Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان استاندارد کشور گفت: سالانه ۲۰هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا است که گردشگری یکی از آنها به شمار می‌رود و ایران عضو هیأت مدیره محصولات حلال است و هم اکنون ۲۰ واحد صید و ذبح در کشور موفق به دریافت گواهینامه حلال شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، نیره پیروزبخت ظهر امروز(سه شنبه) در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین در سالن دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: به دنبال رویکرد نوین استانداردسازی در کشور بودیم که به دلیل تحریم‌ها در آن برهه از زمان به موفقیت مدنظر دست پیدا نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در سال۹۲ با یک فرصت بسیار طلایی روبرو شدیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح شد و براساس آن تمام کالاها باید مشمول استاندارد باشد. 

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون یکهزار قلم کالای داخلی و یکهزار و ۷۰۰قلم کالای وارداتی مشمول استاندارد اجباری است. 

پیروزبخت ادامه داد: سال گذشته دولت در سایه تدبیری که رییس جمهور اندیشید، مصوبه ای داشت که براساس آن از سال ۹۵ هر کالا و خدماتی که در کشور ارائه می‌شود باید استاندارد داشته باشد. 

وی عنوان کرد: همچنین هر مجوزی که ارایه می‌شود باید استاندارد در آن حاکم باشد، در بند ۳۰سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هم دیدیم که مفهوم و مطالبات مردم و حاکمیت از استاندارد بالا رفته است. 
پیروزبخت با اشاره به شعار جهانی روز استاندارد گفت: پوستر روز جهانی استاندارد برای نخستین بار در تاریخ استاندارد توسط یک جوان ایرانی طراحی شده است؛ در دولت به دنبال دولت الکترونیک و شفاف سازی از طریق تمام فرآیندهای الکتروتیکی هستیم. 

وی اضافه کرد: در مجمع بین المللی ایزو که هرساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که امسال مفهوم ذهن بازتحول یافتنی است، سرلوحه قرار گرفته است. 

پیروزبخت ادامه داد: اگر ذهن باز داشته باشیم و به دنبال جناح بازی‌ها و حاشیه‌ها نباشیم قطع به یقین می‌توانیم بهتر از این تحول آفرین باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: فراتر از آنچه که فکر می‌کنید باید حرکت کنیم تا بتوانیم برای این نظام و کشور تحول به ارمغان آوریم. 

رئیس سازمان استاندارد کشور اظهار کرد: در کمیته فنی ایزو هم که ۱۵عضو دارد یک بانوی ایرانی عضو است که مایه افتخار ما به شمار می‌رود. 
پیروزبخت با تأکید براینکه باید در چرخه تجارت حلال فعال باشیم، گفت: سالانه ۲۰هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا است که گردشگری یکی از آنها به شمار می‌رود. 

وی بیان کرد: کشور ما ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی دارد که می‌توانیم از آن برای فعال کردن تجارت حلال در کشور استفاده کنیم. 

رییس سازمان استاندارد کشور یادآور شد: ایران عضو هیأت مدیره محصولات حلال است و هم اکنون ۲۰ واحد صید و ذبح در کشور موفق به دریافت گواهینامه حلال شدند. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد