Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان شمالی از ارائه ۴۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز چهارشنبه در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، با بیان اینکه این نمایشگاه دارای ۱۷۶ غرفه است از حضور ۲۸۶ ناشر خبر داد و گفت: از این تعداد 20 غرفه در اختیار ناشران و کتابفروشی های استان قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال حدود 37 هزار عنوان کتاب عرضه می شود به ارائه 400 میلیون تومان بن خرید کتاب اشاره کرد و افزود: بن ها با تخفیف 20 درصد عرضه می شود و با تخفیف 10 درصدی ناشران، در مجموع، علاقه مندان از تخفیف 30 درصدی نمایشگاه بهره مند می شوند.

 

فرخنده، با اشاره به اینکه روزانه 30 عنوان برنامه جنبی برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: برپایی کارگاه های داستان نویسی، نشست تخصصی فیلم نامه نویسی، رونمایی از کتاب، مشاعره با موضوع شعر آئینی، نشست تخصصی با موضوع هنر و کارگاه های نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی، بخشی از عناوین برنامه های جنبی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه بر حضور آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه برپایی نمایشگاه، فرصتی است تا به کتاب های مورد نظر دسترسی پیدا کنیم و از طرفی برپایی نمایشگاه ادای احترام به جایگاه علم و اندیشه است، امید داریم همه بتوانند از این فضا بهره ببرند و شاهد ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه باشیم.

 

وی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه کتاب در حالی برگزار می شود که اراده نشر در استان قوی تر و محکم تر شده، به افزایش آمار ناشران از 20 ناشر به 32 ناشر از سال 92 تاکنون و افزایش عناوین کتاب ها از 85 عنوان به 280 عنوان کتاب اشاره کرد.

 

فرخنده همچنین بیان کرد: در راستای حمایت از چاپ کتاب مبلغ حمایتی ما از 60 میلیون تومان به 100 میلیون تومان در سال 96 رسیده است.

 

وی از افزایش سرانه فضای مطالعه در استان خبر داد و با بیان اینکه تا پایان سال 12 هزار متر مربع به این فضا افزوده می شود، افتتاح هشت کتابخانه روستایی که چهار باب آن کامل شده و چهار کتابخانه شهری را بخشی از برنامه های این حوزه معرفی کرد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارداشت: تجهیز سالن های مطالعه، ارائه تسهیلات به کتابفروشان در قالب طرح های عیدانه و کسب عناوین برتر دو روستای استان در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب بیانگر فراهم بودن زمینه های رشد و توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه در استان است.

 

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی سوم تا هشتم آبان ماه جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد دایر است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از نمایشگاه بازدید کنند.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم عیسی قلی‌پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمود سالاری آمده است:

«إنا لله و إنا الیه راجعون

بزرگان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند.

درگذشت استاد عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

کد خبر 6096174 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود