Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل بسترسازي تسهيل تجاري مرکز توسعه تجارت الکترونيکي با بيان اينکه يک دوره پنج‌ساله براي تکميل اين سامانه لازم است، گفت: دو سال از عمر اين سامانه مي‌گذرد و براساس برنامه هر ساله برخي از بخش‌هاي اين سامانه وارد مدار مي‌شود.
بهنام اميري در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري فارس در مورد اقدامات انجام شده در رابطه با سامانه جامع تجارت ايران گفت: سامانه جامع تجارت ايران جزء سامانه‌هاي بزرگ در کشورها محسوب مي‌شود که تجربيات دنيا نشان مي‌دهد عملياتي سازي اين سامانه‌ها به يک دوره پنج‌ساله نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل بسترسازي تسهيل تجاري مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه دو سال از عمر سامانه جامع تجارت ايران مي‌گذرد گفت: براساس برنامه تدوين شده هر ساله برخي از بخش‌ها و فازهاي اين سامانه عملياتي و وارد مدار مي‌شود.
وي با بيان اينکه سامانه جامع تجارت ايران داراي دو حوزه داخلي و خارجي است، گفت: حوزه خارجي آن داراي سه بخش واردات، صادرات و ترانزيت است که در حال حاضر در حوزه واردات، عملياتي مانند ثبت مجوز، ثبت سفارش و عمليات بانکي به صورت 100 درصد انجام مي‌شود و بازرگانان براي واردات از اين سه حوزه در سامانه جامع تجارت بهره‌ مي‌گيرند.
اميري اظهار داشت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در ماه‌هاي آينده عمليات مربوط به حمل و نقل و گمرک هم در اين سامانه عملياتي مي‌شود.
مديرکل بسترسازي تسهيل تجاري مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: اگر مراحل مختلف واردات و تجارت خارجي در سامانه جامع تجارت براساس برنامه زمان‌بندي طي شود وارد بخش صادرات و ترانزيت در سامانه جامع مي‌شويم که قطعا با توجه به اقدامات انجام شده در بخش واردات و اشتراکات موجود بين اين بخش‌ها سرعت عملياتي شدن در دو بخش ديگر بالا مي‌‌رود.
وي با بيان اينکه به محض ورود کالا به داخل کشور آن کالا مشمول فرآيند تجارت داخلي مي‌شود گفت: در اين بخش بايد حمل و نقل، انبارش و انتقال مالکيت تا حد فروشنده بايد رصد شود.
اميري با بيان اينکه تعداد گروه کالاهايي که در بخش تجارت داخلي وجود دارد زياد است، گفت: بنابراين در اين بخش بصورت دسته‌بندي شده پيش مي‌رويم بطوريکه هم‌اکنون مراحل تجارت داخلي موبايل، سيگار و محصولات دخاني وارد اين سامانه شده است و به مرور تمامي مراحل ورود آنها به کشور تا سطح مصرف‌کننده در سامانه جامع تجارت ثبت، ضبط و رصد مي‌شود.
وي افزود: کد شناسه کالا در حوزه پوشاک، لوازم خانگي، تجهيزات پزشکي و محصولات دامي و کشاورزي، طلا و مصنوعات زينتي، کالاهاي پتروشيمي نيز نهايي گرديده است و بزودي مراحل رهگيري آنها نيز شروع خواهد شد.
مديرکل بسترسازي تسهيل تجاري مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: براي مديريت تجارت داخلي و خارجي زير سيستم‌هايي مانند شناسه کالا و شناسه رهگيري لازم است که اختصاص اين شناسه‌ها به برخي گروه‌هاي کالايي در حال انجام است.
وي افزود: شناسه کالا در دو بخش خارجي و داخلي نقش ايفا مي‌کند و اگر کالايي که قرار است به کشور وارد شود داراي شناسه بين‌المللي GTIN باشد ديگر نيازي به شناسه ندارد ولي اگر کالايي فاقد اين شناسه بود کد شناسه داخلي به آن تعلق مي‌گيرد.
اميري گفت: در حال حاضر کد شناسه کالا به دو گروه کالايي سيگار و موبايل تعلق گرفته و 100 درصد کد شناسه کالا در اين دو گروه عملياتي شده است.
وي افزود: کد شناسه کالا بزودي شامل پوشاک، لوازم‌خانگي، تجهيزات پزشکي و محصولات دامي و کشاورزي هم مي‌شود.
مديرکل بسترسازي تسهيل تجاري مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: کد رهگيري هم پس از ورود کالا به داخل کشور به آن اختصاص مي‌يابد و با دادن کد رهگيري که مخصوص هر عدد کالاي وارداتي به صورت مجز است کالا بعد از ورود به کشور تا مرحله عرضه قابل رهگيري است.
وي افزود: کد رهگيري IMEI از قبل براي موبايل‌ها وجود داشته اما در حوزه دخانيات براي کد رهگيري پروتکلي با شرکت‌هاي دخاني منعقد شده است.
اميري در رابطه با انبارش کالاها هم گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا 2 ماه آينده بحث ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع تجارت ايران به انبارهايي که موبايل و محصولات دخاني و سيگار را نگهداري مي‌کنند عملياتي شود.
مدير سامانه جامع تجارت ايران اظهار داشت: اگر گام به گام مراحل مختلف پيش‌رود قطعا بسترر لازم براي ورود ساير گروه‌هاي کالايي به سامانه جامع تجارت فراهم مي‌شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این محموله قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.
بیژن بهرامی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کلیویی چای خارجی کشف شده است.
بهرامی گفت: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلو گرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شده است.
بهرامی از همه شهروندان خواست تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان