Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:41:51 GMT

320 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۷۷۳۴

320 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بازرسان دامپزشکی قزوین320 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته رادر یک تالار پذیرایی کشف و معدوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با  صبح قزویناظهار کرد: نگهداری فرآورده های خام دامی منجمد فاقد بسته بندی معتبر، تخلف محسوب شده و پرونده متخلفین از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده در سطح شهر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین که همه روزه به صورت دوره ای انجام می­‌پذیرد در سردخانه یکی از تالارهای پذیرایی در شهرستان قزوین میزان 320 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد. 

 رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولین واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی در نظر داشته باشند، که نگهداری وعرضه محصول تاریخ گذشته در واحد و همچنین منجمد کردن فرآورده های خام دامی تازه و دیفراست فرآورده‌های منجمد( به جهت فروش به عنوان محصول تازه) تخلف محسوب شده و اداره دامپزشکی برابر قانون با شخص یا واحد متخلف برخورد خواهد کرد. 

دکتر یزدی به رستوران داران تاکید کرد: برای نگهداری طولانی مدت فرآورده‌های خام دامی از گوشت و مرغ و ماهی منجمد که دارای بسته بندی معتبر باشد استفاده کرده و از خرید گوشت قرمز و مرغ و شنیسل مرغی در بسته بندی‌های فاقد هویت خودداری کنند.

وی عنوان کرد: بعضا مشاهده می‌شود برخی از کارگاه‌های زیرزمینی مرغ‌های تاریخ گذشته را قطعه بندی کرده و تحت عنوان شنیسل مرغ با قیمت نازل در مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و رستوران‌ها توزیع می‌کنند که در صورت مشاهده موارد مشابه خریدار و فروشنده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

این مسئول در پایان تصریح کرد: تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا باید از اماکن مورد تایید دامپزشکی که همواره تحت کنترل است، انجام شود و تهیه فرآورده‌های خام دامی از افرادی که بصورت سیار اقدام به توزیع گوشت و مرغ و ماهی تازه و منجمد می‌کنند، تخلف محسوب می‌شود لذا مستندات مربوط به تهیه اقلام پروتئینی از مراکز معتبر می بایست همواره برای بازرسی کارشناسان دامپزشکی موجود باشد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مسعود سرگلزائی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور نظارت بهداشتی شده است.
سرگلزایی تاکید کرد: در نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای محصولات تحت نظارت دامپزشکی از نظر وضعیت ظاهری، نشانه گذاری، دارا بودن وضعیت بهداشتی استاندارد از محل تولید فرآورده، شرایط بهداشتی خودروی متقاضی حمل، دمای مناسب محصول در طی مسیر از مبداء تا مقصد، تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره توسط اداره دامپزشکی مبدا و درصورت لزوم انجام نمونه برداری صورت می‌پذیرد؛ پس از تائید همه شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای اجازه بارگیری، حمل، تخلیه و مصرف محصولات مرتبط با دامپزشکی داده خواهد شد.
وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی در همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و در ارتباط با آب‌های آزاد جهان است؛ بنابراین نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت کالا به منظور حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان