Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اورژانس کشور گفت: به منظور امدادرسانی سریع و به موقع ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در ۴ مرز غربی کشور یعنی مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مستقر می‌شوند، ضمن اینکه اقدامات ما در مرزهای شرقی از سوی متخصصان بهداشتی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، پیرحسین کولیوند در مراسم بدرقه و اعزام تیم‌های پزشکی و اورژانس جهت امدادرسانی به زائران اربعین که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت خدمات کمیته بهداشت و درمان اربعین نسبت به سال گذشته، 3برابر شده است، از اینرو کاروان سلامت وزارت بهداشت شامل پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای فوریت‌های پزشکی است، ضمن اینکه کارشناسان بهداشت محیط و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر نیز این کاروان را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به لزوم خدمات‌رسانی درست و به موقع به زائران اربعین تصریح کرد: به منظور امدادرسانی سریع و به موقع 800 دستگاه آمبولانس در 4 مرز مستقر می‌شوند تصریح کرد: کاروان بهداشت و درمان اربعین در 4 مرز غربی کشور یعنی مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مستقر می‌شوند، ضمن اینکه اقدامات ما در مرزهای شرقی از سوی متخصصان بهداشتی آغاز شده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از آنجا که برخی از برادران و خواهران از افغانستان و پاکستان نیز برای حضور در مراسم اربعین وارد می‌شوند؛ غربالگری بهداشتی و مدیریت بیماری‌های واگیر در مرزهای شرقی بسیار ضرورت دارد.

کولیوند با اشاره به خدمات‌رسانی هم در پایگاه‌های اورژانس و هم ارائه خدمات جاده‌ای عنوان کرد: در مرزهای غربی 4 بیمارستان صحرایی و بیمارستان cbrn و 4 بیمارستان جنرال فعالیت می‌کنند؛ به علاوه 8 بیمارستان صحرایی 35 تا 60 تختخوابی در مرزهای ایران و عراق ایجاد می‌شود؛ در طول مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین نیز در هر 10 کیلومتر یک آمبولانس و در هر 15 کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستتقر می‌شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: زیرساخت‌های اصلی بیمارستان‌های مهران، قصرشیرین و سرپل ذهاب تکمیل شده و تخت‌های ویژه آنها گسترش یافته است؛ در عین حال امسال دیالیز سیار و خدمات دندان‌پزشکی پرتابل هم به خدمات وزارت بهداشت اضافه می‌شوند.

کولیوند با بیان اینکه 100 نفر از همکاران فوریت‌های پزشکی در عراق در 4 قرارگاه نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور دارند بیان کرد: تعدادی متخصص داخلی، زنان، مغز و اعصاب و دیگر تخصص‌ها را برای بیمارستان‌های عراق اعزام کردیم؛ 4 درمانگاه در نجف و کربلا و 8 موکب بین راهی از سوی مرکز حج هلال احمر ارائه خدمت می‌کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در پایان با اشاره به اینکه نیروهای ما در عراق با کارت‌های بهداشتی عراق بر موکب‌ها نظارت می‌کنند خاطرنشان کرد: از ظرفیت ناوگان هوایی اورژانس برای خدمت به زائران نیز استفاده می‌شود و در همین راستا 6 فروند بالگرد نیز به جهت ارائه خدمات بهتر در مراسم پیاده‌رویی اربعین اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

R7840/P41362/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مهاباد گفت: باتوجه به وضعیت ترافیکی و نیاز شهرستان مهاباد نسبت به راه اندازی دستگاه موتورآمبولانس اقدام شده است.

فرزین رضازاده اضافه کرد: تمام امکانات یک آمبولانس در این موتورآمبولانس برای مواقع ضروری پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مهاباد پس از مرکز استان دومین شهر استان بوده که به این دستگاه مجهز شده است، افزود: این موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریت های حیاتی راه اندازی شد است.

رضازاده گفت: همچنین با توجه به مناطق صعب العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس هوایی هم داده شده که اگر منطقه فرود آن آماده شود، این مهم هم محقق می شود.

در حاشیه این مراسم رییس سازمان اورژانس آذربایجان غربی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد برای انتقال مصدومان و حادثه دیدگان این شهرستان افزود: در صورتی که محل فرود و جایگاه و شرایط مورد نیاز تا سه ماه آینده مهیا شود در جاده ها و مسیرهای صعب العبور شهرستان مهاباد شاهد استفاده و انتقال مصدومان از طریق بالگرد هم خواهیم بود.

آریا مسول اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد هم گفت: در سال 1402 بیش از هشت هزار مورد ماموریت اورژانسی داشتیم که با توجه به ترافیک سنگین سطح شهر از این به بعد امیدواریم با استفاده از این دستگاه در سریعترین زمان ممکن کار فوریت های پزشکی را در محل حادثه انجام دهیم.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز در نجات جان مصدومان گفت: بستر را برای استفاده از بالگرد هوایی به زودی فراهم خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد