ضرورت رعایت مسائل زیستمحیطی در اجرای طرح ملی انتقال آب خلیجفارس به صنایع جنوب شرق کشور
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۴۳۴۰
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،به نقل از ایسنا حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح انتقال آب خلیجفارس نباید به اکوسیستم آن لطمه بزند.
وی گفت: در قرارداد منعقدشده فیمابین طرفین در این خصوص بهصراحت آمده است که باید 30 درصد از میزان آبی که شیرین میشود، به استان هرمزگان داده شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیرامون جزییات طرح ملی انتقال آب خلیجفارس از بندرعباس به صنایع جنوب شرق کشور، افزود: پروژه انتقال آب خلیجفارس به صنایع جنوب شرق کشور که مرحله نخست آن برای گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و اردکان و چادرملو یزد اجرا میشود با توجه به نیاز کشور به آب شیرین و انتقال از خلیجفارس است.
وی با بیان اینکه این پروژه در زمان استانداری بنده در هرمزگان در حال انجام بود، تصریح کرد: در مواجه با این درخواست دولت آن زمان با دو شرط این طرح را پذیرفتم.
هاشمی تختی ادامه داد: شرط اول این بود که یک مرجع رسمی و قانونی این اطمینان خاطر را بدهد که شیرین سازی یکمیلیون مترمکعب آب خلیجفارس، خللی به دریا و آبزیان وارد نمیکند و باید در این خصوص نگرانی وجود نداشته باشد و مشکل زیستمحیطی در این راستا ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: شرط دوم این بود که حداقل 30 درصد از میزان آبی که شیرین میشود به استان هرمزگان داده شود که با این دو شرط اجرای این پروژه میان استانداری هرمزگان، استانداری کرمان و وزارت نیرو امضا شد.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه من پای اینچنین قراردادی امضا کردم، عنوان کرد: در حال حاضر لازم است استاندار هرمزگان و سایر مسئولین دستگاههای اجرایی ذیربط سازوکار آن را از قبیل مخزن، محل پمپ و لوله انتقال آن را فراهم و مشخص کنند تا در زمان انجام به یاد عدم پیشبینی تمامی لوازم و امکانات جهت تحقق این مهم در استان هرمزگان نیفتند.
هاشمی تختی در پایان گفت: در قرارداد بهصراحت آمده است که باید 30 درصد از میزان آبی که شیرین میشود به استان هرمزگان داده شود.
انتهای پیام/ر تاکید رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر حفظ اکوسیستم در طرح انتقال آب خلیج فارس
منبع خبر: ایسنا
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آبهای نیلگون، روی پرده نقرهای
گرچه گذشته از معدود آثاری نظیر «جنگ نفتکشها» دست سینمای ایران از ساخت فیلمهایی با محوریت خلیج فارس خالیست، اما این دریای ناپیدا از کران، همواره بستر ساخت آثاری با مضامین گوناگون از جنگی تا تاریخی بوده است؛ یک موقعیت خاص جغرافیایی با جاذبههای چشمنواز دیداری که هر کارگردانی را برای بهره از بحر گرم و نیلگونش وسوسه میکند.
«ناخدا خورشید» از آثار دوستداشتنی سینمای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی یکی از آن فیلمهاست که لنج ناخدایش در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در گذر است. رسول ملاقلیپور نیز برای ثبت سکانسهای جنگی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود با نام افق به آبهای گرم دریای جنوب متوسل شده است تا هجوم رزمندههای ایرانی به اسکله راداری عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس را در چنین فضایی تصویر کرده باشد.
امیرو در «دونده» امیر نادری از دیگر شخصیتهاییست که یاد خلیج فارس را در اذهان سینمادوستان زنده میکند. گرچه نظیر سایر فیلمها پهنای بیکران آبهای آبی جنوب منظور مخاطب نمیشود، اما خلیج فارس، از مضامین اصلی داستان و عبور از آن دغدغه مهم «امیرو» است. «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا نیز راوی روزهای پایانی خدمت یکی از فرماندهان نیروی دریایی است که اتفاقات عجیبی را در دل دریای خلیج فارس پشت سر میگذارد.
اما سهم قابهای محمد بزرگنیا از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، بیش از هر کارگردان دیگری بوده است. «کشتی آنجلیکا» دومین تجربه فیلمسازی این کارگردان، به بهانه غرق شدن کشتی محمول طلا و نقره در آبهای جنوب میگذرد. همچنین محمد بزرگنیا به سال 1372، «جنگ نفتکشها» را کلید میزند، فیلمی که سهم خلیج فارس بهواسطه جنگ ایران و عراق که دامنهاش تا آبهای گرم جنوب کشیده شده، بیش از قاب و تصویر است.
«راه آبی ابریشم»، اثری پر بازیگر که به سفر طولانی یک ناخدا برای رساندن مالالتجارهای به چین میپردازد، سومین فیلم محمد بزرگنیا با نقشآفرینی پهنه بیکران دریای جنوب است. در این فیلم، سفر پرماجرای ناخدا از آبهای نیلگون خلیج فارس آغاز میشود.
خلیج فارس هنوز از سینمای ایران طلب دارد و باید خیلی بیشتر سهمش را از سینمای ایران بگیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر