Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی‌جان صادق پور ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم،برنامه ایمنی آب را از جمله مهم‌ترین اقدامات برای تضمین کیفیت آب شرب دانست و اظهار داشت: در این راستا طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳۸ هزار نمونه پایش کیفی تأسیسات آب‌رسانی توسط دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای قم انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برنامه‌ریزی جهت پایش تمام آیتم‌های آزمون‌های فیزیکی با استفاده از تجهیزات سنجش لحظه‌ای کیفی خبر داد و گفت: در این خصوص نیز با افزایش ۳۹ درصدی پایش تجهیزات آنلاین، برنامه ایمنی آب را دنبال می‌کنیم.

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب قم نیز با اشاره به نظارت بر شستشوی شبکه و مخازن و همچنین کلر شویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه آب ابراز داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری شستشوی ۶۴۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی و ۵۵ هزار مترمکعب مخزن انجام شد.

وی با اشاره به تأمین ۸۹ تن مواد گندزدا و ۱۱۱ تن مواد منعقده کننده و تست سیلندرهای یک تنی گاز کلر طی این مدت خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی نقشه کیفی GIS برای منابع زیرزمینی و تهیه بانک اطلاعاتی برای منابع تأمین آب به منظور همکاری در اجرای برنامه مدیریت کیفیت منابع آب استان را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم برشمرد.

رضا انصاری طادی نظارت کیفی بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، تمدید گواهی‌نامه سلامت محیط کار از طریق اندازه‌گیری و ارزشیابی عوامل زیان‌آور محیط کار، پایش آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه شهری و بررسی شناسایی باکتری‌های شاخص با دستگاه PCR در راستای شناسایی سریع آلودگی احتمالی را از دیگر اقدامات انجام شده طی شش ماه نخست سال جاری در راستای کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب برشمرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه آب و فاضلاب قم دارای گواهی‌نامه‌های ایزو OHSAS، معتمد محیط‌زیست و کفایت تخصصی انجام آزمون میکربی و شیمیایی است، اظهار داشت: ارزیابی اولیه جهت اخذ گواهینامه نامه ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه مرجع نیز انجام گرفته است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب قم همچنین از ثبت اختراع «پلی آلومینیوم کلراید» در آزمایشگاه آب قم توسط کارشناس آزمایشگاه شیمی آبفا خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام/ح

برنامه ایمنی آب در قم اجرا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول واحد پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت زاهدان گفت: بانوان آسیب پذیر با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین (ع) زاهدان از خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان بهره مند می شوند.

دکتر صبا کیخا در گفت وگو با ایسنا، افزود: مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر، برای ارائه خدمات مختلف به منظور کنترل همه گیری اچ ای وی به گروه های کلیدی در معرض خطر راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: زنان آسیب پذیر به همسران زندانیان، همسران مصرف کنندگان مواد یا زنانی که خودشان مصرف کننده مواد هستند یا شرکاء جنسی متعدد یا خارج از چارچوب خانواده دارند اطلاق می شود.

وی گفت: در این مرکز خدمات مامایی، مشاوره بیماری‌های مقاربتی و عمومی، سلامت روان، سبک زندگی و زوج درمانی با حضور پزشک و مراقبین سلامت ارائه می شود.

مسئول واحد پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت زاهدان گفت: تست های رایگان از جمله اچ آی وی و هپاتیت و انجام خدمات مامایی، معاینه و درمان، پاپ اسمیر همراه با رعایت اصل «محرمانگی» انجام می شود.

وی ادامه داد: این خدمات در محل مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین (ع) واقع در نبش فلسطین ۲۱ انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه