Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت نفت در راستای توسعه و دستیابی به دانش فنی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، سال گذشته قراردادهایی را با پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور به امضا رساند.

وزارت نفت در راستای توسعه و دستیابی به دانش فنی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، سال گذشته قراردادهایی را با پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور به امضا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، بر این اساس ۴ قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه‌های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و ۵ قرارداد نیز بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با دانشگاه‌های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان امضا شد.

همچنین ۳ قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.

امضای این قراردادها به عنوان بزرگترین و مهمترین همکاری میان دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها بشمار می‌رود و اجرای این قراردادها نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

جزئیات ۱۲ قرارداد پژوهشی

بر پایه قراردادهای منعقدشده و توافقات صورت گرفته، دانشگاه شیراز در قالب ایجاد انستیتوی تحقیقاتی متانول با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و در قالب ایجاد انستیتوی تحقیقاتی ایزومریزاسیون نفتای سبک با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همکاری می‎کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ۲ قرارداد مجزا به امضا رساند و انستیتوی تحقیقاتی کاتالیست‌های پلی‎الفین را در حوزه پتروشیمی و انستیتوی تحقیقاتی تبدیل کاتالیستی نفتا (CCR) در حوزه فرآورده‌های نفتی ایجاد خواهد کرد.

دانشگاه تهران با شکل‎دهی انستیتوهای تحقیقاتی مربوط، با شرکت ملی گاز ایران در حوزه LNG (مایع‌سازی گاز طبیعی) و با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در زمینه ارتقای نفت سنگین همکاری می‎کند.

بر پایه قراردادهای منعقد شده شرکت ملی گاز ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری شرکت OTC نسبت به راه‎اندازی انستیتوی تحقیقاتی توربین‌های گازی و اندازه‌گیری هوشمند اقدام می‌کند و پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تصفیه و شیرین‌سازی گاز با شرکت ملی گاز همکاری خواهد کرد.

دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز که هر یک، یک قرارداد امضا کردند، به ترتیب در قالب انستیتوی تحقیقاتی گوگردزدایی از نفتا و میان تقطیر (HDS) و انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همکاری می‌کنند. ضمن آنکه موضوع قراردادهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران نیز به ترتیب همکاری در قالب ایجاد انستیتوهای تحقیقاتی الفین و پروپیلن است.

در سال گذشته تفاهم‌نامه‌های همکاری ۳ شرکت اصلی وزارت نفت با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به «قرارداد» رسید و وزارت نفت با این اقدام در راستای توسعه فناورانه با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اقدام به توسعه مخازن نفتی کرده است.

جزئیات قراردادهای نفتی امضا شده با دانشگاه‌ها

بر اساس این همکاری‌ها قراردادهای انجام مطالعات پژوهشی حوزه بالادست صنعت نفت با دانشگاه‌ها شامل میادین و مخازن نفتی ذیل می‌شود:

در بخش فعالیت‌های مربوط به انستیتوهای تحقیقاتی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی قراردادهایی با ۴ دانشگاه و پژوهشگاه با حجم ۱۲۰ میلیارد تومان منعقد شد. شکل‌گیری انستیتو کاتالیست پلی الفین و تدوین دانش فنی کاتالیست‌ها در مقیاس آزمایشگاهی از جمله اهداف این قراردادها بوده است.

وزارت نفت در حوزه پالایش و پخش نیز قراردادهایی با حجم ۳۹۵ میلیارد تومان در حوزه‌های ارتقای کیفی نفت سنگین و باقی مانده‌های سنگین، ایزومریزاسیون نفتاری سبک و گوگردزدایی از نفتا به امضا رساند.

قراردادهای مربوط به انستیتوهای تحقیقاتی در شرکت ملی گاز که با حجم ۲۰۲ میلیارد تومان به امضا رسید، به این شرح است:

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا که امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات عالی اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با شماری از مقامات آفریقایی گفتگو کرد و نظر آنها را درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران جویا شد:

میشل اوکیبه بافل معاون وزارت صنعت و تجارت غنا: 
امروز ایران جایگاه مهمی در منطقه دارد و من فکر می‌کنم کشور‌های آفریقایی قدر تعامل با ایران را به خوبی می‌دانند. ما باور داریم ایران کشور مهمی است که باید به شکل جدی به آن نگاه شود و به همین علت ما از غنا به اینجا آمده ایم. ما باور داریم که ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها میتواند به توسعه آفریقا کمک کرد. باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در آفریقا برای تجارت و ایجاد ثروت استفاد کرد. آفریقا بازار‌های خوب و دست نخورده و رو به رشدی دارد. باید به آفریقا به عنوان تنها بازار بکری که اکنون وجود دارد، نگاه کرد. بنابراین معتقدم امروز ایرانی‌ها باید نگاه خود را بیشتر به آفریقا و سرمایه گزاری بیشتر در این قاره معطوف کنند. 

کنستانتینو چیونگا، معاون رئیس جمهور زیمبابوه: 
اولا به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و آفریقا تبریک می‌گویم. زیرا این اقدام در راهبرد برد-برد، هم به آفریقا و هم به ایران کمک خواهد کرد؛ و این اعتمادی است که ما به دنبال آن هستیم. ایران در مسیر رو به جلو حرکت می‌کند و بازار یک و سه دهم میلیارد نفری ایران و افریقا  هم فرصت‌های تجاری زیادی را برای قاره افریقا و ایران به همراه می‌آورد. ما مصمم هستیم تا این همکاری بر اساس اعتماد متقابل به خوبی پیش برود.

بازار تجارت ایران رو به رشد است و نمایشگاهی که ما طی این دو روز مشاهده می‌کنیم، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌هایی را که ایران به دست آورده است، نشان می‌دهد. ما بر اساس یادداشت‌های تفاهمی که امضا کردیم، اقدام خواهیم کرد. در هیئت همراه ما، وزیر آموزش زیمبابوه حضور دارد، زیرا ما می‌خواهیم در حوزه تحقیقات پیشرفت داشته باشیم. در حوزه آموزش، در حوزه نوآوری و... بنابراین همکاری زیادی در این حوزه مشخص وجود دارد. به یاد داشته باشید که تمام موضوعاتی که ما درباره آن گفتگو می‌کنیم، موتور آن آموزش است. وقتی شما آموزش دیده باشید، می‌توانید آن کار را انجام دهید. اگر شما می‌خواهید در حوزه مهندسی یا فن آوری یا پزشکی و... فعالیت کنید، باید آموزش آن را دریافت کنید؛ بنابراین این حوزه‌ای است که ما آن را مد نظر قرار داده ایم. حوزه فناوری، حوزه کشاورزی، حوزه معدن، تولید و همه اینها حوزه هایست که از نظر همکاری بین ایران و زیمبابوه مد نظر ماست و ما قصد داریم همه این‌ها را از طریق تفاهم نامه‌هایی که در سفر ژوئیه گذشته آقای رئیسی به زیبمابوه، امضا شده است، دنبال کنیم.

وزیر صنعت افریقای مرکزی
به نظر من ایران کشوری قوی و پرظرفیت است که هنوز در آفریقا آنطور که باید و شاید، شناخته نشده است. مراسم افتتاحیه امروز و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب بود. من از دولت و رئیس جمهور ایران می‌خواهم تمام تلاششان را برای تقویت توافقات و همکاری‌ها با قاره آفریقا به کار گیرند. کشور من جمهوری آفریقای مرکزی‏ برای همکاری گسترده با ایران به ویژه در زمینه تجارت آماده است. کشور من هم مانند ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و ما به عنوان کشور‌هایی که روابط دوستانه داریم خواهان توسعه روابط تجاری هستیم.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی