Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:26:27 GMT

حضور روحانیون در مدارس استان زنجان کم است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۷۷۸۹

حضور روحانیون در مدارس استان زنجان کم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به تشکیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون در مدارس استان زنجان کم است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی تمجیدی ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و با اشاره به کم بودن حضور روحانیون در مدارس استان اظهار داشت: موفقیت آموزش و پرورش منوط به همکاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی است و یکی از این دستگاه‌های مهم، حوزه‌های علمیه است و برای استفاده از این ظرفیت کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز رضایت از ایجاد فضای خوب فرهنگی در فضای استان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در همه عرصه‌های تربیتی فعالیت کند و باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه حضور روحانیون در مدارس بهره ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به سند تحول بنیادین اشاره و عنوان کرد: در این سند دو نوع تربیت رسمی و عمومی ترسیم شده است و آموزش و پرورش مسئولیت تربیت رسمی را بر عهده دارد و تربیت عمومی توسط دستگاه‌های متعدد اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به تعداد مدارسی که نماز جماعت را منظم‌ برگزار می‌کنند بیان کرد:‌ نماز جماعت در 700 مدرسه استان زنجان برگزار می شود اما احساس می‌کنیم حضور روحانیون در مدارس کمرنگ بوده و باید بیش از این از ظرفیت این بخش استفاده کرد.

تمجیدی با انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌ها گفت: یکی از چالش‌های حضور روحانیون در مدارس همین موازی‌کاری‌ها است و باید با یک دید تخصصی به ارتباط بین روحانیون و نوجوانان و کودکان نگاه کرد.

وی گفت: فضای کنونی و فعلی کشور می‌طلبد که بیش از گذشته بر تربیت تخصصی دانش‌آموزان و همه جوانان تاکید شود.

اجرای طرح امین در 19 مدرسه

محمود عباسی ظمعاون فرهنگی و پرورش آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: به منظور اقامه نماز جماعت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های روحانیون، 300 روحانی در مدارس استان زنجان استقرار یافتند.

وی به اهمیت برنامه‌های تربیتی به ویژه در نقاط آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌های خوب تربیتی طرح امین است که در 19 مدرسه اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه به لطف خدا نماز جماعت در 700 مدرسه استان اجرایی می‌شود، گفت: 10 مدرسه در استان زنجان مجری طرح روشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استان مطلوب ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه در دو سال گذشته 38 جلسه همکاری برگزار شده است.

عباسی به طرح خوب پیوند در استان اشاره کرد و گفت: این‌طرح با استقبال خوب دانش‌آموزان روبه‌رو شده است و در کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند