Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرمربي تيم فوتبال استقلال درنشست خبري دربي 85 گفت: من از شخصيت و عملکرد داور در بازي با نساجي خوشحال شدم اما غافلگير نشدم. براي داور دربي هم آرزوي موفقيت مي‌کنم.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، وينفرد شفر سرمربي استقلال پيش از دربي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوعات مختلفي صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وينفرد شفر سرمربي استقلال پيش از دربي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره موضوعات مختلفي صحبت کرد. مشروح صحبت هاي سرمربي استقلال به شرح زير است:

صحبت هاي اوليه؟
ابراز تاسف مي کنم و در گذشت بازيکن بزرگ باشگاه پرسپوليس، ابراهيم آشتياني را تسليت مي گويم. بعد از کنفرانس بازي قبلي فراموش کردم در مورد داور حرف بزنم اما امروز مي خواهم بگويم که من غافلگير نشدم اما از عملکرد او خوشحال شدم. براي داور مسابقه فردا نيز آرزوي موفقيت مي کنم. قضاوت ديداري که 100 هزار تماشاگر دارد، آسان نيست و اميدوارم که عملکرد خوبي داشته باشد. به تيم نوجوانان ايران تبريک مي گويم. آنها فقط يک بازي برابر اسپانيا شکست خوردند. من بازي آنها را ديدم و فکر مي کنم تنها به تيم حريف زيادي احترام گذاشتند. فوتبال در ايران در مسير خوبي قرار دارد.
من امروز چند دقيقه زودتر آمدم. خيلي خوشحالم که اينجا حضور دارم. تک تک بازيکنان ما سخت تلاش مي کنند و مراحل آماده سازي را به خوبي پيش مي بريم. بازيکنان رفتار و روحيه بسيار خوبي دارند. هر روز بهتر و بهتر مي شويم و در مورد چيزي که دارم مي بينم، بسيار خوشحالم. اين موضوع بحث اصلي و پايه يک تيم است. تيم روحيه اي براي تلاش کردن دارد و همه مي خواهند بهتر شوند. ما قدم به قدم پيش مي رويم تا يک تيم خوب بسازيم و بتوانيم دوباره در صدر فوتبال ايران باشيم. هر زمان که به زمين مي رويم، ترس نداريم و براي مساوي به زمين مي رويم و براي پيروزي تلاش مي کنيم. براي بازي قبلي و اين بازي آماده سازي خوبي داشتيم. بازيکنان آناليز شدند، فيلم ديدند و در مورد بازي با يکديگر صحبت مي کنند. بازي قبلي در 20 دقيقه آخر بازيکنان خسته شدند. براي ما بهتر بود که دربي دو هفته يا سه هفته ديرتر برگزار مي شد تا زمان بيشتري براي آماده سازي داشته باشيم. بعد از دربي آخر که پرسپوليس باخت، آنها زمان زيادي براي آماده سازي داشتند. ما در راه خود حرکت مي کنيم تا به اين مرحله دست پيدا کنيم. بايد در هفته هاي آينده بيشتر و بيشتر تلاش کنيم. مي دانم که بازيکنان من مي خواهند برنده دربي باشند و براي اين موضوع آماده شده اند. مثل همه دربي هاي ديگر مي خواهيم که هواداران از ما حمايت کنند. شايد بعضي وقت ها کارايي بازيکنان پايي نبيايد و اين هواداران هستند که مي توانند به ما کمک کنند. وقتي دورتموند شالکه، يا بايرن و 1860 را مي بينيم، مي دانيم دربي همه جا هست اما اين دربي بزرگترين دربي آسيا است. خوشحاليم که اين دربي را برگزار مي کنيم و بايد 20 درصد بيشتر از تيم حريف خودمان را آماده کنيم تا به سطح مساوي دست پيدا کنيم. ما در حالت عادي مي توانيم دو دربي بازي کنيم زيرا همه بازيکنان آماده هستند و مي خواهند در ترکيب قرار بگيرند. امروز تمرين آخر است و من فرصت کافي دارم تا فيلم هاي بازي پرسپوليس را ببينم و يازده بازيکن نهايي را انتخاب کنم.صبح ما يک جلسه با بازيکنان داشتيم و چند ويدئو ديديم. آنجا ديدم که همه بازيکنان براي اين مسابقه آماده هستند و انگيزه دارند. من به تيمم اعتماد دارم و مي دانم که همه با 100 وجود تلاش مي کنند. اعتقاد دارم هواداران براي کسب نتيجه به ما کمک مي کنند. اميدوارم يک نتيجه غافلگير کننده کسب کنيم.

براي برد به زمين مي رويد يا تساوي؟
من هم مانند هواداران مي خواهم برنده باشم. ما به زمين نمي رويم تا خواهش کنيم بازي مساوي شود. اميدوارم هواداران همگي خوشحال باشند اما استقلالي ها فردا خوشحال تر باشند. ما يک گروهي داريم که فرماندهان و بزرگترهاي تيم من هستند.ما بايد با اعتما به نفس داخل زمين برويم و سپس نتيجه را مي بينم.

آيا به سبک فوتبال آلمان تهاجمي بازي مي کنيد؟
تيم ما آلماني نيست. من قبلا گفتم که ما بايد در سطح خودمان بازي کنيم و نمي توانيم مانند تيم ملي آلمان بازي کنيم. زمان نياز داريم تا بهتر شويم. وقتي که مي خواهيم برنده باشيم، به گل نياز داريم. خيلي فرصت ها مانند ضد حمله، ضربات کرنر و ايستگاهي وجود دارد. بازيکنان بايد سيستمي که ما مي خواهيم را در زمين اجرا کنند.
آيا مي توانيد پرسپوليس را مانند دربي هاي قبلي شکست دهيد؟
اميدوارم برنده باشيم. اين دربي در مونيخ يا ريودوژانيرو نيست. در اين دربي توپ مي چرخد و تماشاگران حضور دارند و بايد باور داشته باشيم که مي توانيم موفق باشيم. پرسپوليس تيم بسيار خوبي است اما بايد اشکالاتاش را بررسي کنيم. در بازي قبلي بازيکنان ما مي دانستند که از دفاع راست نساجي مي توانيم گل بزنيم. برانکو و من استراتژي داريم و در پايان تيمي برنده مي شود که بهتر در زمين ظاهر شود. من مي توانم بگويم پرس کنيد اما اگر از نظر بدني آماده نباشيم، اين اتفاق نمي افتد. الان پرسپوليس بهترين تيم در ايران است. ما در مسير رسيدن به اين موقعيت هستيم.
 
ضعف استقلال در خط حمله؟
شما چند بازيکن براي گل زدن لازم داريد. بازيکني که پاس آخر را بدهد و مهاجمي که بتواند خوب گل بزند. اگر مهاجم داشته باشيد اما هافبک نداند که چه کند کار سخت مي شود. اگر مهاجم خوبي داشته باشيد و هافبک خوبي نداشته باشيد، کار سخت مي شود. اگر تمرينات ما را ببينيد، متوجه مي شويد که ما تلاش مي کنيم تا مشکلات برطرف شود. در آخرين بازي، دو مهاجم ما يعني اسماعيلي و قرباني گلزني کردند.
 
تکيه استقلال به تجربه است يا نيروي جواني؟
هر دو. من نمي توانم فقط به بازيکنان با تجربه تکيه کنم. اگر بخواهم ليست يازده و هجده نفره انتخاب کنم، بايد به دنبال بازيکنان با تجربه بروم. تجربه در زمين بسيار مهم است. وقتي بيش از حد هيجاني باشيد، ممکن است خطا کنيد و کارت بگيريد. بازيکنان با تجربه به جوان تر ها براي آرامش بيشتر کمک مي کنند. شايد بازيکني بعد از يک اشتباه نگران باشند و با تجربه ها به او مي گويند که ايرادي ندارد و ادامه بدهد. بازيکنان من نبايد بترسند. آنها مي توانند اشتباه کنند و پاس بلند غلط بدهند اما باز هم بايد پاس بدهند. بازيکنان نبايد براي خودشان بازي کنند و بازي را به شوخي بگيرند. بايد خيلي خوب بازي کنيم و به هدفمان دست پيدا کنيم.
 
نگران شکست در دربي و آينده کاري نيستيد؟
نه. من نگران نيستم. فردا روز بازي است و مي خواهم جمعه به رستوران بروم. چرا که نه؟ من سه هفته است که در تهران حضور دارم و يک نفر را در اين شهر و کشور نديدم که نا مهربان باشد. اهميت دربي را مي دانم. شايد مردم دوست نداشته باشند بعد از شکست در دربي من را ببينند اما من مطمئنم که اتفاق خاصي رخ نمي دهد.
 
شناخت از ترکيب اصلي؟
من بازيکنان خودم را دارم. يازده بازيکن در اختيار دارم و در ذهنم نيز اين موضوع وجود دارد که بازيکني را جايگزين کنم. مشکل اين است که ما در سطحي که من مي خواهم نيستيم و شايد دو يا سه هفته زمان لازم داشتيم. اگر دربي سه هفته ديگر بود، بيشتر راجع به آن حرف مي زديم. پرسپوليس در ليگ قهرمانان بوده، بالاي جدول است و ما پايين جدول هستيم. بايد فراموش کنيم در گذشته موفق نبوديم و بايد به آينده فکر کنيم.
 
دروازه بان استقلال تغيير مي کند؟
فردا من يازده بازيکنم را اعلام خواهم کرد. 3 دروازه بان خيلي خوب در اختيار داريم. حسيني، رحمتي و بابازاده دروازه بان هاي بسيار خوبي هستند.
 
غيبت سه بازيکن کليدي پرسپوليس به استقلال کمک مي کند؟
ما هم چند بازيکن را در اختيار نداريم. اگر بهترين تيم آنها برابر ما بازي کند، بسيار بهتر است.
 
شناخت از برانکو سرمربي پرسپوليس؟
از زمان حضور در آلمان او را مي شناسم. برانکو خيلي خوب در ايران کار کرده است. طي 8-9 سال گذشته او را نديدم اما در مورد او مطالعه کردم. من واضح ايشان را ميشناسم.
 
جمله کليدي و تاثير گذار به بازيکنان استقلال؟
(لبخند و خنده هاي شفر). بکن بائر قبل از فينال جام جهاني 1990 به بازيکنان گفت، بريد بيرون و فوتبال بازي کنيد. فقط همين. آنها قهرمان جام جهاني شدند. بازيکنان ايران مانند آلمان و برزيل و آرژانتين نيستند. مهم اين است که بازيکنان تمرينات و روش من را ببينند. خيلي خوشحالم که با اين تيم کار مي کنم و آنها بسيار خوب هستند. هيچ کس در کار خود کم نمي گذارد و اين موضوع به دربي مربوط نيست. هر يازده بازيکني که به زمين مي روند مي دانند که من بهترين ها را انتخاب مي کنم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندبالیست‌هایی که تنها ۳۰ درصد قرارداد گرفته‌اند

به گزارش "ورزش سه"، حمید صادقی شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حساس‌ترین دیدار تیمش در هفته‌های پایانی لیگ برتر هندبال مردان اظهار کرد: بازی ما با گیتی‌پسند بسیار حساس است. برنده این دیدار جایگاه دومی خود را تثبیت خواهد کرد. امیدوارم مقابل گیتی پسند بازی خوبی داشته باشیم. گیتی پسند تیم خوبی است و تلاش زیادی می‌کند که در رده دوم قرار بگیرد. امیدوارم بازی خوبی مقابل حریف داشته و بتوانیم پیروز میدان باشیم و نتیجه برای ما باشد.

سرمربی تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون در خصوص سطح لیگ برتر هندبال مردان گفت: سطح لیگ بد نبود. سال قبل تیم‌های سپاهان و شاملی بیشترین ملی‌پوش را جذب کردند اما امسال تیم‌ها شاکله خود را از دست دادند و بازیکنان ملی در میان تیم‌ها پخش شدند. مثلا مس کرمان ۵ یا ۶ بازیکن ملی را جذب کرد و با کمک آنها و بازیکنان جوانش سه هفته مانده به آخر فصل قهرمان شد. سایر تیم‌ها هم در لیگ شرایط خوبی داشتند اما تیم‌هایی که بازیکنان بهتری به خدمت گرفته‌ بودند امتیازات بیشتری جمع کردند.

وی افزود: اکثر بازیکنان تیم ما سرباز هستند اما عملکرد خوبی در زمین دارند. با وجودی که آقای شاملی سعی می‌کند زیاد به تیم کمک کند اما تیممان درگیر مشکلات مالی زیادی است. ما  از نظر جایگاه در رده دوم قرار داریم اما از نظر مالی پایین‌ترین تیم در لیگ هستیم. خیلی از تیم‌ها به‌نوعی درگیر مشکلات مالی هستند اما بازیکنان ما تا الان که چند هفته به پایان لیگ بیشتر نمانده تنها ۳۰ درصد مبلغ قرار داد خود را گرفته‌اند. بازیکنان سایر تیم‌ها خیلی بیشتر از این‌ها دریافت کردند. امیدواریم در هفته‌های پایانی با توجه به صحبت‌هایی که شده پرداختی‌ها انجام و قول‌ها و وعده‌ها عملی شود.

صادقی شاه‌نشین افزود: امیدوارم مشکل بازیکنان حل شود. از ابتدای لیگ شرایط سختی برایشان وجود داشت. آنها تا اسفند هیچ مبلغی دریافت نکرده بودند. در اسفند طی دو مرحله مجموعا ۳۰ درصد مبلغ قراردادشان را گرفتند. همه بازیکنان با غیرت و تعصب و با وجود اعتمادی که به مدیر عامل دارند همه سختی‌ها را به جان خریده و اکنون در رده دوم لیگ قرار دارند. امیدوارم آنها همینطور با انگیزه و با غیرت به میدان بروند و بتوانیم نایب قهرمان شویم. هر چند این مشکلات همیشه در هندبال وجود داشته اما امیدواریم به حداقل برسد.

صادقی شاه‌نشین در ادامه در خصوص سقف قراردادها در لیگ برتر هندبال گفت: فکر می‌کنم سقف قراردادها یک میلیارد و نیم است. البته یک بازیکن با قرارداد ۲ میلیاردی هم داشتیم. تعدادی از بازیکنان هم قرارداد ۱.۵ و یک میلیارد تومان دارند اما سقف قرارداد بازیکنان تیم ما زیر ۸۰۰ میلیون تومان است.

او در پایان گفت: امیدوارم برای سال آینده برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و باشگاه‌هایی که به لیگ می‌آیند مشکلات مالی را در نظر بگیرند. سال آینده تعطیلی در لیگ نداریم و امیدواریم شرایط طوری پیش رود که ملی‌پوشان به خوبی آماده شوند و برای سال آینده در تیم ملی حرف برای گفتن داشته باشیم و هندبال ایران به جایگاهی که باید برسد.

دیگر خبرها

  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • نتیجه تساوی عادلانه بود/ بازیکنان تیم ما در نیمه‌های دوم انگیزه زیادی دارند
  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/امیدوارم باشگاه قدر بازیکنان خوب‌مان را بداند
  • اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم
  • اوزونیدیس: تماشاگران نباید به این بازی اعتراض کنند!
  • انتقاد اوزونیدیس از هواداران: شما باید حامی بازیکنان باشید نه انتقادکننده
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • هندبالیست‌هایی که تنها ۳۰ درصد قرارداد گرفته‌اند
  • رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود؛ امیدوارم آدم‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینم
  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم