Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، محمد حسین بازگیر با بیان اینکه در شهر تهران به‌طور میانگین روزانه حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تن پسماند عادی تولید می‌شود، اظهار کرد: بخش زیادی از این پسماندها به سایت کهریزک یا همان مرکز پردازش و دفع پسماندهای آراد کوه واقع در جنوب تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرکز دفع آراد کوه یک مرکز زباله‌سوز و تبدیل زباله به برق احداث شده است، تصریح کرد: ظرفیت این زباله‌سوز روزانه ۲۰۰ تن است که در نهایت می‌تواند ۲ مگاوات برق روزانه تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در مرکز دفع گود آبعلی نیز اخیرا مرکزی برای تولید انرژی از زباله ایجاد شده است که روش آن برخلاف سایت کهریزک زباله‌سوزی نیست. در این مرکز به روش هضم شیمیایی زباله‌ها تبدیل به بیوگاز می‌شوند و سپس از بیوگاز برق تولید می‌شود. ظرفیت مرکز دفع گود آبعلی ۳۰۰ تن زباله در روز است که می توان از آن ۳ مگاوات برق تولید شود.

بازگیر با بیان اینکه مرکز دفع گود آبعلی در حال حاضر با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کند، گفت: برق تولیدی از زباله‌ها باید وارد شبکه برق سراسری شود و وزارت نیرو باید پاسخ دهد که این برق را دریافت می‌کند یا خیر.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در مدیریت پسماند و تولید انرژی از آن اظهار کرد: شهرداری در کارگروه مدیریت پسماند تعهد داده است که تا سال آینده طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران را به سرانجام برسد. این طرح سندی برای اجرای اصولی کلیه مراحل مدیریت پسماند خواهد بود.

بازگیر افزود: در طرح مدیریت پسماند به تولید برق از زباله،چگونگی انجام آن و ظرفیت زباله‌سوزها اشاره شده و جزو آخرین مراحل مدیریت پسماند است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه اظهار کرد: مراحل مدیریت پسماند به این شکل است که ابتدا باید با آموزش و فرهنگسازی اقداماتی صورت بگیرد تا پسماند کمتری تولید شود سپس پسماندهای تولید شده در مبدا تفکیک و بعد به صورت اصولی جمع‌آوری و بازیافت شود.

بازگیر در پایان گفت: تولید انرژی از زباله مرحله نهایی مدیریت پسماند است. امروزه در کشورهای دیگر بحث دفع زباله‌ها مطرح نیست و زباله‌ها دوباره به چرخه مصرف بازمی‌گردند. امیدواریم با تکمیل شدن طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران طی سال آینده تمامی مراحل مدیریت پسماند در شهر تهران به‌درستی انجام شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • #هفته...