Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:51:26 GMT

اگر فرزندتان در هيچ کاري موفق نيست !

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۶۱۵۷

اگر فرزندتان در هيچ کاري موفق نيست !

خبرگزاري آريا -

همه ما خواهان اين هستيم که فرزنداني موفق و پيروز داشته باشيم و به وجود آنها افتخار کنيم. البته بهتر است بدانيد معيارهاي موفقيت براي هر فرد متفاوت است. شايد شما دوست داشته باشيد فرزندتان در مدرسه بهترين رتبه را کسب کند. در مسابقات ورزشي مقام بياورد و در بين دوستان و همکلاسي هاي خود از محبوبيت خاصي برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جالب اينجاست که بچه ها به اين موارد چندان اهميتي نمي دهند و تنها چيزي که از شما انتظار دارند اين است که:
● به عقايد او احترام بگذاريد
وقتي شما مي خواهيد موفقيت را براي فرزندتان توضيح دهيد، آن را به گونه اي بيان کنيد که براي او قابل فهم باشد. در واقع او زماني قادر است به موفقيت دست يابد که به آن کار علاقه مند بوده و انگيزه لازم را جهت انجام آن داشته باشد. اگر شما تنها به او يادآور شويد که بايد در فلان کار موفق شود، بدون اينکه به نظرات و علايق او توجه کنيد به ندرت قادريد به نتايج مطلوبي دست يابيد. اجازه دهيد او براي خود تصميم گيري کرده و اولويت هاي زندگي اش را تعيين کند. تنها در اين صورت است که با انگيزه و نيرويي مضاعف مي تواند به سمت آمال و اهدافش پيش رود.
● به شادي او توجه کنيد
آيا فکر نمي کنيد داشتن فرزنداني شاد نوعي موفقيت محسوب مي شود؟ در حقيقت، شادي نوعي خوشبختي است که متأسفانه بسياري از والدين کمتر به آن توجه مي کنند. اگر شما داراي فرزندي هستيد که از فرط شادي و نشاط در پوست خود نمي گنجد، مطمئن باشيد که بهترين کار را در حق او انجام داده ايد و به طور حتم او در آينده از شما سپاسگزار خواهد بود. در صورتي که اگر فرزندتان همه کارهاي مورد علاقه شما را انجام دهد ولي هميشه غمگين و افسرده به نظر بيايد احتمالاً شما وظيفه تان را به خوبي ايفا نکرده ايد و موفقيت او تنها از ديدگاه سايرين خواهد بود.
● از او نخواهيد بهترين باشد
همين که فرزندتان در زندگي به سمت جلو حرکت کند و پيشرفت نمايد، حائز اهميت است. هنگامي که مشاهده مي کنيد سطح نمراتش نسبت به سال قبل بالاتر رفته است، با علاقه تکاليفش را انجام مي دهد، مهارت هاي يادگيري اش افزايش يافته است و هم چنين رفتارش در مدرسه بهتر شده است بايد به او افتخار کنيد و او را مورد تشويق قرار دهيد.
● فرصت هايي براي او ايجاد کنيد
اگر فرزندتان نمي تواند در هيچ کاري موفق شود اين وظيفه شماست که براي او موفقيت ها و فرصت هايي ايجاد کنيد تا او راحت تر بتواند در کار مورد نظر موفق شود. کاري کنيد که او با تمرين زياد بتواند مهارت کافي را کسب کند. اگر قرار است مهارتي را فرا بگيرد آن را به دسته هاي کوچک تري تقسيم کنيد تا او سريع تر بتواند شاهد موفقيت خود باشد. فراموش نکنيد که او را بايد به دليل پشتکار و سخت کوشي اش مورد تشويق قرار دهيد. با اين عمل اعتماد به نفس او را به طور قابل ملاحظه اي افزايش خواهيد داد.
● به او فشار نياوريد
قرار نيست او دست به هر کاري که مي زند موفق شود. اگر فرزندتان قادر نيست کاري را به نحو احسن به اتمام برساند به او فشار نياوريد. همين که او از انجام آن عمل تجربه لازم را کسب کند براي او کافي خواهد بود. نبايد با هر شکست روحيه او را تضعيف کرده و او را از برخاستن مجدد برحذر داريد.
همان گونه که مشاهده مي کنيد وظيفه شما به عنوان پدر و مادر بسيار حائز اهميت است. اين شما هستيد که با اعمال و رفتار خود مي توانيد مسير زندگي فرزندانتان را تعيين کنيد و آنها را به سر منزل مقصود برسانيد.
منبع: مجله موفقيت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشتند.

علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال در خصوص این بازی ها و همچنین حضور خودش در تیم ملی گفت: تا جایی که بتوانم به تیم ملی و تیم باشگاهی کمک کنم بازی می کنم. همانطور که از من خواسته شده بود تلاش کردم هم در داخل زمین و هم در بیرون از زمین به بازیکنان جوان تیم کمک کنم. این قهرمانی تلاش همه بازیکنان و کادر فنی بود که به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

جام جهانی فوتسال اواخر تابستان جاری آغاز خواهد شد. وی درخصوص شرایطی که تیم ملی برای کسب موفقیت در جام جهانی نیاز دارد گفت: شما بازی های آسیایی را دیدید. فوتسال واقعاً پیشرفت کرده است و دیگر مثل گذشته نیست. در جام جهانی هم قطعاً کار سختی در پیش خواهیم داشت اما تفکر ما و کادر فنی این است همه تیم ها را شگفت زده کنیم. اما فقط پتانسیل انسانی نمی تواند این اتفاق را رقم بزند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم موفقیت های خود را تکرار کنیم امکانات زیادی نیاز است. ۳ ماه تا جام جهانی زمان داریم و از مسوولین خواهش می کنم امکانات را در اختیار کادر فنی قرار دهند که بتوانیم با بردهایی که در جام جهانی کسب خواهیم کرد دل مردم ایران را شاد کنیم.

وی در خصوص نخستین قهرمانی وحید شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: من از مدت های پیش با وحید شمسایی هم بازی بودم و به عنوان بازیکن توانسته بودیم قهرمان آسیا شویم و اکنون خوشحالم که توانستیم دوباره به قهرمانی برسیم.

کد خبر 6092372

دیگر خبرها

  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!