Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:18:56 GMT

ستاره‌هاي محبوب موسيقي پاپ از کجا آمدند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۶۲۷۸

ستاره‌هاي محبوب موسيقي پاپ از کجا آمدند؟

خبرگزاري آريا - موسيقي ايرانيان: از سال 95 بود که کم کم چهره‌هاي جوان و پرمخاطب موفق به اخذ مجوز فعاليت رسمي از دفتر موسيقي وزارت ارشاد شدند. هنرمنداني هرکدام يک يا چند قطعه هيت در کارنامه داشتند و پس از ورود به صحنه توانستند به رقيب جدي چهره‌هاي قديمي‌تر در جذب مخاطب و فروش بليت تبديل شوند. اين روند در نيمه اول سال 96 هم ادامه پيدا کرد و در حال حاضر مي‌توان گفت نسل جديد خواننده‌هاي پاپ بازار کنسرت‌ها را از دست چهره‌هاي باسابقه‌تر درآورده‌اند و تعداد سانس‌ کنسرت‌هاي برخي از آنها حتي سه رقمي هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصولاً با ورود چهره‌هاي جديد بعضي از مخاطبان موسيقي به اين نکته اشاره مي‌کنند که فلاني يک شبه مطرح شده است. اما حقيقت اين است که چهره‌هاي جوان و پرفروش حال حاضر بازار موسيقي هيچکدام حاصل اتفاق ناگهاني نيستند و پشت سر هرکدام يک تا ده سال سابقه کاري وجود دارد.
در گزارشي که پيش روي شما قرار دارد، سابقه و روند کاري هنرمندان پرمخاطب و پرفروش موسيقي پاپ را بررسي کرده‌ايم. با ذکر جزئياتي نظير روز دقيق انتشار اولين آهنگ و اطلاعات جالبي که شايد تا پيش از خواندن اين گزارش در جريانش نبوديد. همچنين خواندن اين گزارش را اکيداً به خواننده‌هاي جوان پاپ پيشنهاد مي‌کنيم. خواننده‌هايي که انتظار دارند با همان آهنگ اول يا همان آلبوم اول سريع پرمخاطب و پرفروش شوند و اصولاً هم صبر کمي دارند!
اميرعباس گلاب

تابستان امسال بود که خبر ورود اميرعباس گلاب به عرصه رسمي موسيقي منتشر شد. او روز دهم مرداد براي اولين‌بار توانست به صحنه سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي قدم بگذارد و با مخاطبانش ديدار کند. صحنه‌اي که به گفته خودش زماني که ده سال سن داشته، عليرضا عصار را روي آن ديده و تصميم گرفته که بالاخره روزي روي آن بايستد. داستان اميرعباس گلاب بي‌ارتباط به مصرع «مي‌دونم تلاشم يه روز يه جايي اثر مي‌کنه» نبود.
«فقط برو» اولين قطعه اميرعباس بود که در سال 1386 منتشر شد و آن اثر به همراه ويدئويي که داشت توانست به سرعت جايش را ميان مخاطبان باز کند و بازخورد زيادي براي اين خواننده داشت. لحن خوانش اميرعباس در آن مقطع خيلي‌ها را به ياد «فرمان فتحعليان» مي‌انداخت که اتفاقاً بي‌دليل هم نبود.
چون اين دو خواننده با هم نسبت خانوادگي دارند. اميرعباس گلاب در ادامه يک‌بار ديگر توانست قطعه هيت منتشر کند و اين بار صدايش به گوش مخاطبان گسترده يک سريال پربيننده رسيد.
در سال 89 فصل اول سريال «ستايش» پخش شد و قطعه اميرعباس گلاب براي تيتراژ اين مجموعه همخواني جالبي از لحاظ مضمون ترانه و موسيقي با قصه سريال داشت. همين موضوع باعث شد تا به سرعت آهنگ او در ميان مخاطبان دست به دست شود. شايد جالب باشد بدانيد که اميرعباس براي اجراي تيتراژ سريال ستايش رقباي قدرتمندي را پشت سر گذاشت. در آن زمان نام‌هايي نظير حامي، فريدون آسرايي و زنده‌ياد مرتضي پاشايي براي اجراي تيتراژ ستايش مطرح مي‌شد. اميرعباس در ادامه تيتراژ سريال ستايش 2 را هم خواند اما به دلايلي قطعه او در کل فصل دوم اين مجموعه پخش نشد.
او در ادامه و تا سال 96 قطعات مختلفي را منتشر کرد و بالاخره امسال توانست به همت موسسه فرهنگي هنري «آواي آراد» به عرصه رسمي موسيقي وارد شود. کنسرت‌هاي او در تهران هم توسط شرکت «اکسير نوين» و به تهيه‌کنندگي «محمدرضا خانزاده» روي صحنه رفت. اولين اجراي او در مردادماه با استقبال چشمگير دوستدارانش مواجه شد و او توانست سانس‌هاي تمديدي برنامه‌اش را شهريورماه روي صحنه ببرد.
حامد همايون

دوازدهمين روز از دوازدهمين ماه سال 94 بود که قطعه «بارون که زد» با صداي خواننده‌اي به نام «حامد همايون» منتشر شد. اين اثر در همان روزهاي اول توانست به گوش افراد زيادي برسد و نوع خوانش و موسيقي قطعه بارون که زد مورد توجه قرار گرفت. در ادامه قطعات «الکل نگاه» و «مردم شهر» با صداي حامد همايون به گوش مخاطبان رسيد و اين خواننده ميخ اصلي خود در بازار موسيقي را تيرماه 95 و با قطعه «چتر خيس» کوبيد.
در اسفند 94 خيلي‌ها گفتند که حامد همايون هم يک جوان تازه وارد به عرصه موسيقي است ولي اينطور نبود. سيد حامد محمودزاده سال 1361 در شهر شيراز متولد شد. او از سال‌ها قبل فعاليت موسيقي را آغاز کرد و حتي چند سال در شيراز کار تدريس آواز و آهنگسازي انجام مي‌داد. همزمان با اين فعاليت‌ها کار خوانندگي را هم به شکل جدي دنبال کرد و قطعه «اي کاش» يکي از اولين آثار او بود که 20 بهمن 1391 در فضاي مجازي منتشر شد.
حامد در اين آهنگ با حميد فريزند و نيما علامه در بخش ترانه و موسيقي همکاري کرده بود. قطعات حامد محمودزاده در آن مقطع با استقبال چنداني از سوي مخاطبان مواجه نمي‌شد و به همين دليل با فواصل زماني زياد کارهايش را به مرحله انتشار مي‌رساند.
«از هوا پيداست» کار بعدي حامد محمودزاده بود که 18 آذر 1392 منتشر شد و اتفاقاً ميکس و مسترينگ آن توسط زنده‌ياد «نيما وارسته» انجام شده بود. حامد در ادامه قطعات «از تو چي مي‌شنوم» و «نرو» را منتشر کرد و آخرين کار او با نام حامد محمودزاده، «تنهايي» نام داشت. يک آلبوم هم به نام «آدم برفي» با صداي حامد محمودزاده در سايت‌هاي اينترنتي موجود است. در ادامه يک آشنايي مسير زندگي حامد محمودزاده را تغيير داد.
او از طريق «سامان امامي»، که تنظيم‌کننده فصل جديد آثار و رهبر ارکسترش است، با «محسن رجب‌پور» آشنا شد. اين تهيه‌کننده با سابقه موسيقي و مدير شرکت «ترانه شرقي» با هوشمندي کاراکتر جديد و کاملاً متفاوتي براي حامد محمودزاده در زمينه‌هاي مختلف تعريف کرد و به اين ترتيب او با نام حامد همايون به مخاطبان معرفي شد. برنامه‌ريزي گام به گام و استراتژي دقيق محسن رجب‌پور و شرکت ترانه شرقي باعث شد تا ظرف فقط ده ماه، نام و آثار حامد همايون به قدري مطرح شود که او به کنسرت برسد.
چندي پيش هم از سوي شرکت ترانه شرقي اعلام شد که حامد همايون در 6 ماهه اول سال 96، موفق به برگزاري 230 کنسرت شده و از اين حيث در ميان تمامي خواننده‌هاي پاپ رکورددار است.
سينا شعبانخاني

مي‌توان لقب بچه مثبت‌ترين چهره نسل جديد موسيقي پاپ را به او داد! خواننده‌اي سر به زير و آرام که مراحل موفقيت را به آرامي اما پيوسته طي کرده است. او در مرداد سال جاري توانست براي اولين‌بار در تهران روي صحنه برود و طلسم پشت خط ماندنش را بالاخره شکست. از اوايل سال 96 هم که فعاليت‌هايش عنوان رسمي گرفت قطعات «من بيقرارم»، «عمداً»، «چشماتو ببند» و «خوب يا بد» را منتشر کرد. مهمترين اتفاق او در بدو ورودش به عرصه رسمي هم اجراي تيتراژ ماه عسل 96 بود. برگرديم به گذشته و مروري بر فعاليت‌هاي سينا شعبانخاني 29 ساله از ابتدا تا الان داشته باشيم.
اولين آهنگ او به نام «کابوس تنهايي» در روز 25 آبان 1389 منتشر شد. اثري با ترانه و موسيقي و تنظيم خود سينا که در آن زمان 22 سال سن داشت. اين خواننده سپس در 26 ارديبهشت 1390 قطعه دومش به نام «بدون تو تنهام» را در فضاي مجازي منتشر کرد. اتفاق مهم براي سينا شعبانخاني در خرداد سال 1390 و با انتشار قطعه «جادوي خاص» رخ داد. اثري که بازتاب‌هاي زيادي داشت اما دو سال و سه ماه بعد، «حامد برادران» موفقيت‌هاي اين کار را تکميل کرد.
در 27 شهريور سال 1392 قطعه جادوي خاص با ريميکس حامد برادران منتشر شد و اين ورژن به گوش خيلي‌ها در داخل و خارج از کشور رسيد ولي باز هم نتوانست آلبوم رسمي منتشر کند يا کنسرتي داشته باشد. همکاري با حامد برادران و در ادامه «ميلاد ترابي» باعث شد تا مسير فعاليت‌هاي سينا هموارتر شود. از همان سال‌ها هم او با «کامبيز طاهري» به عنوان مدير برنامه وارد همکاري شد و نهايتاً کنسرتش به همت شرکت «پيام» به مديريت «شاهين ترابي» برگزار شد.
شهاب مظفري

تابستان امسال براي چهره‌هاي جوان موسيقي پاپ بسيار خوش‌يُمن بود. از جمله براي «شهاب مظفري» که پس از سال‌ها توانست روز 14 تيرماه به همت موسسه آواي آراد روي صحنه برود. اين خواننده از اوايل دهه 90 انتشار آثارش را به شکل جدي آغاز کرد و «خدا با توام» اولين اثر او بود که در سطح گسترده‌اي در فضاي مجازي پخش شد.
شهاب در آن سال‌ها فعاليت حرفه‌اي خود را به همراه «هادي دميرچي»، تهيه‌کننده برنامه شب کوک، پيگيري مي‌کرد. «فقط در همين حد»، «رواني» و «خونمون کو؟» از جمله ساير آثار شهاب در سال 91 بودند. يک آلبوم به نام «تورو خواب ديدم» هم از اين خواننده در سايت‌هاي موجود است که اين آلبوم در دو پارت پخش شده بود. او از همان ابتدا برنامه مشخصي براي انتشار تک‌آهنگ‌هايش داشت و البته شبکه اجتماعي اينستاگرام در شهرت بيشتر او بي‌تأثير نبود.
شهاب از اين فضا به شکل متفاوتي بهره مي‌برد و در حين نواختن پيانو و اجراي زنده قطعاتش از خودش به شکل سلفي فيلم مي‌گرفت و منتشر مي‌کرد. همين ويدئوهاي ساده که دوربين معمولاً روي پيانو بود و شهاب مي‌خواند به شکل جالبي در اينستاگرام و ساير شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد. اتفاقاً اين مدل استفاده شهاب مظفري از اينستاگرام در ادامه بيشتر مورد توجه خواننده‌ها و خصوصاً چهره‌هاي جوان قرار گرفت. نکته ديگر درباره شهاب مظفري اين بود که او از همان ابتدا از لحاظ نوع خوانش و ميميک صورت نسبت ساير خواننده‌ها تا حدي متفاوت‌تر بود. نگاه و چهره غالباً مغرور او در عکس‌ها و همچنين لحن مغرور و گاهي معترضش از جمله امضاهايي بود که شهاب مظفري پاي کارهايش زد و توانست مخاطبان را به سمت خودش جلب کند.
«آي»، «لعنتي‌ترين حوالي»، «ميگن که عوض شدي»، «عکس قديمي»، «منو ترکم نکن» و «قسم» هم از جمله قطعات شهاب طي يکي دو سال اخير است که برايش بازخوردهاي زيادي داشت.
بهنام باني

شايد براي خيلي‌ها فروش سريع اولين شب از کنسرت‌هاي «بهنام باني» در فصل تابستان عجيب بود و باز هم درباره او اين صحبت مطرح شد که چطور ناگهان اين خواننده آمده و اينقدر خوب مي‌فروشد؟ شايد بد نباشد براي پاسخ به اين سوال درباره بهنام باني به سال‌ها قبل برگرديم. او از زمان دانشجويي خوانندگي را به شکل مستمر دنبال مي‌کرد و حتي چند اجرا در آن دوره برگزار کرده بود. اما اولين آهنگي که از بهنام منتشر شد آن هم بهنام باني بدون سبيل در 19 اسفند سال 1392 بود!
او در آن مقطع زماني کارهايش را با همراهي «بهنام ابطحي» و «راشا تقي‌پور» در بخش موسيقي وتنظيم دنبال مي‌کرد و از لحاظ فضاي موسيقي و لحن خواندن شباهت زيادي با زنده‌ياد ناصر عبداللهي داشت. اين شباهت بي‌دليل نبود چون خود بهنام علاقه زيادي به آن خواننده فقيد داشت. «فصل عاشقي» و «زندگيمون قصه نبود» دو قطعه بعدي بهنام بودند که به ترتيب در زمستان 93 و بهار 94 منتشر شدند. از تيرماه 94 و همزمان با انتشار قطعه «مرز ديوونگي» که او به همراه حسام فرحي اين کار را خوانده بود، از چهره با سبيل بهنام باني رونمايي شد. مشخصه ظاهري که تا همين الان هم همراه او هست و به نوعي تبديل به لوگوي يا امضاي ظاهري آثارش تبديل شده است. مسير کاري بهنام باني از پاييز سال 1395 دستخوش تغييرات گسترده‌اي شد.
او از اين زمان مديريت هنري آثارش را به حامد برادران واگذار کرد و اين تنظيم‌کننده جوان و خوش‌فکر موسيقي پاپ توانست ظرف مدت کوتاهي از خواننده‌اي که آثارش کمتر به گوش مخاطبان رسيده بود يک چهره پرفروش بسازد. 13 آبان 1395 اولين همکاري باني و برادران به نام «من يه ديوونم» منتشر شد که اين آهنگ از همان روز اول توانست بازخورد زيادي براي اين زوج هنري داشته باشد. «چي بگم»، «همه دنيام»، «علاقه خاص»، «عاشقم کرده»، «چه بخواي چه نخواي» و «اخماتو واکن» از جمله ساير همکاري‌هاي بهنام و حامد بود که هرکدام توانست نظر مثبت طرفداران اين خواننده را جلب کند.
اتفاقي که حامد برادران در بهنام باني رقم زد اين بود که کاراکتر موسيقايي او را تا حد زيادي تغيير داد. اين تغيير در ملودي و تنظيم کارها، ترانه‌ها و همچنين نوع خوانش بود. خوانشي که قبلاً با تکنيک‌هاي آوازي و تحريرهاي متنوع همراه بود اما بهنام توانست با سادگي در ترانه و موسيقي و لحن خواندن، صدايش را پس از سال‌ها به گوش مخاطبان بيشتري برساند.
هوروش‌بند

هوروش‌بند يکي از گروه‌هايي بود که در تابستان پر خبر 96 به استيج راه پيدا کرد و شهريورماه چهار اجرا در تهران داشت اما اين گروه داستان متفاوتي نسبت به ساير خواننده‌ها دارد. «مسعود جهاني» يکي از تنظيم‌کننده‌هاي جوان موسيقي است که طي چند سال اخير با خوانندگان مختلفي همکاري موفقي انجام داده است. او به نوعي عضو اصلي يا سرپرست هوروش‌بند است. سال گذشته اين تنظيم‌کننده به همراه «مهدي دارابي» گروه هوروش را تشکيل مي‌دهد. اما مهدي دارابي پيش از فعاليت در قالب اين گروه به همراه مسعود جهاني سابقه خوانندگي داشت و هوروش اولين تجربه او در اين زمينه محسوب نمي‌شد.
مهدي دارابي در روز 18 خرداد سال 1392 سه قطعه «ازت خاطره دارم»، «به من سر بزن» و «تو حالت ناخوشه» را به صورت همزمان منتشر کرد و اين آثار اولين تجربه جدي او در عرصه موسيقي بود. دارابي که آن زمان با چهره و لحن و فضاي موسيقايي متفاوتي فعاليت مي‌کرد در ادامه قطعاتي نظير اگه نباشي، منو دس ننداز و نشد و… را منتشر کرد. آثار شخصي مهدي دارابي در آن زمان برايش بازخورد چنداني نداشت اما شرايط اين خواننده از سال گذشته تغيير کرد.
او با فضايي کاملاً متفاوت در کنار مسعود جهاني قرار گرفت و آنها به سراغ تلفيق موسيقي هيپ هاپ و سنتي و پاپ و حتي جَز رفتند و با استراتژي دقيقي از لحاظ محتوايي کارشان را شروع کردند.
«ياد تو مي‌افتم» اولين قطعه آنها بود که زمستان 95 منتشر شد. آنها در ادامه قطعات «مجنون» و «آخر منو به باد داد» را به مخاطبانشان ارائه کردند اما اتفاق ويژه براي هوروش در قطعه «به کي پُز ميدي؟» رخ داد. آهنگي توانست دايره شنوندگان اين گروه نوپا را گسترده‌تر کند و مسير را براي برگزاري کنسرتشان هموارتر کرد.
«ماه دلم»، «عاشقم»، «خنک شد دلت» و «فاصله نه» ساير کارهاي آنها تا شهريور 96 بود. نکته ديگر درباره هوروش اين است که اين گروه علاوه بر توليد محتوا براي خودش، تأمين‌کننده کلام و موسيقي چهره‌هاي مختلف بازار هم هست و به عبارت ديگر اين گروه شامل چند توليدکننده است که در کنار هم جمع شده‌اند.
اشوان

شهريور سال 95 بود که خبر ورود اشوان به عرصه رسمي موسيقي پاپ منتشر شد. خواننده‌اي که تا پيش از آن توانسته بود مخاطبان زيادي را به سمت آثارش بکشاند و بدون حاشيه و جنجال خاصي توانست مجوزهاي رسمي را اخذ کند. او در همان تابستان سال گذشته توانست 5 شب اجرا در تهران به همت موسسه «آواي دوران» و تهيه‌کنندگي «رسول ترابي» داشته باشد و فروش خوب کنسرت‌هايش پس از يک سال هنوز هم حفظ شده است. اما بد نيست براي مرور سابقه کاري اشوان به گذشته او يک فلاش‌بک داشته باشيم.
اولين آهنگ اشوان به نام «چه خوبه حالم» 18 فروردين 1390 منتشر شد. «پيشم بمون» و «حواست نيست» دو قطعه ديگري بودند که اشوان در همان سال به مخاطبان رو به افزايشش ارائه کرد.
اين خواننده از همان سال‌ها مقوله ويدئو را هم دنبال کرد و قطعه حواست نيست را به تصوير کشيد. اما به زعم خيلي‌ها «تنها شدم» قطعه هيت اشوان است و که توانست نظر خيلي‌ها را جلب کند. آخرين قطعه‌اي که با صداي اشوان منتشر شد «دوباره تو» نام داشت و خود اين خواننده براي آهنگ جديدش يک ويدئو هم ساخت که اتفاقاً کارگرداني جالبي هم داشت. اشوان تا کنون 16 تک‌آهنگ منتشر کرده و از همان تابستان سال گذشته زمزمه‌هاي انتشار آلبومش شنيده مي‌شود اما تا کنون چنين اتفاقي رخ نداده است.
پازل بند

تا يکي دو سال پيش خيلي‌ها اسم گروه «پازل بند» را صرفاً با تنظيم قطعات براي خواننده‌هاي مطرح پاپ مي‌شناختند. اما آرين بهاري و علي رهبري به عنوان اعضاي پازل ثابت کردند که در عرصه خوانندگي هم مي‌توانند موفق باشند. آنها سال گذشته اولين آلبوم رسمي خود به نام «قايق کاغذي» را با يک مراسم مفصل و پرستاره رونمايي کردند و تور کنسرت‌هايشان از تهران و به همت شرکت «آوازي نو» آغاز شد. پازل بند هم مثل همه چهره‌ها و گروه‌هايي که در اين گزارش اشاره کرديم ظرف يک شب به موفقيت نرسيده‌اند.
اولين آهنگ مستقل آنها با صداي علي رهبري اول اسفند 1390 منتشر شد که «هم نفس» نام داشت. آنها در ادامه و با فواصل زماني نسبتاً زياد کارهاي شخصي خود را در کنار تنظيم براي ساير خواننده‌ها منتشر مي‌کردند اما هيچ وقت در اين زمينه رقابتي نداشتند.
«باروناي نم نم» و «نگم برات» دو قطعه پازل بند بود که سکوي پرش آنها شد و توانستند از لحاظ آمار و ارقام دانلود و بازديد، جهش چشمگيري داشته باشند و اين کارها در ميان مخاطبانشان هم به خوبي شنيده شد. اما اتفاق جالب براي پازل بند همصدايي با يک خواننده ديگر بود که تقريباً فضاي ايراني در صدايش داشت. «حميد هيراد» هنرمند ديگر شرکت آوازي نو است که همصدايي او پازل بند در قطعه «مزن دست» و فضاي شاد آن کار توجه‌ها را به خود جلب کرد. همکاري موفق آنها در قطعه «دلارام» و «معشوقه» هم ادامه پيدا کرد. حالا حميد هيراد هم به کاراکتر مستقلي در عرصه موسيقي تبديل شده و قطعات مستم کن، شب که شد، رسوايي، فراموش کن و خدا را منتشر کرده است.
ماکان بند

در اولين روزهاي فصل تابستان بعيد بود در خودرويي بنشينيد يا به جايي برويد و قطعه «هر بار اين درو» اثر «ماکان بند» را نشنويد. آهنگي که 29 خرداد 96 در سطح گسترده‌اي منتشر شد و با سرعت زيادي توانست براي اين گروه جوان طرفدار جذب کند. اين اثر با ترانه مهشاد عرب و ماکان بند و موسيقي اين گروه و تنظيم اميرميلاد نيکزاد و نوازندگي ساکسوفون ياشار خسروي در بين کارهاي محبوب سال قرار گرفت.
اما داستان ماکان بند هم به سال گذشته بر مي‌گردد. «امير مقاره» و «رهام هاديان» اعضاي ماکان بند بودند که در سال 95 قطعات «خدا پشتمه»، «ببين منو»، «خيالت تخت» و «ديوونه» را منتشر کردند. آنها در سال 96 با ياشار خسروي به عنوان پروديوسر همکاري کردند و اميرميلاد نيکزاد هم تنظيم قطعاتشان را انجام داد و فعاليت ماکان بند از سوي موسسه «آوازي نو» پيگيري مي‌شد.
سرانجام در تابستان آنها توانستند آلبوم «ديوونه بازي» را منتشر کنند. هرچند منتقدين ماکان بند آنها را از لحاظ استايل ظاهري و لحن خوانش متهم به تقليد از گروه مسيح و آرش عدل‌پرور مي‌کنند اما آنها با انتشار آلبوم ديوونه بازي و برگزاري مراسم رونمايي بزرگ آن در برج ميلاد نشان دادند که طيف مخاطبان خودشان را دارند و مي‌توانند يک رقيب جدي براي کنسرت‌هاي نيمه دوم سال 96 باشند.
مسيح و آرش

آرش عدل‌پرور و مسيح يکي از گروه‌هاي موفق اين روزها هستند. آنها از اوايل دهه نود فعاليت‌هايشان را شروع کردند و از همان اولين قطعاتشان با فضاي متفاوتي که داشتند توانستند آغازگر يک جريان باشند. جرياني که اين روزها در بازار موسيقي مخاطب پيدا کرده و خواننده‌هاي زيادي هم به آن متمايل هستند. مسيح و آرش از همان اولين آهنگ‌هايشان با لحن اعتراضي! خود توانستند مضمون گلايه و اعتراض ترانه‌هايشان را به شکل متفاوتي منتقل کنند.
آنها در کنار ترانه‌هاي معترض خود، مدلي از عاشقانه را ارائه کردند که بر خلاف کارهاي مرسوم بازار بود. از اين جهت که تا پيش از شروع جريان کارهاي مسيح و آرش، عاشقانه‌ها عموماً به دو دسته سياه که توام با ناله و نفرين و عاشقانه‌‌هاي من و تويي بود تقسيم مي‌شدند. اما مسيح و آرش در عاشقانه‌هايشان به زعم خيلي‌ها دست بالا را داشتند و روايتشان غالباً فارغ از اين دو مدل بود.
لحن خوانش اين دو خواننده و خصوصاً آرش اين روزها در ميان خوانندگان زيادي ديده مي‌شود که اتفاقاً خيلي‌ها جواب هم گرفته‌اند. آرش و مسيح از حدود دو سال قبل و همزمان با پيگيري مراحل اخذ مجوزشان در زمينه ساخت ملودي و نوشتن ترانه به شکل جدي با خواننده‌هاي زيادي همکاري کردند. علي لهراسبي، محمدرضا گلزار، هوروش بند و مهدي آذر و… برخي از خوانندگاني بودند که ساخته‌هاي مسيح و آرش را تا کنون اجرا کرده‌اند.
موضوع جالب اين است که آنها مستثنايي براي اين قاعده معروف هستند که اگر آهنگساز و ترانه‌سرا خواننده باشد کار خوبش را به ديگران نمي‌دهد! چون اتفاقاً کارهاي که آرش و مسيح در اختيار اين خواننده‌ها قرار دادند از لحاظ کيفي در سطح خوبي بودند.
چندي پيش هم اولين قطعه رسمي آنها به نام «چه قشنگ» منتشر شد و اين دو هنرمند وارد فصل جديدي از فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود شدند. حالا زمزمه‌هاي انتشار آلبوم رسمي آنها تا پايان سال جاري و برگزاري کنسرتشان شنيده مي‌شود و بايد ديد استراتژي شرکت آواي آراد براي آنها چيست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو کرمان محبوب مخاطبان

   


به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، امروز تولد ۸۴ سالگی رادیو است 

وی افزود: رادیو کرمان از سال ۱۳۹۱ برنامه های آن بصورت ۲۴ ساعته پخش می شود.
رشیدی بیان کرد: برنامه مفشو،کرمان سلام،شوباد،اشنو،کسی خونه هست .... از جمله برنامه های پرمخاطب رادیو کرمان است که از دیگر استان ها هم مخاطب دارد.

دیگر خبرها

  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان