Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@11:39:56 GMT

تجارتی به نام اربعین برای مسئولین!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۰۱۴۸

تجارتی به نام اربعین برای مسئولین!

تخصیص تنها دو پرواز ویژه‌ی اربعین حسینی برای جمعیت سه میلیونی استان جای تامل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حضور خودجوش میلیونی مردم در پیاده روی اربعین حسینی(ع) مناصبات سیاسی و مذهبی نوینی در جهان رقم زده و معادلات بسیاری از دسیسه‌های فرهنگی – عقیدتی سران استکبار جهانی را در هم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق به ظاهر ساده توانسته است یکی از عظیم‌ترین اجتماعات بشری را شکل داده و ژرف‌ترین تاثیرگذاری بر روی آحاد جوامع اسلامی و غیراسلامی بگذارد.

استان آذربایجان‌شرقی با وجود سه میلیون نفر جمعیت و ثبت نام بیش از 9 هزار برای پیاده روی اربعین تا کنون، با مشکلات متعددی جهت حضور در این اتفاق منحصر به فرد در جهان مواجه است. پیش از این در گزارشی تحت عنوان " پیاده‌روی یک میلیون تومانی اربعین!/ وقتی اقامت در آنتالیا ارزان‌تر از یک مسیر بلیط اربعین می‌شود" به بررسی مشکلات عمومی زائران اربعین پرداختیم اما در این شماره منحصرا به مشکلی به نام بلیط هواپیمایی تبریز به عراق ویژه‌ی اربعین خواهیم پرداخت.

اگر زائری از استان آذربایجان‌شرقی در صدد عزیمت به عتبات عالیات با پروازهای استان باشد باید هفته‌ها قبل از فرا رسیدن اربعین پیگیر نحوه‌ی توزیع و تهیه‌ی بلیط‌ باشد و در نهایت به پاسخی دقیق نرسد، مشکلی که از سال‌های گذشته مردم با آن مواجه بوده‌اند.

عدم اعلام عمومی مسئولین توسط رسانه‌های استان برای نحوه‌ی فروش و یا زمان بارگذاری بلیط بر روی سایت و یا اعلام شرکت‌هایی که پروازهای تبریز به مقصد نجف یا بغداد ویژه‌ی اربعین را پوشش می‌دهند مردم را در سردرگمی قرار داده است. امری که نه تنها در تبریز بلکه در تهران نیز جریان دارد و دولت بدون بر عهده گرفتن هیچ گونه مسئولیتی صرفا به فکر درآمد زایی و سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم است.

خبرنگار فرهنگی آناج در روزهای گذشته با مراجعه حضوری به شرکت مرکزی دفاتر خدماتی زیارتی (شمسا) در تبریز و درخواست تهیه‌ی بلیط با این پاسخ که بلیط پرواز واگذار شده است، مواجه شد. این در حالی است که هنوز 19 روز به اربعین حسینی باقی مانده است.

حال سوال اینجاست، کسی که قصد خرید بلیط هواپیما ویژه‌ی زیارت اربعین را داشت، می‌بایست از چه طریقی اقدام می‎کرد؟ در این خصوص به سراغ مدیر یکی از آژانس های هواپیمایی تبریز رفتیم.

این مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در خصوص تعداد پروازهای اربعین در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سال گذشته شش پرواز به زائران استان تعلق گرفته بود که امسال با کاهش پنجاه درصدی تنها به سه پرواز برای این استان رسیده است،

وی ادامه داد: تهران درصدد ارائه‌ی این سه پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بود که در نهایت با تلاش هیئت مدیره عتبات عالیات سه پرواز به استان تعلق گرفت.

این مدیر با سابقه شرکت هواپیمایی گفت: شاید بتوان گفت دلیل نخست این مسئله عدم چانه‌زنی و مطالبه‌گری مسئولان حج و زیارت استان است، در حالی که استان اصفهان دوازده پرواز ویژه‌ی اربعین اختصاص داده است، دلیل دوم نیز قیمت بالای بلیط‌های هواپیمایی است که تمایل مردم را به سمت مسافرت هوایی کاهش داده است.

وی با اشاره به قیمت پروازهای نجف در ایام اربعین بیان داشت: پروازی که بلیط رفت و برگشت آن را یک و نیم میلیون تومان به مسافران می‌دهند، هشتصد هزار تومان خریداری شده و در عوض اینکه شرکت مرکزی عتبات عالیات با صدهزار تومان سود به دست مشتری برساند با ششصد یا هفتصد هزار تومان سود فروخه می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری اذعان کرد:  بلیط های این سفر بین آژانس‌های هواپیمایی پخش نمی‌شود، شرکت مرکزی عتبات عالیات شمسا حدود هفتاد سهامدار دارد که برای آنها یک نوع کد تعریف شده است که این بلیط‌ها را تهیه کنند ولی متاسفانه برخی از عوامل این امکان را دارند که بلیط روزهای خاصی را به نام خود برداشته و در ایام مانده به اربعین حتی تا قیمت 2 میلیون تومان به زائران ارائه دهند.

مدیر شرکت هواپیمایی با بیان اینکه شصت، هفتاد سهامداری که وجود دارد نمی‌توانند یک بلیط هم تهیه کنند عنوان کرد: متاسفانه دلالی به بلیط‌های پرواز اربعین هم رسیده است و خرید و فروش به گونه‌ای شده است که مسافر تنها با لابی‌گری یک بلیط تهیه کند.

وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که برای سه میلیون جمعیت استان تنها سیصد الی چهار صد بلیط وجود دارد و هرکس به نوعی سود خود را در این آشفته بازار برمی‌دارد.

این مدیر با سابقه شرکت هواپیمایی تاکید کرد: مظلوم‌ترین قشر برای زیارت امام حسین (ع) زائران اربعین هستند که هیچوقت هم نمی‌توانند صدایشان را به جایی برسانند، کسی که پول دارد همراه کاروان رفته اما کسی که پول ندارد سیستم را طوری تعریف کرده‌اند که فقط دوندگی داشته است.

طبق مصاحبه‌ی رئیس حج و زیارت استان با ایرنا برای اربعین سال جاری تنها دو پرواز در روزهای 14 و 15 در نظر گرفته شده است. پروازی که حتی متولیان آژانس‌های مسافرتی از نحوه‌ی توزیع بلیط های آن بی‌اطلاع هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که توضیح قابل قبولی در خصوص نحوه‌ی ارائه‌ی بلیط‌های هواپیما ویژه‌ی این دو روز ارائه خواهد شد و متولیان مربوطه به بررسی اسامی مسافرانی که بلیط این دو پرواز را تهیه کرده‌اند خواهند پرداخت یا نه. از سوی دیگر باید منتظر بمانیم تا واکنش نمایندگان و مسئولین استانی را در خصوص وجود تنها 2 پرواز برای جمعیت 3 میلیونی استان، را مشاهده نماییم.

گفتنی است نام و مستندات مدیر آژانس هواپیمایی به صورت امانت در پایگاه خبری آناج موجود می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار