Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير ستاد حقوق بشر در برنامه زنده تلويزيوني تيتر امشب با اشاره به اتهامات آمريکا به نقض حقوق بشر در ايران اظهار کرد: حقوق بشر يک حقيقت بد شانس است چون کساني که جنايتکار بزرگ هستند مثل آمريکا، انگليس و فرانسه که پرچم حقوق بشر را در دست گرفته اند در اين خصوص کارنامه بدي دارند. مثلاً در آمريکا بازداشت هاي مردم وجود دارد و هر دستگاه امنيتي مي تواند هر فردي را به مدت زياد مثلاً 15 سال بدون حکم قضايي بازداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار گروه حقوقي خبرگزاري ميزان؛ محمد جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر در برنامه زنده تلويزيوني تيتر امشب با اشاره به اتهامات آمريکا به نقض حقوق بشر در ايران اظهار کرد: حقوق بشر يک حقيقت بد شانس است چون کساني که جنايتکار بزرگ هستند مثل آمريکا، انگليس و فرانسه که پرچم حقوق بشر را در دست گرفته اند در اين خصوص کارنامه بدي دارند. مثلاً در آمريکا بازداشت هاي مردم وجود دارد و هر دستگاه امنيتي مي تواند هر فردي را به مدت زياد مثلاً 15 سال بدون حکم قضايي بازداشت کند.
وي ادامه داد: در آمريکا بازداشت غيرمتعارف يک امر معمول است ، نژاد پرستي در آمريکا غوغا مي کند و تفتيش عقايد هم که باب شده است که کاري است که ترامپ در مرزهاي خود کرده است .
لاريجاني گفت: اين جنايت ها بسيار وسيع است و دست اين کشورها به خون هزاران نفر از مردم کشورهايي مثل يمن، بحرين، سوريه، عراق، افغانستان آلوده است.
وي گفت: آمريکا و غربي ها حالا پرچم دار حقوق بشر شده اند لذا مي توان گفت که حقوق بشر يک مفهوم کم شانس است.
دبير ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر متاسفانه وسيله اي شده است که اين قبيل کشورها در تئاتر بين الملل بر عليه کشورهايي که منافع آن ها را به خطر انداخته است از آن استفاده کنند؛ اما در جمهوري اسلامي ما يک سياست مستمر و روشن در خصوص حقوق بشر وجود دارد.
محمد جواد لاريجاني گفت: ما حقوق بشر را با مبناي اسلامي خود نگاه مي کنيم اولين مفهوم کليدي حقوق بشر پاسداري از کرامت انساني است و کرامت انساني در تفکر اسلامي ما صدقه مصوبات سازمان ملل نيست بلکه اين کرامت يک هبه الهي است.
وي ادامه داد: اين را نه کسي مي تواند بگيرد و نه کسي صدقه داده است .
دبير ستاد حقوق بشر افزود: راهکارهاي پاسداشت اين کرامت مشخص و ويژه است، لذا ما هيچ فرصتي را در عرصه بين المللي در دفاع از حقوق ملت خود از دست نمي دهيم به خصوص اکنون که نسل سوم اسناد حقوق بشر است.
وي اضافه کرد: نسل اول اسناد مثل منشور است نسل دوم راهکار و رويه ها است و نسل سوم بازنگري مفاهيمي مثل حق حيات، حق سلامت، همسر، زندگي مشترک و ... است.
لاريجاني بيان داشت: اکنون يعني نسل سوم اسناد زمان مناسبي است که جمهوري اسلامي ايران با تمام توان و با کمک کشورهاي اسلامي و حتي همه کشورهاي جهان اين ديکتاتوري سکولار ليبرال غربي را که بسيار منافقانه است را به چالش بکشد و بگذاريم ديگر فرهنگ ها رشد کند .
دبير ستاد حقوق بشر تصريح کرد: يکي از مهم ترين حقوق انسان ها اين است که ملت ها بتوانند راه و رسم زندگي خود را خودشان انتخاب کنند، غربي ها به دنيا مي گويند که شما اين حق را داريد و اين حق را نداريد .
وي افزود: آنها برخي حقوق را از ما مي گيرند اما حق هاي ساده مثل مسجد رفتن و يا لباس پوشيدن را به ما مي دهند و مي گويند آزاد است.
لاريجاني افزود: آن چيزي که غرب ما را به آن متهم مي کند اولاً خودشان متهم اصلي هستند و دامنشان بسيار آلوده است، لذا صلاحيت اين حرف ها را ندارند ثانياً ما حقوق بشر را به خاطر آن ها تجليل نمي کنيم چون حقوق بشر يک مبناي اسلامي دارد و بايد دين خودمان را بفهميم و آن را به دنيا معرفي کنيم.
دبير ستاد حقوق بشر تصريح کرد: اتهامات آن ها به ما نه تنها مبنا ندارد مثلاً مي گويند چرا گزارشگر ويژه را به ايران راه نمي دهيم، البته از اول انقلاب تا کنون آن ها چهار، پنج بار براي ايران گزارشگر انتخاب کرده اند که ما برخي را راه داده ايم و برخي را راه نداده ايم .
لاريجاني گفت: ما مي گوييم اين گزارشگري که مي رود با بي بي سي مصاحبه مي کند و يک ليست بلند بالاي اتهامات را مي دهد و مي گويد موي لاي درز اين گزارش نمي رود حرفش نادرست است.
وي افزود: ما براي آمدن گزارشگر مشکلي نداريم اما اجازه نمي دهيم که به اسم گزارشگر بيايند و اين جا فساد کنند.
دبير ستاد حقوق بشر افزود: در جمهوري اسلامي به اسم حقوق بشر در فتنه سال 88 چه جنايت هايي صورت گرفت يعني بيشترين خيانت ها به مملکت انجام شد. در آن سال کشور را به شورش کشاندند و اسمش را حقوق بشر گذاشتند.
لاريجاني تصريح کرد: حقوق بشر که کرامت دارد بيرقي شده است که منافقيني که بيش از 20 هزار نفر را شهيد کرده اند و انواع گروهک هاي ضد انقلاب و يهودي هاي کودک کش و آمريکا بيايند زير اين پرچم سينه بزنند؛ پس اين علم ، علم باطلي است.
وي تاكيد كرد: در بحث حقوق بشر جمهوري اسلامي در مباني خود نه تنها ترديدي ندارد بلکه آن را يک گنج مهم و ارزشمند مي داند.
دبير ستاد حقوق بشر درباره ساختار ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: ستاد حقوق بشر مربوط به قوه قضاييه نيست بلکه رئيس قوه قضاييه ، رئيس اين ستاد است و 5 وزير مثل وزير اطلاعات، وزير فرهنگ، وزير دادگستري و نيز روساي نيروي انتظامي، سازمان زندان ها و برخي از نمايندگان مجلس عضو اين ستاد هستند، شوراي عالي امنيت مصوب کرده است که اين ستاد تشکيل شود.
وي گفت: ما با غربي ها صحبت هايمان را در دو لايه انجام مي دهيم، در لايه اول آن ها از ما اشکالاتي مي گيرند و ما هم به آن ها ايرادهايي مي گيريم؛ مثلاً ما به آن ها ايراد مي گيريم که يک زن باردار ايراني را در استراليا چرا بازداشت کرده است چون آمريکا گفته است که اين زن منشي يک شرکتي بوده که ممکن است با ايران همکاري داشته باشد آن ها يک زن باردار ايراني را گرفته اند و مي خواهند تحويل آمريکا بدهند لذا ما مي گوييم که اين کارشان خلاف تعهدات است که اميدواريم اين گفتگوها موثر باشد.
وي گفت: لايه ديگر صحبت هاي ما با غربي ها بحث تبيين است که مهم تر از لايه چالش ها است به عنوان مثال ما با ايتاليايي ها يک مدل از گفتگو را راه انداخته ايم که البته الهام گرفته از رهنمودهاي مقام معظم رهبري است.
دبير ستاد حقوق بشر افزود: مثلاً ما يک موضوع را انتخاب مي کنيم و مي گوييم که قضات ما و شما بيايند حول آن موضوع بحث کنند و ما با مباني اسلامي با آن ها بحث مي کنيم.
لاريجاني در ادامه تصريح کرد: خوشبختانه قضات ما در بحث با ديگر کشورها از برجستگي برخوردارند و اين قضيه کاملا محسوس بود.
وي ادامه داد : آنها سوال کردند قوانين ايران چه نوع انبعاثي از فقه اسلامي دارد و چگونه از آن نشات گرفته است که در آنجا بحث قواعد فقهي که سرچشمه اين مسايل است را به تفضيل توضيح داديم که قاعده" درء و قبح عقاب لابيان " از اين موارد بود و براي آنها بسيار جالب بود و آنها احساس کردند اين عقلانيت اسلامي که پايه نظام مدني و سياسي است بسيار برجسته است. متقاضي بودند اين مباحث دور بعد در ايران برگزار شود و از همه اروپا در آن شرکت کنند.
دبير ستاد حقوق بشر افزود: معتقد هستم که غرب با ديکتاتوري سکولار ليبرالي که در دنيا راه انداخته، بشر را از شکوفايي تمدنها به خصوص تمدن اسلامي محروم کرده است و اين وظيفه مهمي است که مسلمانان اين ذخيره بزرگ را گسترش دهند و معرفي کنند، ما ضرباتي از سلفي گري خورديم، فکر کردند اسلام يعني سر بريدن که چهره اسلام را خراب کردند و اين محصول خود غربي ها است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اساس استدلال شما در اين خصوص که گفتيد تحريم هاي آمريکا ضد حقوق بشري است کجاست؟ گفت: در بحث حق مسلم افراد به سلامت و غذا، داکيومنت بين المللي داريم اين تحريم ها براي چيست؟ چرا بايد ملتي را از اين امکانات محروم کنيم، حتي ما حق توسعه در زمينه هاي علمي داريم اما به خاطر اينکه آمريکايي ها يک حکومتي را دوست ندارند آن را مورد تحريم قرار مي دهند در حالي که تحريم هاي بين المللي صدرصد خلاف قوانين حقوق بشر است، در سازمان بين الملل بحث کرديم و خوشبختانه تا حدي پاگرفته است و بنا شده يک گزارشگر ويژه براي ارزيابي باشد و آثار آن راببينند، تحريم هايي که عليه ايران و در جاهاي ديگر به کار گرفته مي شود جنايت در حق يک ملت و قاطعانه عليه چندين متن مهم حقوق بشري است.
لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه رئيس جمهور آمريکا در صحبت هاي اخيرش همچنان ايران را به حمايت از تروريسم و نقض حقوق بشر متهم کرد، به نظر شما در راهبرد آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران کدام يک از اين محورها فعال تر خواهد شد، اظهار کرد: ما براي اينکه استراتژي آمريکا را خوب تشخيص دهيم نبايد گول حرف هاي ترامپ را بخوريم، شخصيت ترامپ به گونه اي است که او خودش را استاد دلالي و چانه زني مي داند و در بخشي از کتابي که 30 سال پيش نوشته است آورده که در ابتدا بايد ( بزني به طاق) يعني بزن به طاق و بياور پايين، ترامپ فکر کرده که صحنه سياسي، صحنه اي شبيه خريد معامله ملک است و لذا الان در دنيا به ترامپ خالي بند مشهور شده است به دليل اينکه وقتي بالا مي زند دوباره به پايين مي آيد.
وي با طرح اين سوال که چرا ترامپ خالي بند است گفت: به عنوان مثال ترامپ در کره شمالي گفت آتش خشم ما شما را نابود مي کند بعد از مدتي به چين التماس مي کرد که به کره بگوييد ما قصد حمله نداريم، وزير دفاع آمريکا و رييس ستادشان نيز امروز بعدازظهر اعلام کرد ما دنبال يک راه گفت و گو هستيم، پس خالي بندي هاي ترامپ را بايد شناخت.
دبير ستاد حقوق بشر ادامه داد: ترامپ انساني چرتکه انداز است پول را در بازه زماني کوتاه مي خواهد، آثار مادي که کاري که مي کند را براي همين 4 سال مي خواهد، نظر ترامپ در مورد کشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس که درست کلمات خودش است اينگونه است که کشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس کشور نيستند و اگر ما 3 روز حمايتمان را اين کشورها بگيريم همه آنها مي افتند.
وي افزود: وقتي کره شمالي يک موشک از بالاي ژاپن عبور داد ترامپ به شدت به کره جنوبي حمله کرد و آنها را مورد تهاجم قرار داد و گفت شما بي عرضه هستيد بياييد اسلحه بخريد که سريعا 15 ميليارد دلار سيستم ضد هوايي خريدند، اين روش ترامپ است و ما بايد بدانيم با چه کسي طرف هستيم.
دبير ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ترامپ در سخنراني اخير ملت ايران را تروريسم خطاب کرد آيا سابقه داشته که رئيس يک دولتي، ملتي را با چنين تعابيري مورد خطاب قرار دهد و هدف ترامپ از به کار بردن اين تعابير چه بوده است، تصريح کرد: ترامپ در ادبياتش آدم بي کلاسي است، البته بوش پسر تا نزديکي همين عنوان آمد علي رغم اينکه در دولت اصلاحات خيلي لي لي به لالاي اينها گذاشتند و ما آبراهام لينکن را نيز شهيد اعلام کرديم، آنها در عين حال ما را محور شرارت قرار دادند بنابراين سياست آمريکا در دشمني با ما يک سياستي نيست که با ادبيات خيلي تغيير کند.
وي در ادامه افزود: اينها واردات را خيلي دوست دارند که اجناس بنجلشان را به ما بفروشند، ما انقدر دوست نداريم واردات داشته باشيم ما نبايد از مکانيزم ماشه بترسيم و قشنگ نيست به نظرم دولت اشتباه کرد که قبول کرد. مکانيزم ماشه براي برگرداندن تحريم ها بايددوباره در شوراي امنيت تصويب شود از اين هم گذشتيم . ما از تحريم نميترسيم و راهش اين است که دولت تحريم را بازسازي کند يعني در زماني که ما تحريم نيستيم بخش خوبي از امکانات خودمان را قبول نکنيم . يعني اگر يک امريکايي خواست شرکت نفتي اش در کشورمان سرمايه گذاري کند ما قبول نکنيم . يک نوع تحريم بازسازي شده را خودمان تمرين کنيم . من اگر جاي دولت بودم حتما بودجه امسال و سال آينده را تا اخر دولت بودجه مبتني بر بازسازي تحريم تهيه ميکردم اين بهترين پيام به امريکا است .
دبير ستاد حقوق بشر همچنين گفت : يعني اگر ما را از تحريم ميترسانيد دندان را کنده ايم و به دور انداخته ايم که بسيار مسئله ضروري است و البته بحث هاي موشکي بحث ديگري است که هم بطور مستقل و هم از لحاظ برجامي قابل بررسي است.
در حال تکميل...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت

نخست وزیر اسرائیل در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا به رایزنی درباره حمله احتمالی به «رفح» در جنوب نوار غزه پرداخت و تاکید کرد که هرگونه توافقی که شامل پایان جنگ در غزه باشد را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور رایزنی با مقامات اسرائیل در اسرائیل به سر می‌برد، امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در این باره اعلام کرد: نتانیاهو به بلینکن گفت هرگونه توافقی را که شامل پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، نتانیاهو به بلینکن گفته است که اگر حماس شرط پایان جنگ را رها نکند، توافقی حاصل نمی‌شود و ارتش رژیم صهیونیستی به رفح حمله خواهد کرد.

بلینکن پیش از این نیز با «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات آتش‌بس و توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

وزیر امورخارجه آمریکا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه چندین بار به اراضی اشغالی سفر کرده است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تحرکات واشنگتن در زمینه آتش‌بس در نوار غزه، دلیل این اقدامات را تحولات داخلی آمریکا و هراسی دانست که انقلاب دانشجویان به جان دولتمردان واشنگتن انداخته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟