Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:20:04 GMT

شهرستان پیشوا 6 کانون تولید ریزگرد دارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۱۱۷۳

شهرستان پیشوا 6 کانون تولید ریزگرد دارد

تهران-ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت : شهرستان پیشوا از 6 کانون تولید ریزگرد برخوردار است که در صورت عدم توجه مسئولان ، این کانون ها به بحرانی برای استان تهران تبدیل می شوند.

به گزارش ایرنا ، کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضورمحمدحسین مقیمی استاندار تهران در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: یکی از مسائل شهرستان پیشوا که استان تهران نیز از آن متأثر خواهد بود ، وجود 6 کانون تولید ریزگرد است که در صورت عدم توجه مسئولان ، این کانون ها برای استان می توانند مشکل ساز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه کارهای جلوگیری از بیابان زایی و ورود ریزگردها به مناطق مختلف استان تهران ، احداث کمربند سبز در حاشیه های کویر مرکزی است تا در مواقع بحرانی ، از آلودگی هوا در اثر ورود ریزگرد جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: شهرستان پیشوا به صورت شبانه روز 15 هزار و 400 متر مکعب پساب تولید می کند که فقط 20 درصد آن جمع آوری شده و وارد تصفیه خانه می شود که لازم است مسئولان با اجرای طرح های تشویقی ، مابقی این پساب را جمع آوری کرده و به شبکه تصفیه فاضلاب متصل کنند.
کلانتری افزود : در حال حاضر در هر شبانه روز 79 تن زباله عادی ، 1.3 تن زباله صنعتی و 50 کیلوگرم زباله عفونی در شهرستان پیشوا تولید می شود که تغییر محل دفن این زباله ها می تواند به ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه کمک شایانی کند.
وی گفت:فاز نخست شهرک صنعتی پیشوا با وسعت 250 هکتار فعالیت خودرا با عقد 75 قرارداد آغاز کرده است که هم اکنون 14 واحد آن به بهره برداری رسیده و 9 واحد فعال است ، واحدهایی که از تصفیه خانه بی بهره هستند و باید برای حفظ مسائل زیست محیطی ، احداث پروژه تصفیه خانه این شهرک صنعتی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای پیشوا گفت : در سال 95 ، شهرستان پیشوا 31 روز هوای پاک ، 155 روز هوای سالم و 12 روز هوای ناسالم را تجربه کرد و از ابتدای سال جاری تا کنون 31 روز هوای پاک ، 12 روز ناسالم و مابقی هوای پاک بوده است.
وی تصریح کرد: بخش عمده آلودگی هوای شهرستان پیشوا مربوط به ریزگردها است و می توان بخشی از این آلودگی را متأثر از نیروگاه برق شهدای پاکدشت نیز دانست.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • #هفته...
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است