Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران گفت: بخش خصوصی با پرسشگری مقابل فساد اداری بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسن فروزان فر در نشست تخصصی کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری با بیان اینکه کمیسیون به سه کارگروه کارگروه رقابت، کارگروه خصوصی‌سازی و کارگروه سلامت اداری تقسیم‌شده است ، افزود: کارگروه سلامت اداری باید با شناسایی مصادیق فساد اداری موجود در کشور، دسته‌بندی فساد اداری درون دولت و فساد اداری در روابط بین دولت و شهروندان برای رفع گلوگاه‌های فساد اداری از طریق ارائه برنامه به متولیان پیشنهادهای لازم را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مهم‌ترین مأموریت کارگروه رقابت نیز شناسایی گلوگاه‌های ایجاد انحصار در فضای کسب‌وکار کشور و کمک به رفع موانع رقابت از طریق ارائه سیستم‌های پیشنهادی ارتقا و بهبود قوانین، مقررات، آئین‌نامه‌ها و دستور کارهاست.
فروزان فر، مهم‌ترین مأموریت کارگروه خصوصی‌سازی را شناسایی آسیب‌های خصوصی‌سازی و ارائه بسته‌های مشورتی به قانون‌گذار و مجری خصوصی‌سازی و همچنین نهادهای نظارتی به‌منظور رفع نواقص خصوصی‌سازی در کشور اعلام کرد.
وی گفت: کمیسیون بنا دارد در محاسبه و رتبه‌بندی درجه رقابت و انحصار در رشته فعالیت‌های مختلف و گزارش‌دهی در عرصه ملی، کمک به ایجاد نظام جامع ارزیابی عملکرد در زمینه? شفاف‌سازی عملکرد دولت و بررسی نقش بخش خصوصی در توسعه سلامت اداری و تهیه بسته پیشنهادی برای کاهش فساد اداری اقدام کند.
در این نشست فرشید شکرخدایی، مسئول کارگروه رقابت، با بیان اینکه کارگروه رقابت، حوزه های بیمه، بانک، پتروشیمی، فولاد و خودرو را باید به صورت جدا بررسی کند ، افزود : در همه جای دنیا بیمه‌ها مقدم بر بانک هستند؛ بیمه است که بانک تأسیس می‌کند ولی در ایران مسئله برعکس است؛ اقتصاد اروپا بیمه‌محور و اقتصاد ایران بانک‌محور است.
وی گفت : بیمه با فعال اقتصادی و مشتری همراهی می‌کند و
سبب می‌شود رقابت بر سیستم اقتصادی حاکم شود اما اینجا حتی روند حاکم بر خود بیمه‌ها هم رقابتی نیست. رقابتی نبودن صنعت زمینه راه را برای رشد همان صنعت هم مسدود می‌کند.

مبارزه با فساد علمی باشد

حسن عابدجعفری رئیس کارگروه سلامت اداری هم گفت: عمده گرفتاری این است که روش مبارزه با فساد مبتنی بر سلیقه شخصی است، درحالی‌که باید روش مبارزه با فساد کاملاً علمی باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه مسئول مشخص که هماهنگ‌کننده مبارزه با فساد باشد، وجود ندارد ، افزود: این دستگاه اگر هست باید تقویت شود و باید آهنگ واحد بین دستگاه‌ها داشته باشیم تا یکپارچگی و هماهنگی باشد.
عابدجعفری با بیان اینکه خود قانون موردبازنگری قرار گیرد ، گفت: امیدوارم این بازنگری قانون طوری انجام شود که موارد و مشکلات امروز را برطرف کند و آینده‌نگری بالایی داشته باشد.
وی در مورد دلایل فساد هم گفت: فساد ریشه در محیط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد. همچنین اندازه دولت هم در این زمینه مهم است. اندازه فعالیت‌های دولت بیشتر از اندازه بودجه دولت می‌تواند بر فساد اثر بگذارد.
عابدجعفری گفت: برای مبارزه با فساد باید به نقش بخش خصوصی توجه کنیم، بخش خصوصی باید پرسشگر باشد و بتواند از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف درباره نحوه مبارزه آن سازمان با فساد پرسشگری کند؛ این پرسشگری همه سازمان‌ها را موظف می‌کند که برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشند؛ کارگروه سلامت اداری باید با کمک بخش خصوصی، اتاق ایران و نهادهای مدنی بتواند دولت و ارگان‌های دولتی را پاسخگو کند.
عابدجعفری در مورد راهکار مبارزه با فساد با تأکید بر نقش جامعه مدنی گفت : مطالبات جامعه مدنی از حاکمیت نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد. خوشبختانه ما در جامعه ایران این ظرفیت قانونی داریم یعنی ما می‌توانیم مطالباتی را از ارکان مختلف حاکمیت به‌طور شفاف داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود

با اعلام مسئول جام حذفی فوتبال ایران، قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

به گزارش ایرنا، سهمیه ایران در این فصل از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ خواهد بود. از همین‌رو تیم‌های اول و دوم این فصل از لیگ برتر می‌توانند سهمیه مستقیم حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.

شایعاتی مبنی بر اینکه سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان در اختیار تیم سوم لیگ‌برتر قرار می‌گیرد و قهرمان جام حذفی به سطح دوم لیگ قهرمانان صعود می‌کند شنیده می‌شد اما مسعود روشنک مسئول جام حذفی فوتبال ایران بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به صورت رسمی اعلام کرد که قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌اف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

با این تفاسیر تیم سوم لیگ برتر فوتبال به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) می‌شود.

نتایج کامل قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

تراکتور تبریز - مس‌ رفسنجان

چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی

برنده دیدار گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی قرار می‌گیرد و در مقابل برنده دیدارهای تراکتور تبریز و مس‌ رفسنجان مقابل چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک قرار خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت