Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-ایرنا- مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با راه اندازی ون مسافری برون شهری در مسیر مشهد - فریمان جایگاه شماره 9 پایانه مسافری امام رضا(ع) به این ناوگان اختصاص یافت.

ابراهیم نصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها به تازگی با استفاده از تسهیلات صندوق مهر به متقاضیان فریمانی تحویل شد و از این پس رفت و آمد مسافران بین شهری در این مسیر ایمن تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هم اکنون 35 دستگاه سواری کرایه بین شهری دراین مسیر تردد دارند اما شاهد فعالیت غیرقانونی 120 دستگاه خودروی سواری شخصی در جا به جایی مسافرین برون شهری هستیم.
مدیرکل راهداری افزود: فعالیت غیرقانونی سواریهای غیرمجاز و سوء استفاده برخی موجب تضییع حقوق مسافران از بابت عدم برخورداری از پوشش بیمه ای سفرهای برون شهری در زمان تصادفات جاده ای، بروز شکایتهای قضایی و ناهنجاریهایی اجتماعی و امنیتی و همچنین موجب جلوگیری از فرصت سرمایه گذاری جهت تامین ناوگان حمل و نقل عمومی در این مسیر شده است.
وی با اشاره به زمینگیر شدن ناوگان اتوبوس بین شهری در مسیر مشهد - فریمان ادامه داد: وجود مسافربرهای شخصی موجب از رده خارج شدن ناوگان اتوبوسی در این مسیر شد اما استقبال از خودروهای ون برون شهری رشد خوبی داشته و تقاضا برای استقرار این ونها در حال افزایش است.

* لزوم ساماندهی سواریهای کرایه غیرمجاز
نصری کرایه ناوگان مجاز بین شهری سواری و ون را در این مسیر 75 کیلومتری 35 هزار ریال اعلام و بیان کرد: مسافربرهای شخصی به دلیل نداشتن صورت وضعیت و بیمه و دریافت خالص کرایه، مبلغ 25 هزار ریال را از مسافران دریافت می کنند.
وی افزود: برای حذف تردد مسافربرهای شخصی در مسیر این دو شهر با هدف تامین مطالبات مردم و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دادستانی، فرمانداری و نیروی انتظامی فریمان باید تدابیر لازم برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار دهند.
شهرستان 100هزار نفری فریمان با استقرار چندین واحد دانشگاهی میزبان مسافران روزانه زیادی در مسیر 75 کیلومتری دو شهر فریمان و مشهد است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز