Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با هشدار درخصوص رواج قرص های اعتیادآور در سالن های آرایش و باشگاه ها گفت: متأسفانه برخی بانوان با تصور اینکه این قرص ها برای لاغری مفید هستند به آنها معتاد می شوند.

یده فرانک موسوی چهارشنبه در جلسه ساماندهی پارک های بانوان، بازارچه های خوداشتغالی و کمپ ترک اعتیاد با انتقاد از اینکه زیرساخت های فرهنگی شهر اهواز برای بانوان در گذشته مغفول مانده اظهار کرد: با وجود تلاش هایی که برای اصلاح این زیرساخت ها در شورای پیشین صورت گرفت اما در عمل نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جمعیت 2 میلیون و 200هزار نفر بانوان خوزستان افزود: در خوزستان تنها یک مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت 25 تا 28 نفر وجود دارد که آن هم دارای مشکلات بسیاری است.
موسوی دوران پس از ترک اعتیاد بانوان در خوزستان را هم یک معضل عنوان کرد و یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود تا این افراد بار دیگر به سمت اعتیاد روی نیاورند.
وی با بیان اینکه در شهرهای دیگر خوزستان خیرین به کمک شورای شهر و شهرداری ایجاد اشتغال کرده اند گفت: تأثیرگذاری زنان در خانواده و جامعه بسیار بیشتر از مردان است از همین رو اعتیاد هر زن به معنای به خطر افتادن جامعه است.

** پارک های بانوان هیچ امکاناتی برای بانوان ندارند
وی در ادامه به مشکلات پارک بانوان گلستان اهواز اشاره کرد و اظهار کرد: عبور کابل فشار قوی برق، اشرافت ساختمان های مجاور، و عبور لوله های فاضلاب منازل از این پارک از عواملی است که سبب می شود این پارک گزینه مناسبی برای بانوان نباشد.
موسوی با بیان اینکه عنوان بانوان باید از این پارک برداشته و در اختیار خانواده ها قرار گیرد یادآور شد: پارک بانوان تعریف خاصی دارد و باید ویژگی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان داشته باشد ضمن آنکه فضاهایی برای خوداشتغالی، برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه داشته باشد.
وی درخصوص دیگر پارک بانوان در اهواز نیز گفت: این پارک فقط یک فضای سبز و پیست دوچرخه سواری دارد و امکاناتی همچون فضای سرپوشیده و غرفه های خوداشتغالی ندارد.

** شهرداری اهواز مشکل حقوقی پارک حجاب را حل کند
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان درخصوص پارک حجاب و کانون فرهنگی اجتماعی استانداری خوزستان در اهواز نیز گفت: غرفه های بازارچه خوداشتغالی در اختیار افرادی است که هیچ موضوعیتی با بانوان ندارند.
وی با اشاره به اینکه این غرفه ها با هدف حمایت از زنان بی سرپرست ایجاد شده اند افزود: شهرداری باید مشکل حقوقی این پارک را حل کند. متاسفانه کانون فرهنگی اجتماعی بانوان به حالت مخروبه تبدیل شده است.

** سهم زنان خوزستان در مناصب مدیریتی کم است
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص لزوم بکارگیری زنان در مناصب مدیریتی اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه وزارتخانه ها و استان ها موظف شده اند که 30درصد مناصب مدیریتی را در رده کلان و میانی به بانوان اختصاص دهند که این سهم در خوزستان تاکنون اندک بوده است.
وی با اشاره به انتخاب یک شهردار زن در خوزستان افزود: زنان تا زمانی که در مناصب مدیریتی نباشد نمی توانند در تصمیم گیری ها هم تأثیر بگذارند.
موسوی با اشاره به اینکه اگر به فکر سلامت روحی و نشاط بانوان جامعه نباشیم در آینده باید مراکز ترک اعتیاد تاسیس کنیم یادآور شد: متاسفانه تاکنون از ظرفیت های بانوان خوزستان به خوبی استفاده نشده که بخشی از این کاستی به خود بانوان باز می گردد.
6037
خبرنگار: ندا رضا پور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی اولین پارک بانوان شهریار بعد از ظهر شنبه با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، علی ملکی شهردار شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری در شهرک امیریه برگزار شد.

فرماندار شهریار در این مراسم به اهمیت و نیاز شهر پارک بانوان پرداخت و گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف همسرداری، فرزندآوری و فعالیت در اجتماع دارد لذا در این راستا فراهم سازی ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سرانه ورزشی این قشر تأثیرگذار نیز امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد ادامه داد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشمگیر و انکارناپذیر است، زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور مؤثر زنان جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه شور و نشاط در جامعه ایجاد گردد و توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترهاست که نیازمند توجه ویژه مسئولین و شهرداری‌ها و شوراها است.

وی افزود: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای محترم شورای شهریار انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شاهد افتتاح این پارک باشیم.

فرماندار شهریار ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اضافه کرد: شوراها به معنای واقعی تجلی مشارکت مردم هستند چرا که با انتخاب خود مردم برای محقق نمودن مطالبات مردم تلاش می‌کنند.

فرماندار شهریار در ادامه با تبریک روز کار و کارگر و هفته بزرگداشت معلم خاطرنشان کرد: کارگران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در پویایی جامعه دارند و مطمئناً در شهرستان شهریار نیز برنامه‌هایی جهت گرامیداشت کارگران و فرهنگیان و معلمان عزیز خواهیم داشت.

شایان ذکر است پارک بانوان امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در داخل پارک امیریه شهریار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهریار کلنگ زنی صورت گرفت و طبق اعلام شهرداری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6090424

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی