Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@23:18:30 GMT

اهمال‎کاری برخی مشاوران آخوندی در بخش دریایی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۰۷۴۵

اهمال‎کاری برخی مشاوران آخوندی در بخش دریایی

پول‌نیوز -مدیر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی تایدواتر با اشاره به اهمال‌کاری برخی مشاوران آخوندی، گفت:‌ انتضار بخش خصوصی این است که وزیر راه و شهرسازی و رییس‌جمهوری مانند حمل‌ونقل هوایی به بخش دریایی کشور توجه کرده و آنرا مورد حمایت قرار دهند.

احمد صادقی با بیان اینکه به نظر می‌رسد سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار سال اخیر از ثبات مدیریتی و تصمیم گیری بیشتری برخوردار بوده، اظهار کرد: این در حالی است که در دولت قبل شاهد بحران‌های مختلفی در بنادر بودیم از وضعیت بندر شهید رجایی و مزایده پُر ابهام آن گرفته تا روابط ملتهب و بعضا مخدوش دولت با شرکت‌های بزرگ و کوچک دریایی و بندری و البته موضوع شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:‌ اما با وجود برخی انتقادات شاهد آرامش بیشتری در بنادر بودیم که این مورد به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش تعاملات فی مابین این بخش با سازمان بنادر اثرات مثبتی گذاشت.

وی در عین حال با اشاره به این‌که طی مدت یاد شده شاهد اجرای پروژه های بزرگ و توسعه ای در بنادر نبودیم، تصریح کرد: برخی پروژه‌ها مانند مزایده بندر شهید رجایی همچنان معطل مانده است. عملیات بندری در مجموعه بنادر کشور از رشد قابل قبولی برخوردار نبود؛ اما روند آغاز شده اگر ادامه یابد می‌توانند به رشد و توسعه بنادر در پایان دولت دوازدهم منجر شود.

وی با یادآوری این‌که برنامه‌های اعلامی وزیر راه و شهرسازی شامل سه بند استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در بنادر، توسعه زیرساخت‌های دریایی برای رونق گردشگری دریایی و ارتقای کیفیت فرآیندهای مدیریت بنادر و خدمات گمرکی بود، بیان کرد:‌ به نظر می‌رسد در حق حمل‌ونقل دریایی و بندری از آن برنامه بلندبالا -وزیر راه- بسیار جفا شده بود که یا ناشی از عدم اطلاع وزیر از حوزه حمل و نقل دریایی بود یا اهمال مشاوران و همکاران ایشان در این خصوص و متاسفانه حتی این سه بند اشاره شده نیز در دولت قبل به درستی اجرایی نشد.

صادقی با بیان این‌که در برنامه‌های اعلام شده وزیر راه به موضوعات خوبی اشاره شد که اگر در بخش بندری اجرایی می‌شد قطعا سهم بسزایی در رشد آن داشت، گفت:‌ کمک به شکل‌گیری هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در بخش به ویژه حمل‌و‌نقل، شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر شیوه برد-برد و تعمیم روش مشارکت عمومی و خصوص و توسعه رقابت و آزادسازی با برنامه بازار حمل‌ونقل از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار کرد:‌ انتظار داریم دولت دوازدهم مانند بخش هوایی که وزیر و رییس‌جمهور شخصا در سفرهای مختلف برای حل مشکلات آن مذاکره کردند، در بخش دریایی هم همان حمیت و حمایت صورت گیرد.

بیش از ٨� درصد تجارت دنیا از طریق دریاها صورت می‌گیرید، اگر دولت آقای روحانی به‌دنبال رونق در اقتصاد است اولین نقطه تماس در تجارت جهانی اقتصاد دریا و حمل و نقل دریایی است. پیشنهاد ما این است که دولت، شورایعالی دریایی را جدی بگیرد و شخص رییس‌جمهور ریاست این شورا را برعهده گرفته و روند توسعه جدی بنادر آغاز شود.

وی با اشاره به این‌که روند کنونی بنادر به ایجاد ثبات کمک کرده،‌ تنش‌ها از بین برده و باعث ایجاد تعاملات شده است، افزود:‌ اما این کافی نیست، نیازمند آن هستیم که جایگاه واقعی بخش دریایی در حوزه مدیریت کلان اقتصاد تعریف شود. در این راستا وزیر راه و حوزه‌های ذی‌ربط باید از توان واقعی بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی استفاده کنند و این میسر نمی شود مگر اینکه به قابلیت ها و توانمندی‌های واقعی بخش خصوصی اعتقاد داشته باشند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان، رؤسای جدید «مرکز آمار ایران»، «امور سلامت و رفاه اجتماعی» و امور تازه تأسیس «مشاوران و پیمانکاران» سازمان را منصوب کرد و گفت: این تغییرات با رویکرد تحول‌گرایی و در مسیر تحقق شعار امسال گرفته است.

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «داود منظور» در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزشمند «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیات علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی، «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد.

پیکان‌پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد.

دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!