Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@04:33:51 GMT

چهارمدل خودروی جدید در راه است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۸۷۲۱

اقتصاد > صنعت - تسنیم نوشت: مدیر عامل ساپکو با بیان اینکه در پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت را برعهده خواهد داشت،گفت: اولین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

حسین نجاری امروز در نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو،  با اشاره به اینکه این پروژه تمام فرآیند تولید یک محصول از طراحی تا پلت فرم را در بر می‌گیرد، اظهارداشت: در این پروژه با شرکت‌های مطرحی در بخش طراحی بدنه، تولید موتور، گیربکس و اجزاء مختلف خودرو مذاکرات انجام شده تا در نهایت به تولید خودرو‌هایی مستقل دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پروژه پلت فرم جدید پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت در مدل‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید و برقی را برعهده خواهد داشت، گفت: اولین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید در تهران در سال 2020 عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز 15 هزار دلار است. البته به مرور در شهرهای کرمانشاه و تبریز هم خط تولید این خودروها فراهم می‌شود. به نحوی که 2025 حدود 815 هزار دستگاه خودرو با پلت فرم جدید توسط ایران خودرو تولید خواهد شد که 30 درصد آن صادر می شود.

مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو تصریح کرد: در این پروژه شرکت‌هایی چون پینین‌فارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، همچنین بیش از 100 قطعه ساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

نجاری افزود: شرکت بین‌المللی ماله مسوولیت طراحی و توسعه موتور این پلت فرم را بر عهده دارد.هیوندای پاورتک نیز مسوولیت طراحی گیربکس اتوماتیک این پلت فرم را برعهده خواهد داشت.

مدیر عامل ساپکو با اعلام اینکه در صددیم صادرات محصولات جدید با قیمت های مناسب را رقابتی را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت:خودروهای تولیدی بر روی این پلت فرم تا 70 درصد داخلی سازی خواهد شد. در حال حاضر حدود 100 در تصمیم گیری این پروژه فعالیت می کنند که امیدوارم بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 

3535

کلید واژه‌ها : بازار خودرو - ایران خودرو - خودروسازان - خودرو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود

هونگچی سدان لوکس خود را به نام Guoya، برای رزرو توسط مشتریان در سراسر جهان معرفی کرد. این خودرو تحت برند جدید Hongqi Golden Sunflower قرار می‌گیرد و آن را می‌توان یکی از اولین رقیبان مستقیم مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ به حساب آورد.

علاوه بر Guoya، سه مدل دیگر به نام‌های Guoyao، Guoli و Guoyue ناوگان Golden Sunflower این برند را تشکیل می‌دهند. گلدن سان فلاور نامی از گران‌ترین و مجلل‌ترین مدل‌های هونگچی است.

این مدل که قبلاً با نام هونگچی L ۱ شناخته می‌شد، از زبان طراحی خودروی L-Concept استفاده می‌کند. نمای جلویی آن از یک جلوپنجره بزرگ آبشاری استفاده می‌کند که با ادوات کرومی تزئین شده است، در حالی که چراغ‌های جلوی گرد در هر دو طرف حس خاصی را به شما می‌دهند. لوگوی مرکزی و برجسته هونگچی قابل جمع شدن است.

شایان ذکر است که چراغ‌های جلو از فناوری DLP (پردازش نور دیجیتال) بهره می‌برند که چراغ‌ها را قادر می‌سازد تا نور را در جاده به حداکثر برسانند و نماد‌هایی را برای نشان دادن به عابران پیاده نمایش دهند. هونگچی ادعا می‌کند که طرح چراغ عقب از شکل "فانوس قصر" الهام گرفته شده است.

ابعاد این خودرو ۵۳۵۳/۱۹۹۸/۱۵۱۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۲۶۰ میلی‌متر است. هونگچی این مدل را در مدل‌های ۴ نفره و ۵ نفره عرضه می‌کند. از بغل، این خودرو دارای فاصله کم از سطح زمین، همراه با بدنه دو رنگ سفید - قرمز و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی پره‌ای متراکم است.

دو گزینه پیشرانه برای مشتریان در دسترس است، پیشرانه پلاگین هیبریدی ۳.۰ T و پیشرانه پلاگین هیبریدی ۴.۰ T که هر دو با گیربکس ۸سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. موتور ۳.۰ T دارای حداکثر قدرت ۳۸۸ اسب بخار است. موتور ۴.۰ T حداکثر قدرت ۴۸۲ اسب بخار دارد. هر دو پیشرانه با بسته‌های باتری لیتیومی سه‌تایی جفت می‌شوند، اما ظرفیت و برد مشخصی در حال حاضر توسط هونگچی به طور رسمی اعلام نشده است.

همانطور که قابل حدس بود، کابین خودرو مجهز به نمایشگر کیلومترشمار و یک صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ است. لوگوی نمادین گلدن سان فلاور در فرمان خودرو دیده می‌شود. فضای داخلی نیز با تعداد زیادی روکش چوب تزئین شده که با پوشش چرمی نرم و مواد فلزی تکمیل شده است.

یک صفحه‌نمایش لمسی در ردیف عقب برای کنترل عملکرد‌های داخلی مانند گرمایش صندلی، ماساژ و دمای تهویه‌مطبوع وجود دارد. امکانات دیگر عبارت‌اند از هدآپ دیسپلی با قابلیت واقعیت افزوده، حالت تعامل چندحالته چهره، صدا و حرکت و تنظیم هوشمند نور محیط.

منبع: خبر آنلاین؛ امیر مسعود عابدین

tags # خودرو لوکس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد