Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@00:00:39 GMT

روایت خانواده قربانیان نهنگ آبی از روزحادثه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۷۳۲۲

روایت خانواده قربانیان نهنگ آبی از روزحادثه

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، خانواده‌های هر دو قربانی می گویند دخترها "با شروع مدرسه با یکدیگر دوست شده بودند. هر چند مادربزرگ‌هایشان همسایه هستند و به تازگی گاهی به کتابخانه می‌رفتند". یکی 16 ساله و دیگری 15 ساله و هر دو 29 روز پیش، سال تحصیلی را در کلاس نهم یکی از مدارس متوسطه اصفهان آغاز کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایسنا، حادثه ساعت 11 و 38 دقیقه ظهر شنبه اتفاق افتاده و آموزش و پرورش اصفهان اعلام کرده این اتفاق خارج از ساعت مدرسه بوده است. اگرچه خانواده ها درباره حضور فرزندان شان در چالش نهنگ آبی اظهار بی اطلاعی می کنند، اما پلیس اصفهان اعلام کرد "هر دو دختر، کاربر ایرانی چالش نهنگ آبی بوده‌اند" و به خانواده‌ها در این زمینه هشدار داد.

 

هیچ یک از خانواده‌ها هنوز فایل صوتی را که پلیس اصفهان اعلام کرده حاوی پیام خداحافظی دختران و تایید عضویت آن‌ها در چالش نهنگ آبی است، نشنیده‌اند.دو مرد جوان پشت در ICU بیمارستان‌ امین، همراهان "ن" هستند، به سختی می توان حدس زد که یکی از آن ها پدرش است، تلفنی، کمربندی را سفارش می دهد که پزشکان گفته‌اند برای روند درمان مهره های کمر دخترش که در سقوط آسیب دیده نیاز است.نخستین حرف پدرش درباره این حادثه، انکار شایعات فضای مجازی است، در حالی که تایید می کند، با دخترش مشکلی نداشته است.

 

"ن" تنها فرزند خانواده است و پدرش از چالش نهنگ آبی بی اطلاع است. "ر" درباره وضعیت جسمانی دخترش می‌گوید: هوشیار است، اما هنوز از او نپرسیدم که چه شده است؟ و چرا این کار را با من و خودش و مادر باردارش کرد؟او می گوید: "مشکلی با دخترم نداشتم. تلفن همراه "ن" سیم کارت نداشته و وسایل او هنوز در اختیار پلیس است"."ن" از سقوط جان سالم به در برده است و اگرچه زنده مانده و هوشیار است، اما هنوز هیچ یک از اعضای خانواده نتوانسته‌اند دلیل حادثه را از او بپرسند. پدر می گوید: "همه چیز برای "ن" مهیا بود، ما شب ها همیشه با خانواده جمع می‌شویم و شاد هستیم، همیشه از دخترم می پرسم که در مدرسه یا خانه مشکلی ندارد و همیشه گفته نه."خانه "ع" را به راحتی می توان پیدا کرد، جایی حوالی پل چمران، محله ای است که اغلب خانواده ها با هم فامیل هستند و همه از قدیمی های محل اند و از یکدیگر شناخت دارند؛ خانه "ع" را می توان از حجله ای که سر کوچه است، شناخت.

 

اولین بنرهای تسلیت نصب شده اند مثل همه خانه هایی که عزادار می شوند زن ها در خانه و مردان سیاه پوش بیرون ایستاده اند؛ خانه خیلی شلوغ نیست؛ عمه "ن" که نخستین زنی است آن جا می بینیم و در حال آشپزی است، می گوید: "صبح همان روز پدرم هر دو را با ماشین به  کتابخانه محله رساند. گفتند می خواهیم درس بخوانیم و بعد خودمان بر می گردیم رفتنشان همان و برگشتشان هم همان"!مادر "ع" پنج سالی است که در قید حیات نیست و امکان صحبت با پدرش به دلیل شوک ناشی از حادثه وجود ندارد، عمو و عمه اش برای صحبت جلو می آیند، تازه اعلامیه مراسم ختم "ع" آماده شده و در حال پخش آن هستند، عموی "ع" در تماس با پلیس اعضای خانواده را از صحبت با رسانه ها منع می کند، اما پیش از پاسخ به هر سوالی این پرسش را مطرح می‌کند که "آیا واقعا چالش نهنگ آبی وجود دارد؟"در فیلمی که بعد از سقوط دختران منتشر شد، صدایی از یکی از شاهدان عینی شنیده می‌شود که در روایت حادثه می‌گوید: "نخست یکی از دخترها خود را از پل به  پایین انداخت، اما دختر دوم مردد بود، از لبه پل فاصله گرفت، اما بعد برگشت و پایین پرید".ایجاد زخم و خراش روی بدن از نخستین مراحل شرکت در چالش نهنگ آبی است؛ در گزارشی از صدا و سیمای مرکز اصفهان که به نظر می‌رسد گفت و گو با یکی از نزدیکان قربانی است، او وجود آثار جراحت را تأیید می‌کند. اما یکی از اعضای خانواده "ع" وجود چنین علایمی را حداقل درباره "برش لب" انکار می‌کند.

خراسان

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد