Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@03:53:44 GMT

باشگاه گریه برای آرامش اعصاب احساساتی‌ها

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۲۳۸۶

باشگاه گریه برای آرامش اعصاب احساساتی‌ها

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
گریه کردن راهی برای آرامش اعصاب به شمار می‌آید و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در زمان‌هایی مشخص برای ایجاد آرامش و کنترل احساسات از این قابلیت طبیعی بدن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند گریه کردن توسط سیستم عصبی پاراسیمپاتیک بدن به وجود می‌آید و می‌تواند سبب تنظیم ضربان قلب و ثابت شدن نرخ تنفس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر مزایای گریه کردن کاستن از استرس و دفع مواد سمی تولید شده از بدن به دلیل نگرانی و دگرگونی در احساسات است.

براساس یکی از باور‌های اشتباه گریه کردن مخصوص افراد ضعیف و احساساتی است، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، افرادی که بیشتر گریه می‌کنند از روحیه و سلامت بهتری برخوردار هستند و با گریه هورمون‌های استرس در بدن آنها غیر فعال می‌شود.

یافته‌ها در خصوص مزایای سلامتی گریه کردن توسط دانشمندان دانشگاه فلوریدای جنوبی از کشور آمریکا به دست آمده است.

پژوهش‌ها نشان داده است که در اشک انسان موادی همچون هورمون استرس آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH) و نیز هورمون پرولاکتین وجود دارد و گریه کردن سبب تخلیه هورمون (ACTH) و جلوگیری از بروز افسردگی، خستگی شدید و پایین آمدن قند خون در افراد می‌شود.

افرادی که اشک می‌ریزند راحت‌تر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و اگر بر اثر دعوا و قهر فرد دچار گریه شود این راهکار می‌تواند به سرعت سبب آشتی طرفین دعوا شود و از این جهت یک راهکار هوشمندانه به شمار می‌آید.

همچنین مردانی که اشک می‌ریزند و احساسات خود را نشان می‌دهند در سالمندی کمتر از دیگران دچار سکته قلبی و مغزی می‌شوند و از سلامت بهتری برخوردار می‌شوند.

در سال‌های اخیر در طرحی جالب و شگفت انگیز کسب و کار‌هایی با هدف کمک به افراد برای گریه کردن در کشور‌های انگلستان و ژاپن به وجود آمده است و باشگاهی برای گریه کردن وجود دارد که در آنجا موسیقی و فیلم‌های غم انگیز پخش می‌شود تا افراد بتوانند آزادانه برای ساعت‌ها گریه کنند و به این ترتیب سلامت روحی خود را حفظ کنند.

با وجود مزایای اشک ریختن برای سلامتی اما گریه مستمر و حتی در مواردی بدون دلیل می‌تواند نشان دهنده آسیب روحی و حتی ابتلا به اختلال‌های روانی باشد و فرد برای مشاوره می‌تواند به متخصص مراجعه کند تا علت دقیق آشفتگی ذهنی او مشخص شود.

منبع:Dailymail

در همین زمینه: خنده و گریه شدید می‌تواند منجر به آسم شود! آیا حیوانات گریه می‌کنند؟ آیا تحلیل‌ گریه می‌تواند سلامت نوزادان را مشخص کند؟ رمز گشایی گریه کودکان گریه دواست؟ گریه و خنده تنها منحصر به انسان‌هاست؟ زنان "بیشتر و طولانی‌تر از مردان" گریه می‌کنند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا دشتی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز بسیج کارگران و کارخانجات که با حضور مسئولان استانی و کارگران در جزیره صدرا برگزار شد اظهار کرد: اسلام نگاه بسیار ویژه ای نسبت به قشر کارگر دارد زیرا این قشر تأثیرگذار باعث پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان با آوردن تحریم سعی در ناامید کردن جامعه نسبت به آینده دارند، تصریح کرد: علیرغم تحریم‌های مختلف دشمنان کشور توانسته است در زمینه‌های متعددی همچون هسته‌ای، پزشکی، تکنولوژی، عمران، کشتی سازی، صنایع دفاعی و نظامی و غیره، دست‌آوردهای بسیاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران نقش مهمی در آرامش و رفاه جامعه دارد گفت: شایسته است مسئولان ذیربط نسبت به بیمه کارگران، ایمنی کار و افزایش مهارت کارگران اهتمامی بسیار ویژه داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه کارفرمایان باید مزایای کارگران را رعایت کنند اظهار داشت: شایسته است تمامی دستگاه‌های استان نسبت به توجه به مزایای کارگران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند زیرا در غیر این صورت اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

مصدق کشاورزی در پایان اذعان کرد: اکثریت جامعه را قشر کارگر پوشش می‌دهد و رفاه این قشر به معنای رفاه اکثریت جامعه است.

در پایان این مراسم از کارگران نمونه شرکت صدرا با اهدای هدیه و لوحی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091452

دیگر خبرها

  • اعتراف سارقان موتورسوار در اتوبان امام علی(ع) | گریه های موبایل قاپ جوان | اصلا چاقو نداریم ... + ویدئو
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم
  • احمدعباسی: برای سختی‌هایی که کشیدم گریه کردم
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • ماجرای دلخراش ترین پرونده آدم ربایی از زبان کاراگاه پلیس / هنوز هم از فکر کردن به این پرونده احساساتی می شوم (فیلم)
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید