Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از ­پایش 52 هزار کیلومتر راه‌ شریانی با سامانه نوین مدیریتی PMS خبر داد و گفت :ساخت 1 کیلومتر راه برابر با نگهداری 30 کیلومتر راه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، داود کشاورزیان در نهمین همایش ملی قیر و اسفالت افزود : این مراسم از معدود همایش‌هایی در کشور است که به افزایش بهره‌وری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روکش 75 درصد راه‌های کشور با مشکل مواجه است و اگر درصدد روکش اسفالت و تجدید روکش‌ها در سطح مطلوب هستیم حدود 20 تا 24 میلیون تن آسفالت مصرف شود که بنا به دلایل تنگناهای اعتباری در سه سال اخیر از 12 میلیون تن به 10 میلیون و امسال به 8 میلیون تن کاهش یافته است که البته فشار آن بردوش پیمانکاران قرار می‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اولویت تخصیص منابع به جای احداث راه‌های جدید با نگهداری راه‌هاست. به طوریکه هزینه ساخت 1 کیلومتر راه برابر با نگهداری 30 کیلومتر راه است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نتایج پایش سامانه PMS گفت: این سامانه 52 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی را با ثبت حدود 5 میلیون عکس پایش کرده‌است و بزودی برای راه‌های غیر شریانی نیز استفاده خواهد شد.
کشاورزیان با بیان اینکه با تولیدکنندگان فاقد مجوز قرارداد منعقد نخواهد شد ، گفت : هم اکنون از 850 کارخانه تولید کننده قیر 350 کارخانه دارای مجوز است و 250 کارخانه نیز در شرف دریافت مجوز قرار دارد و سازمان راهداری با کارخانه‌های دارای رتبه A قرارداد منعقد می کند و تنها در صورت نبود دسترسی از سایر گریدها استفاده خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی قیر امولسیون گفت: استفاده از تانکرهای دوجداره در حمل قیر عملیاتی شد که کار مفیدی بود، همچنین امروز نیز سامانه رصد سلامت قیر حین حمل از محل بارگیری تا تخلیه نیز رونمایی شد که در جلوگیری از کاهش بهره‌وری قیر اثر قابل توجهی دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : وضع اعتباری کشور طوری نیست که امکان خرید جنس‌های با کیفیت پایین در مناقصه وجود داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که قانون آیین‌نامه برای خرید محصولی با قیمت پایین‌تر تاکید نکرده بلکه بر تناسب کیفیت و قیمت تاکید داشته است.
تصویر دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟