Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی علی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجانی افزود: تمام برنامه های ووشو ایران بعد از رقابت های اینچئون کره جنوبی برای جاکارتا بوده و سه سال است که برای کسب موفقیت در این بازی ها کار می کنیم، امیدوارم در رقابتهای جاکارتا در سبد طلایی های ورزش ایران قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه ووشو ایران در شرایط کنونی برای نخستین بار در روسیه قهرمان جهان شد ، اظهار کرد: کسب این عنوان بسیار کار سخت و دشواری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس فدراسیون ووشو آسیا خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان به صورت جدی در ووشو سرمایه گذاری می کنند و به همین خاطر سال به سال کار برای کسب موفقیت در مسابقات جهانی و آسیایی دشوارتر می شود.

وی ادامه داد: اروپایی ها و آسیایی ها در این رشته ورزشی رشد خوبی داشته اند و هندی ها قدرت خیلی جدی در این رشته هستند، روس ها همیشه خوب و توانمند بوده اند و سوئد، ایتالیا و برزیل نیز بسیار جدی کار می کنند.

وی با تاکید براینکه باتوجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته بطور کلی چهره ووشو درحال تغییر است، اظهار کرد: فرانسه در مسابقات جهانی بخش تالو به نشان طلا دست یافت و این خیلی جالب بود.

نایب رئیس فدراسیون ووشو آسیا گفت: در منطقه غرب و بویژه جنوب آسیا، هندی ها در ووشو به صورت خیلی جدی ظاهر شده اند و توانستند در مسابقات جوانان آسیا در بخش ساندا مقام سوم را از آن خود کنند که این اتفاق عجیبی بود و در رقابت های جهانی بزرگسالان نیز به یک نشان طلا دست یافت و با توجه به برنزهایی که کسب کرده بود توانست رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

علی نژاد با تاکید براینکه هندی ها به صورت جدی بر روی این رشته ورزشی سرمایه گذاری می کنند، افزود: با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون ووشو هند، دولت و کمیته المپیک این کشور از 14 رشته ورزشی خود بصورت ویژه حمایت می کنند که 11 رشته آن المپیکی هستند.

علی نژاد افزود: برای تکرار موفقیت ها در مسابقات جهانی و آسیایی ووشو باید برنامه ریزی های بهتر و حمایت های بیشتری صورت گیرد.

وی به وضعیت ورزش ووشو بانوان اشاره کرد و گفت: ووشو زنان نیز در کنار مردان طی همه این سالها به نشان های خوش رنگی دست پیدا کرده است و سه نشان از هفت مدال طلای کسب شده در بخش ساندا مسابقات جهانی روسیه توسط بانوان بود.

علی نژاد افزود: در رقابت های جوانان آسیا نیز نشان های کسب شده توسط بانوان و مردان ایران، برابر بود و ووشو یکی از پیشروترین رشته های ورزشی در حوزه بانوان است.

وی تاکید کرد: اگر حوزه بانوان این رشته ورزشی اینچنین موفق نبود در این صورت این قهرمانی ها و نایب قهرمانی ها نیز حاصل نمی شد.

علی نژاد با اشاره به اینکه کار در المپیک سخت و دشوار خواهد بود، افزود: اگر ووشو بتواند وارد المپیک شود در این صورت یک رشته جدید به رشته های مدال آور ایران اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار پایانی سال 95، بیش از 52 هزار و 500 زن و مرد در این رشته ورزشی فعال هستند که این نشان می دهد ورزش ووشو علاقه مند زیادی را به سوی خود جلب و جذب کرده است.

عی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه نتایج ورزش غیرقابل پیش بینی است بنابراین نمی توان گفت که در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا چه اتفاقی خواهد افتاد.

مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی ووشو بزرگسالان ایران، به مدت سه روز و در 2 بخش تالو و ساندا در سالن 6 هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و تحت عنوان جام جهان پهلوان محسن محمدسیفی ووشوکار فخرآفرین ایران و جهان برگزار می شود.

حدود 400 ووشوکار منتخب و برتر از 32 استان ایران شرکت کرده اند که این ورزشکاران در قالب 34 تیم با یکدیگر رقابت می کنند و زنجان و تهران، هرکدام در قالب 2 تیم الف و ب در این مسابقات شرکت کرده اند.

این مسابقات به منظور انتخاب ووشوکاران شایسته تر، جهت حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی و اعزام به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023

داوید رایا و خط دفاع آرسنال مزد عملکرد فوق‌العاده خودشان را دریافت می‌کنند. 

طرفداری | سنگربان اسپانیایی آرسنال در اولین فصل حضورش در این تیم به یک دستاورد ویژه دست یافت.

با ناکامی جوردن پیکفورد در ثبت کلین شیت مقابل لوتون تاون، داوید رایا به صورت رسمی دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023 را کسب کرد. سنگربان اسپانیایی توپچی‌ها طی 29 بازی برای این تیم 14 کلین‌شیت داشته است. پس از پیتر چک در فصل 16-2015، رایا اولین دروازه‌بان آرسنال است که به این مهم دست می‌یابد. او که به صورت قرضی در آرسنال حضور دارد، در پایان فصل به صورت دائمی از برنتفورد به ورزشگاه امارات منتقل خواهد شد. گفتنی است تیم تحت هدایت میکل آرتتا با دریافت تنها 28 گل بهترین خط دفاع لیگ برتر را نیز تصاحب کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد | اگر بارش ها شدید هم باشد نگران نیستیم
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت
  • توخل: نگران آینده بایرن نیستم
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت