Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اجرای طرح دوسالانه هنرهای تجسمی خورشید خمین را دنبال می‌کنیم و اگر شرایط فراهم باشد در سطح کشوری به آن می‌پردازیم و در غیر این صورت در سطح استان تا پایان امسال استارت آن را می‌زنیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن شریفی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد استان اظهار داشت: اصفهان طرح دوسالانه عکس روح‌الله را دارد که با توجه به اینکه استان مرکزی زادگاه امام خمینی(ره) بوده تصمیم بر این گرفته‌ایم که طرح دوسالانه هنرهای تجسمی خورشید خمین را در صورت امکان به‌شکل کشوری و در غیر این صورت در سطح استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سمپوزیوم و دوسالانه هنر بازیافت از دیگر برنامه‌هایی است که از صنایع استان مرکزی تقاضا داریم در این زمینه ما را یاری کنند از لحاظ مادی هیچ‌گونه احتیاجی نداریم اما از لحاظ معنوی نیاز به همکاری صنایع داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف است که از جمله این موارد می‌توان به اقوام، بانوان فعال در عرصه فرهنگ و هنر و صنعت اشاره کرد، اینها همه ظرفیت‌هایی هستند که لازم است در زمینه فرهنگ و هنر برای آنها تصمیم‌گیری کرد.

شریفی بیان کرد: فرهنگ و ارشاد استان با 105 کارمند ارائه خدمت دارد، 11 سالن نمایش با ظرفیت سه هزار و 963 نفر، 75 موسسه قرآن و عترت مشترک با تبلیغات اسلامی، 191 کانون تبلیغاتی و 167 چابخانه تحت مدیریت این اداره هستند.

وی ادامه داد: چهار لیتوگرافی، چهار نگارخانه فعال، 100 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج انجمن فرهنگی هنری، 59 دکه فروش نشریات، 39 ناشر، 94 نشریه چاپی و 110 مجوز نشریات از دیگر موراد در حیطه مدیریتی فرهنگ و ارشاد استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی دارای 15 خانه دیجیتال، 84 آموزشگاه آزاد، 511 کانون فرهنگی مساجد، چهار سینما با هشت سالن به ظرفیت 2 هزار و 764 نفر، 58 گیم‌نت فعال است.

شریفی اضافه کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سیاست‌های کاری بنده است و در راستای گسیل فعالیت‌های به سمت شهرستان‌ها را دنبال می‌کنیم که در این مسیر بسیاری از برنامه‌ها در شهرستان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر