Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل می‌شود که در حوزه تأمین منابع مالی پالایشگاه آبادان و تقویت توافقات اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل می‌شود که در حوزه تأمین منابع مالی و تقویت توافقات اقدامات لازم را انجام دهد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۲ آبان ماه) از پالایشگاه آبادان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون حسنوند در نشست با مسئولان پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان در نقطه صفر مرزی واقع شده آیا انتخاب این نقطه بدون کار کارشناسی صورت گرفته است؟ خیر. چرا که منابع نفتی و منابع آبی در کنار این پالایشگاه وجود داشته و به همین سبب پالایشگاه در این نقطه احداث شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان احداث پالایشگاه مسئولان به دنبال این بودند که امنیت، اقتدار و اقتصاد از دل پالایشگاه آبادان برای کل کشور بیرون آید افزود؛ پیش از وقوع انقلاب اسلامی آبادان صدای و سیمای مستقل داشت و در حوزه گمرک، شیلات، اداره کل و در حوزه امنیتی اداره کل ساواک در این منطقه مستقر شده بودچرا که مقرر شده بود امنیت از لب مرز به پای استان ها تزریق شود.

حسنوند با بیان اینکه اگر آبادان و خرمشهر نبود امروز نامی از ایران باقی نمی ماند، ادامه داد: امنیت، اقتدار و اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی پشتوانه نظام در سال‌های مستمر آتی در کشور است و همه ما بر یک موج سوار شده‌ایم و هدف همگی‌مان سربلندی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت هزینه دارد و هزینه آن فقط این نبوده که از سوریه و عراق دفاع کنیم، ادامه داد: در کنار دفاع از حرم شریفین امامین و دفاع از حرم حضرت زینب (س) باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود لذا در قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای دولت به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارج تصویب شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌بینند، ادامه داد: ۱۴ استان کشور نفت و گاز دارند که از روز نخست تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در کمیسیون انرژی تصمیم گرفته شد که سهم استان‌های دارای منابع هیدروکربوری از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش یابد، همچنین از هر پیمان و قرارداد ۳ درصد به حوزه اجتماعی استان‌های برخوردار از منابع نفتی تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید به توانمندی منطقه‌ای توجه کرد، ادامه داد: نگاه کمیسیون انرژی بر این است که مناطق مختلف در حوزه پیمانکاری رشد یابند و از پیمانکاران بومی در هر منطقه‌ای استفاده شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در دوره تحریم‌ها و کمبود منابع و همچنین مچ‌گیری‌ها و سیاسی‌بازی‌های داخلی جذب ۲.۵ میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی کار دشواری است، اظهار داشت: منافع ملی بر منافع منطقه‌ای ارجح است و اکنون نوبت وزارت نفت است که در حوزه‌های مختلف بتواند جذب سرمایه‌گذار کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه هر شهر باید یک پالایشگاه داشته باشد، افزود: اکنون که هنوز در زمان تحریم‌ها هستیم، نمی توان در هر شهر یک پالایشگاه احداث کرد اما باید از ظرفیت پالایشگاه‌های کشور به درستی استفاده کرد چرا که اگر دو روز بنزین به ما داده نشود کشور به هم بریزد.

حسنوند با بیان اینکه کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل می‌شود که در حوزه تأمین منابع مالی و تقویت توافقات اقدامات لازم را انجام دهد، یادآور شد: اگر شورای اقتصاد سخت‌گیری‌هایی دارد با رایزنی این کمیته سعی می‌شود این موانع مرتفع شود البته اگر قوانین مزاحمی در این بخش وجود داشته باشد سعی می‌شود که این قوانین حذف شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مسائلی که رئیس مجلس شورای اسلامی به روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس ابلاغ کرده این است که قوانین زائد در حوزه تخصصی هر یک از کمیسیون‌ها اعلام شود تا این قوانین حذف شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از مسئولان پالایشگاه آبادان، شرکت مهندسی و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران یارد خرمشهر، شرکت پالایش و پخش و کمیسیون انرژی تشکیل می شود تا راهکارهای مالی ، حقوقی و فنی را مد نظر قرار دهند و اقدامات لازم برای رفع توسعه این بخش‌ها را پیگیری کنند، تصریح کرد: در بودجه سال۹۷ موضوع فاز ۲ و فاز ۴ پالایشگاه آبادان و توسعه پالایشگاه خوزستان به دولت تکلیف می‌شود.

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان اولویت در برنامه ششم توسعه دیده شده است، گفت: بر این اساس باید سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار سرمایه جذب شود تا به رشد ۸ درصدی دست یافت لذا به این منظور باید ساز و کار سخت شورای اقتصاد تسهیل شود تا سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند در داخل سرمایه‌گذاری کنند چرا که خود تحریمی‌های داخلی یکی از مشکلات امروز کشور است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها