Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشیار گفت: از ایستگاه‌‌های به عهده شهرداری منطقه گذاشته شده پنج ایستگاه را تحویل داده‌‌ایم و یک ایستگاه نیز به بازبینی و اصلاح برای شروع کار نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، یعقوب هوشیار در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز در خصوص سیاست‌‌های شهرداری منطقه پنج و کارهای اجرایی صورت گرفته عنوان کرد: یکی از سیاست‌‌های شهرداری منطقه بحث کانال‌های روباز است که تقریبا در تمامی این منطقه کانال‌‌ها پوشیده شده و همچنین بحث مجموعه فرهنگی فرشته شمالی و جنوبی که علی رغم مشکلات گسترده فرهنگسرای آنجا در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساختمان اداری شهرداری منطقه پنج در منطقه دوکمال در دست ساخت است و تا به اینجا ساختمان شهرداری منطقه پنج در محدوده منطقه یک بوده که اگر منابع مالی اجازه دهد ساخت این ساختمان اداری تا شهریور سال بعد به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه پنج تبریز با اشاره به مشکلات آب‌‌های سطحی در زمان بارندگی در محدوده منطقه باغمیشه و ولی امر، توضیح داد: یکی از معضلات شهرداری منطقه پنج مشکل آب‌‌های سطحی بوده که در محدوده منطقه باغمیشه با هزار و چهار صد متر کانال گذاری این معضل حل شده است اما در منطقه ولی امر هنوز این مشکل ادامه دارد.

وی افزود: در مباحث فرهنگی هر سال دو جشنواره فرهنگی توسط شهرداری منطقه پنج برگزاری می‌شود و همچنین دو فرهنگسرا، قرائت خانه باغمیشه و پارک بانوان توسط شهرداری منطقه پنج ساخته شده و هم اکنون یک فرهنگسرا در ولی امر و یک فرهنگسرا در مرزداران در حال ساخت می‌‌باشد؛ همچنین در مرزداران یک بازارچه میوه و تره بار نیز در دست احداث است.

هوشیار در خصوص پروژه احداث اتوبان ولایت نیز تاکید کرد: اتوبان ولایت فعلا در فاز اول طرح تفضیلی انجام شده است و از طرف ولیعصر رودکی به نصر امیدواریم تا پایان بهمن ماه به پایان برسد همچنین مسیر فرشته شمالی و جنوبی در حال مطالعه است.

وی بیان کرد: در خصوص مهار آب‌‌های مهرانه رود بارها اعلام آمادگی کرده‌‌ایم که کار کنیم و تنها مشکل ورود فاضلاب به مهرانه رود بوده است که در طرح در نظر گرفته شده جمع آوری این فاضلاب دیده شده است؛ موضوع آب دار کردن مهرانه رود پروژه بیست ساله است اما با توجه به مطالعات حتی بیست درصد هزینه‌‌ها نیز تامین نمی‌‌شد که درخواست کردیم این پروژه را به شهرداری بدهند و ما سرمایه گذار نیز پیدا کردیم اما طرح امضا و اجرایی نشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علی رغم ساخت مجتمع‌‌های مسکونی نیاز خدماتی برای آنها ایجاد نشده است، اظهار کرد: پیشنهادمان این است که پنجاه درصد مشارکت این مجتمع‌‌ها به شهرداری سپرده شود تا ساخت مراکز خدمات به عمده شهرداری باشد به طور مثال در رشدیه و ولی امر مجتمع‌‌های بزرگ ساخته شده ولی آتش نشانی ندارند.

وی اذعان داشت: سی و چهار هزار متر در شرق تبریز برای ساخت مجتمع رفاهی در نظر گرفته شده زیرا سرانه‌‌های رفاهی_اجتماعی این منطقه کم است، همچنین در خط دوی مترو شهرداری منطقه پنج از تعداد ایستگاه‌‌‌های عهده دار پنج ایستگاه را تحویل داده و دو ایستگاه بسیج و مرزداران را به دلیل عدم ایجاد مشکل برای نمایشگاه بین المللی تا زمان رسیدن مترو به آنجا نگه داشته‌‌ایم، همچنین خط ۱۴آخر عباسی که مشکلاتی داشته باید اصلاحات صورت بگیرد وسپس شروع به کار شود و تمام این کارها بدون حتی یک ریال تسهیلات بانکی بوده است.

 هوشیار در ادامه نیز از صدور دو میلیون سند مالکیتی برای رفع معضل اسناد مالکیتی در محدوده شهرداری منطقه پنج خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی

حمیرا ریگی اظهار کرد: برای اجرایی شدن ساخت نیروگاه خورشیدی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) نشستی برگزار و در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های برق بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: همچنین برای ساخت نیروگاه خورشیدی با هدف بهینه‌سازی و مدیریت انرژی در سازمان، مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری به همراه معاون بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران ارشد بنیاد مستضعفان از پست برق ۲۳۰ کیلوولت و قطعه زمین ۶۲ هکتاری با کاربری ساخت نیروگاه تجدید پذیر(خورشیدی , بادی) واقع درسایت پتروشیمی، پست ها و شبکه توزیع برق و از پست اختصاصی ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سازمان منطقه آزاد چابهار و زمین پیرامون آن به منظور بررسی فنی امکان ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بازدید کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار ادامه داد: مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) در جلسه ای با محمدحسن رئیسی جانشین مدیریت امور بهره برداری منطقه آزاد چابهار در محل پست برق نهالستان منطقه آزاد شرکت و در این نشست مشترک پس از تبادل اطلاعات و تشریح مسائل مربوط به تاسیسات و شبکه‌های انتقال و توزیع آب، برق و فاضلاب این سازمان تصمیماتی گرفته شد.

وی گفت: مقرر شده تا با مشارکت همدیگر در توسعه پست اختصاصی نهالستان از ۱۵ به ۴۵ مگاوات، ارزیابی و ممیزی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و برق سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

ریگی تصریح کرد: سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه طراحی، تهیه، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی در سه فاز شامل ساخت ۲۰ تا ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ضلع شمالی و غربی پست برق نهالستان، بررسی ساخت ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در انتهای شهرک دی و بررسی ساخت نیروگاه خورشیدی در انتهای فاز ۲ کارگاهی توافق شده است.

وی بررسی فنی و تعویض هادی خط انتقال( فوق توزیع) ۶۳ کیلوولت از نیروگاه کنارک تا پست نهالستان، بررسی فنی ایجاد سامانه هوشمند سازی، تله متری به منظور کنترل و مدیریت پست‌های برق و ایستگاه‌های پمپاژ آب، بررسی فنی اقتصادی و تهیه و نصب کنتورهای هوشمند برق و بررسی فنی اقتصادی تأمین برق روشنایی معابر سازمان از طریق انرژی خورشیدی و توربین بادی را مورد تاکید و توافق طرفین عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار افزود: همچنین مقرر شد تا بررسی فنی اقتصادی تأمین برق بخشی از بار سازمان به صورت پایلوت از طریق ساخت نیروگاه (توربین) بادی و بررسی فنی ایجاد اتاق مونیتورینگ تاسیسات زیربنایی در دفتر مدیریت محترمه عامل سازمان و مدیریت بهره‌برداری صورت گیرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم