Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:32:06 GMT

زائران اربعین خدمات دندانپزشکی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۹۰۳۹

زائران اربعین خدمات دندانپزشکی دریافت می‌کنند

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد ۸۰۰ آمبولانس در ۴ مرز مستقر می‌شوند، در عین حال امسال دیالیز سیار و خدمات دندانپزشکی پرتابل هم به خدمات وزارت بهداشت در اربعین اضافه می‌شوند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: امروز کاروان سلامت وزارت بهداشت جهت ارایه خدمات سلامت به زائرین اربعین حسینی اعزام می‌شوند که شامل پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای فوریت‌های پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال کارشناسان بهداشت محیط و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر نیز این کاروان را همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کاروان بهداشت و درمان اربعین در 4 مرز غربی کشور مستقر می‌شوند، گفت: البته اقدامات ما در مرزهای شرقی هم از سوی متخصصین بهداشتی آغاز شده است. زیرا برخی از برادران و خواهران از افغانستان و پاکستان نیز برای حضور در مراسم اربعین وارد می شوند. بر این اساس غربالگری بهداشتی و مدیریت بیماریهای واگیر در این بخش بسیار ضرورت دارد.

کولیوند با بیان اینکه همکاران فوریت‌های پزشکی هم در پایگاه‌های اورژانس مستقر هستند و خدمات جاده ای را ارایه می دهند، عنوان کرد: این نیروها در مرزها هم مستقر خواهند شد. در عین حال در مرزهای غربی 4 بیمارستان صحرایی و بیمارستان cbrn و 4 بیمارستان جنرال فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی 35 تا 60 تخت خوابی در مرزهای ایران و عراق خبر داد و گفت: در طول مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین در هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و در هر 15 کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس قرار دارد که هر اتوبوس آمبولانس خودش به مثابه یک درمانگاه است.

کولیوند همچنین گفت: برای مراسم اربعین حسینی یکسال در حال برنامه ریزی بودیم و امکاناتمان نسبت به سال قبل سه برابر شده است و کاروان سلامت ما در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مستقر می‌شوند.

وی در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه تعداد 800 آمبولانس در 4 مرز مستقر می‌شوند، گفت: همه همکاران بهداشت محیط و مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر در مراکز توزیع غذا نظارت و کنترل دارند.

کولیوند ادامه داد: زیرساخت‌های اصلی بیمارستان‌های مهران، قصرشیرین و سرپل ذهاب تکمیل شده و تخت‌های ویژه آنها گسترش یافته است. در عین حال امسال دیالیز سیار و خدمات دندان پزشکی پرتابل هم به خدمات وزارت بهداشت اضافه می‌شوند.

وی اظهار کرد: 100 نفر از همکاران فوریت های پزشکی در عراق در 4 قرارگاه نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور دارند و بیمارانی را که در مراکز درمانی عراق بستری می‌شوند را پایش می کنند. همچنین تعدادی متخصص داخلی، زنان، مغز و اعصاب و دیگر تخصص‌ها را برای بیمارستانهای عراق اعزام کردیم.

کولیوند گفت: چهار درمانگاه در نجف و کربلا و 8 موکب بین راهی از سوی مرکز حج هلال احمر ارایه خدمت می‌کنند. همچنین نیروهای ما در عراق با کارتهای بهداشتی عراق بر موکب‌ها نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,23,24/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی