که بدلیل کمبود آب بصورت دیم کشت می شود.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خداظنر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی بعد از ظهر جمعه در نشست شورای عشایری تنگستان اظهار داشت: امور عشایری نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی همه مشکلات جامعه امور عشایری در استان باشد.

مدیرکل عشایری استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند که در طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بودجه‌های سنواتی خود با اختصاص اعتبارات مناسب با جمعیت عشایر وظایف خود را در قبال جامعه عشایری انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت مردمی سیزدهم به عشایر توجه دارد بحث آئین ساماندهی است که موجب ۱۰ برابری افزایش اعتبارات عشایری شده است.

مدیرکل عشایری استان بوشهر یاد آور شد: در تنگستان در طی ۲ سال گذشته خدمات بسیار خوبی با اعتبارات بیش از سه میلیارد تومان به عشایر شهرستان ارائه شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال مقام معظم رهبری در شهرستان در خصوص جهش تولید و مشارکت مردمی محقق شود منوط به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کنار عشایر است.

رستمی بیان کرد: جمعیت عشایر تنگستان یک درصد جمعیت این شهرستان است که نیازاست در اعتبارات شهرستان معادل یک درصد جمعیت اعتبار برای امور عشایری شهرستان در نظر گرفته شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲.۵ درصد جمعیت استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند ولی اعتبارات که برای امور عشایری استان در نظر گرفته می‌شود زیر نیم درصد است.

وی ادامه داد: در تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان باز پرداخت هفت ساله برای اشتغال عشایر شهرستان مبلغ ۳ میلیارد تومان به ۲۵ نفر تسهیلات داده شد.

نصب پنل‌های خورشیدی

رستمی افزود: انتظار داریم در سال جاری با نصب پنل‌های خورشیدی اتفاقات خوبی در شهرستان ایجاد شود که دیگر شاهد چادر عشایر بدون برق نداشته باشیم و برای این منظور امور عشایری استان ۵۰ درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات اداره کل و۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات شهرستان اختصاص داده شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خواستار برگزاری جلسات امور عشایری تنگستان به صورت مداوم و در هر فصل حضور عشایر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در تنگستان ۱۶ آب گرم کن خورشیدی در اختیار عشایری قرار گرفته که نیاز است مشخص شود که به کدام یک از عشایر داده شده است.

کد خبر 6089328

دیگر خبرها

  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید