Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، حبیب میرزایی اعلام کرد که کارشناسان بیمه مرکزی از ۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت های بیمه ‌ به منظور نظارت موثر و کارآمد بر فعالیت نمایندگان بیمه، بازدید کرده اند.

وی افزود: حسب بررسی‌های میدانی و بازرسی کارشناسان بیمه مرکزی از بالغ بر۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت‌های بیمه، مشاهده شد بسیاری از دفاتر نمایندگان فاقد استانداردهای لازم در شأن شرکت بیمه ذیربط بوده و موارد متعددی از عدم رعایت مفاد آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره۷۵) و مقررات مربوطه در نحوه فعالیت نمایندگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارتی بیمه مرکزی اشتراک دفاتر نمایندگی  با سایر مشاغل و فقدان تابلو نمایندگی در محل فعالیت، واگذاری اختیار نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط، فعالیت نمایندگان حقوقی بدون دارا بودن مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بیمه‌ای واجد شرایط، نامشخص بودن محل فعالیت یا عدم فعالیت در آدرس رسمی اعلام شده، عدم ثبت اطلاعات کارکنان و بازاریابان در سامانه سنهاب، عدم تمدید پروانه نمایندگی در موعد مقرر، تاسیس دفاتر فرعی غیر مجاز توسط برخی نمایندگان بیمه، استفاده از رمز عبور سایر نمایندگان سایر شرکتهای بیمه، فعالیت در خارج از کشور یا قلمرو مجاز بدون اخذ مجوزهای لازم، واگذاری کد صدور نماینده به برخی کارگزاران بیمه، اعطای کد صدور  فرعی بدون ضابطه به برخی نمایندگان بیمه توسط برخی شرکتهای بیمه، پرداخت هزینه خارج از آیین نامه کارمزد توسط برخی شرکتهای بیمه در قالب قراردادهای برون سپاری و ایجاد امکان صدور بیمه نامه برای برخی نمایندگان تعلیق شده توسط شرکت بیمه را از مهمترین تخلفات اعلام کرد.

میرزایی با اشاره به عدم نظارت مطلوب شرکت های بیمه بر فعالیت نمایندگان خود، گفت: باعنایت به مفاد ماده ۲۵ آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره ۷۵) مبنی بر اینکه «شرکت بیمه مسئول احراز و انطباق شرایط فعالیت نمایندگان خود با مقررات این آیین نامه می‌باشد».

وی افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که شرکت بیمه به طور مستمر بر نحوه فعالیت نمایندگان و استمرار تطابق فعالیت آنها با آیین نامه های مربوط نظارت مؤثر داشته و بازدیدهای میدانی از دفاتر نمایندگان را به نحو مقتضی انجام و در سوابق هریک از نمایندگان درج شود.

همچنین ضروری است، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی‌ مستمر و کارآموزی برای نمایندگان ذیربط به منظور تبیین مقررات مربوطه در حین خدمت پیش‌بینی شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بازرسان بیمه مرکزی در بازدیدهای نظارتی از شرکت‌های بیمه، نحوه اعمال نظارت بر نمایندگان ذیربط و کیفیت و کمیت بازدیدهای میدانی را مورد بررسی و پایش قرار داده و انجام بازدیدهای نظارتی و ارائه گزارش‌های مربوطه یکی از شاخص‌های مد نظر بیمه مرکزی برای موافقت با تعداد جذب نماینده جدید توسط شرکت‌های بیمه خواهد بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان