Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه ما به دنبال دانش آموزان نقاد هستیم، گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش تربیت نسلی مستقل است و شوراهای دانش آموزی این فرصت را برای آنانی که قدرت انتقاد دارند، فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز(۳ آبان) در بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی که همزمان با سراسر کشور در گیلان و به صورت نمادین در مدرسه دخترانه نرجس دوره دوم سنگر برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات شورای دانش آموزی از افتخارات آموزش و پرورش است که به منظور مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری های مدرسه است که فعالیت های آموزشی را تسریع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در دوره های گذشته تجربه های بسیار خوبی را شاهد بودیم، گفت: بسیاری از برنامه ها لازمه اش مشارکت دانش آموزان است و این مهم در سند بنیادین نیز تاکید شده است.



حاجتی افزود: دستگاه بزرگ آموزش و پرورش هر سیاست گذاری که انجام می دهد برای فرزندان ما است چون آینده کشور در دستان شما دانش آموزان است.



وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال دانش آموزان نقاد هستیم، تصریح کرد: دانش آموزان باید اهم فعالیت های پرورشی، فرهنگی، آموزشی و... که در واقع حقوق شهروندیشان است را بشناسند و برنامه هایی را که برای آنان برنامه ریزی می شود، نقد کنند.
 

حاجتی اذعان کرد: شوراهای دانش آموزی این فرصت را برای دانش آموزانی که قدرت انتقاد دارند فراهم می کند و تمام تلاش ما این است که دانش آموزان خودشان را در تنظیم برنامه هایی که مربوط به آموزش و پرورششان است مشارکت دهند.
 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این حضور و مشارکت در سند تحول پشتوانه بالادستی هم دارد و جز تاکیدات مقام معظم رهبری است که می فرمایند« به نسل جوان بیشتر توجه شود»، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی دانش آموزان هستیم باید به نقش آفرینی آنان در پیروزی انقلاب هم اشاره کرد که با نشاط و پرانرژی در این قیام شرکت داشتند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان اینکه یکی از رسالت های آموزش و پرورش تربیت نسلی مستقل است که معلمان خلاق می توانند آنرا به دانش آموزان تعلیم دهند، اضافه کرد: دانش آموزان باید وظیفه شاگردی خود را خوب انجام دهند و با مسئولیت پذیری و تعهدات، علاوه بر توجه به مسائل علمی، به اخلاق و رفتارهای خود نیز توجه داشته باشند تا در جامعه به عنوان مدیران کارآمد و آینده ساز حضور یابند.
 

حاجتی در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور امروز در استان گیلان ۳۳۰ هزار دانش آموز از پایه سوم ابتدایی تا پایان متوسطه در انتخابات شرکت می کنند و ۲۳ هزار نفر دانش آموز با رای مستقیم، کاملا آزاد و داوطلبانه در رقابتی سالم منتخب دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی خواهند شد.

 

ایزدیار، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی مشارکت همه جانبه دانش آموزان در اجتماع کوچکی به نام مدرسه است که می تواند تمرین دمکراسی برای آینده آنها باشد.
 

وی گفت: امورات مدرسه اعم از آموزشی، پرورشی، تربیتی، ورزشی و.. با تربیت اعتماد به نفس و حس مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری همه دانش آموزان که در این انتخابات شرکت می کنند بهتر و با نشاط تر اداره می شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند